Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

KM kabel gear in 901 bak. Eruit met olie in bak?

12 aug 2009 21:25

Ik wist dat mijn versnellingsbak (901) olie lekte/drupte bij de kilometer kabel gear, maar ik kwam er gisteren achter dat ik toch even iets meer dan een halve liter moest bijvullen :shock: Is dus wel iets waar ik nu wat mee moet doen. Wil er eigenlijk Swepco 201 indoen, maar dan moet ie niet meer druppen...

Nu weet ik dat je de hele unit er redelijk makkelijk uit kan halen, maar is het hierbij noodzakelijk dat je alle olie uit de bak laat lopen alvorens dit te doen? (Als je niet onder de olie wil komen te zitten)

Heb je ook voldoende ruimte tussen deze gear & de ophangbalk van de versnellingsbak om deze eruit te halen terwijl alles nog in de auto hangt?

Thx weer voor jullie hulp!

Re: KM kabel gear in 901 bak. Eruit met olie in bak?

12 aug 2009 22:25

olie aftappen s geen probleem
kan er mooi netjes uitlopen in een bakje
ik heb net swepco olie op de mijne gedaan wel den 210 , maar mijn wagen word dan ook als daly gebruikt

12 aug 2009 22:42

ff Off-Topic
Flitser , en hoe klinkt nou die SSI ?
gr Diablo

12 aug 2009 23:01

Diablo schreef:ff Off-Topic
Flitser , en hoe klinkt nou die SSI ?
gr Diablo

kzal het morgen weten te zeggen diablo , normaal hangt er morgen tegen de middag wel onder als alles meevalt

13 aug 2009 8:12

Hessel schreef: maar is het hierbij noodzakelijk dat je alle olie uit de bak laat lopen alvorens dit te doen? (Als je niet onder de olie wil komen te zitten)

Heb je ook voldoende ruimte tussen deze gear & de ophangbalk van de versnellingsbak om deze eruit te halen terwijl alles nog in de auto hangt?

Olie van bak hoef je vooraf niet af te tappen, kan ook als de bak eruit is.
De bak kun je verwijderen zonder de motor te demonteren, alleen is het plaatsen dan terug niet zo makkelijk, maar lukt wel als je handig bent.

13 aug 2009 8:26

Hoi Wim,
hoe krijg je erna de versnellingsbak er tussen gelepeld ? :scratch:
rekening meehoudend dat asje versnelling eerst in carrosserie moet,
motorsteunen achterkant losmaken en motor volledig naar achter pushen?
heb je dan plaats genoeg om primaire as te centreren en in te laten klikken?
Ik denk toch dat volledige motor samen met versnellingsbak demonteren veel gemakkelijker is , nee? :idea:
gr Diablo

13 aug 2009 9:00

Klopt ook, alles in een keer eruit is veel makkelijker. :idea:
Heb het een keer gedaan met de rode Porsche die ik had, en dan samen met mijn maat, maar is inderdaad een geklooi. :idea:
Plaats een reactie