Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

auxiliary enrichment Zenith carb

15 aug 2009 21:34

Bij mijn rechter carburateur ontbreken er een paar slangetjes. Zie de foto's. Aan de linkerzijde zijn deze slangetjes wel aanwezig. Volgens de manual zijn dit de slangetjes van de "auxiliary enrichment for overrun conditions". Herkend iemand deze situatie? Zou dit kunnen betekenen dat de "microswitch" stuk is? Het hendeltje naast de handrem werk namelijk ook niet.

Is het zinvol om dit te herstellen? Deze extra toevoer heeft alleen invloed op stationair draaien. Misschien hebben ze het in California zo gelaten omdat het daar altijd warm is en/of omdat de onderdelen er niet meer zijn :scratch:

Alvast bedankt!

Menno

rechts1.JPG
Zenith carburateur rechts zonder slangetjes

rechts3.jpg
Zenith carburateur rechts

links1.jpg
Zenith carburateur links met slangetjes

Re: auxiliary enrichment Zenith carb

15 aug 2009 22:01

Ja, kunt gerust de slangetjes weglaten. In de praktijk merk je niks van de demontage van dit systeem.
Overigens missen niet alleen an de ene kant de slangetjes, maar aan beide kanten ook de pijpjes.
Of te wel, de slangtjes horen niet zo te zitten, eigenlijk zitten daar stalen pijpjes met per pijpje twee korte stukjes slang.

Het ( handgas) hendeltje heeft niks met dit systeem te maken.

.

Re: auxiliary enrichment Zenith carb

16 aug 2009 19:44

Het hele systeem zal niet werken aangezien de vacuumslang ook niet aangesloten blijkt te zijn. Volgens mij heb ik niet eens een vacuumpomp?! :scratch: Daarnaast heb ik gekeken bij de zekeringen achterin en blijkt dat de stroomdraad voor het systeem niet is aangesloten.

Nu ben ik er achter gekomen dat er twee uitvoeringen waren; standaard Zenith en Zenith met mixture enrichment voor overrun. Kennelijk heb ik dan de carb zonder het enrichment systeem?! Maar dan begrijp ik niet waarom de slangetjes niet gewoon weg zijn gelaten en er een afdekplaatje op gedaan is. Daarnaast heb ik motor nr 6116223 en die zou volgens de manual wel het enrichmentsysteem moeten hebben! Zouden ze misschien later het systeem hebben verwijderd?

Ik heb nog een foto bijgevoegd woorop volgens mij de microswitch staat die het systeem zou moet activeren (welke toch niet gebruikt wordt)....klopt dat?

vacuum.jpg

microswitch.jpg
Plaats een reactie