Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
17 aug 2009 18:16
Hallo,
Ik zit er over te denken om mijn 3.2 blok om te wisselen met een 3.6. Hier kan ik op deze site niets over vinden. Wel veel die naar 3.2 ombouwen, maar niet naar een jonger blok. Wat is hiervan de reden?
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kom ik allemaal tegen als ik zo'n ombouw ga doen?
Deze site kwam ik toevallig tegen, dit bedrijf levert ombouwsetjes. Plug en Play zo lijkt het, iemand hier ervaring mee, of iets over gehoord?
Dan nog de vraag: vanaf welke datum zijn de 3.6 blokken het sterkst? Iets met de koppakking?
Groeten
Edwin
17 aug 2009 18:39
ewvs schreef:Ik zit er over te denken om mijn 3.2 blok om te wisselen met een 3.6.
... en waarom denk je daar aan
ewvs schreef:Wel veel die naar 3.2 ombouwen, maar niet naar een jonger blok. Wat is hiervan de reden?
De 3.2 is gewoon 'n heel goed en degelijk motorblok
ewvs schreef:Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kom ik allemaal tegen als ik zo'n ombouw ga doen?
... geen idee - maar het zal wel iets zijn in de orde of grote van:
- aanpassen olieleidingen
- aanpassen kabelboom
- aanpassen computer
- aanpassen uitlaat
-etc.
... wat voor 3.2 heb je nu - met G50 bak of eerder
ewvs schreef:Deze site kwam ik toevallig tegen, dit bedrijf levert ombouwsetjes. Plug en Play zo lijkt het, iemand hier ervaring mee, of iets over gehoord?
1800 US$ .... plus de 3.6 .... kan je MI beter aan je 3.2 (laten) knutselen
17 aug 2009 18:53
De ombouw is goed te doen, zeker omdat je een '87-er hebt.
Olaf heeft al bijna alles genoemd wat vervangen / veranderd moet worden.
Maar ook het motorplaatwerk van een 964 past niet in de motorruimte. Ik heb wel eens gezien dat de motor met behulp van langere bouten en losse bussen een centimeter of drie lager in de carrosserie gehangen werd.
Zelf pas ik altijd het plaatwerk aan, veel werk, maar wel de mooiste manier.
Denk er niet te licht over, het is meer werk dan je denkt. Ondanks dat ik deze klus al een paar keer heb gedaan, valt mij de hoeveelheid uren die de ombouw kost telkens weer tegen.
.
18 aug 2009 7:44
Erwin, waar moet je kwa manuren ruwweg aan denken ?
Ik hoop mijn Cabrio na 2 jaar weer op straat te hebben binnenkort; moet toch echt gaan nadenken over revisie van mn 3.2 of een goede 3.6 inlepelen als ik die kan vinden....
18 aug 2009 8:05
Als ik Lindemans was ... zou ik de 3.2 (laten) reviseren
... weet je wat je hebt - en blijft je Porsche origineel
18 aug 2009 18:40
en is opbouwen naar een 3.4 big bore een optie?
19 aug 2009 0:14
Lindemans zou nooit zn originele 3.2-motortje wegdoen; maar met een goed 964 machientje rij je wel weer lekker snel en snel lekker ...
19 aug 2009 0:16
lees je eigen
onderschrift.....
19 aug 2009 7:31
lindemans schreef:... maar met een goed 964 machientje rij je wel weer lekker snel en snel lekker ...
Met 'n goede 3.2 rij je beter
.... praat voor de gein eens met 'n Specialist
over wat allemaal mogelijk is met je 3.2
19 aug 2009 9:58
+ 2, ik zeg 285 paardjes !
19 aug 2009 10:07
Net even op die site gekeken van die ombouw amerikanen, maar die zeggen al dat je ergens tussen de 10 en 15 K in dollars moet rekenen. Volgens mij kun je een hele boel tunen aan je 3.2 blok voor je 10.000 euri hebt uitgegeven.
20 aug 2009 13:51
Ik dacht dat je voor rond 4-5k een goeie 3.6 met alle spullen eromheen moet kunnen vinden vanuit een "goede" schadeauto.
Zoals een collega forummer onlangs gedaan heeft (993 motor in zn 964 vanwege motorschade na het laten poetsen van de auto...). Dan kun je al gauw weer een 100.000 km doortuffen met een fijner machientje. De originele 3.2 motor dan op het gemakkie onder handen nemen...
@ Bulli ... I hear what you say; ik vind ook wel een beetje fout maar het rijdt vast wel lekker....
@$teef ... 285 PS uit een 3.2 !?
21 aug 2009 19:08
lindemans schreef: ... 285 PS uit een 3.2 !?
En mss nog wel meer
07 sep 2009 22:10
Er zijn er die wel 300 pk uit een 2.8 halen , met mfi... ok, het wordt iets duurder, maar het kan
30 nov 2009 10:32
In Amerika wordt deze ombouw inderdaad vaker uitgevoerd. Patrick Motorsport levert ook onderdelen om deze ingreep er zo OEM mogelijk te laten uitzien. Ik heb deze zomer het genoegen gehad om met een 911 uit 1978 te rijden die uitgerust was met een 964 motorblok (inclusief G50, dus heel sterk aangepast!!!) uit 1992. Wie zoiets veroordeelt heeft er nog nooit mee gereden, denk ik. Als ik een blok zou vinden voor een aanvaardbare prijs, zou ik geen seconde twijfelen.
Let wel op met de inbouw van een 993 motor, daar zit dikwijls al een startblokkering op. Tenzij je throttle bodies en een aftermarket motormanagement monteert. Maar ja, dan kun je misschien al beter uitkijken naar een 997.
En wie zegt dat je voor 10.000 euro al heel wat laat doen aan je 3.2, die beseft misschien wel niet dat jij twee motoren zult hebben voor 10.000 euro. 3.6 in een 3.2 = logische keuze als je er de ballen voor hebt
30 nov 2009 10:35
staat een leuk stukje over in dat boek 911 de legende wat nu te koop is bij
Edit: Auto Review over een kerel die een 993 blok in zij sc heeft gedonderd en een powerkitje en er nu naar ik meen 400 pk uithaald
30 nov 2009 12:55
De 993 motor heeft hij inderdaad aangevuld met een supercharger kit uit Amerika. Dit is de site
http://www.tpcracing.net/ Over hun dienst na verkoop heb ik echter wel al een paar negatieve opmerkingen gelezen. Maar ik vermoed dat 993 power in een een lichte wagen als de 3.2 voor de meesten al voldoende zal zijn voor die "ear-to-ear grin"
30 nov 2009 14:13
Whaletail schreef: Maar ik vermoed dat 993 power in een een lichte wagen als de 3.2 voor de meesten al voldoende zal zijn voor die "ear-to-ear grin"
Denk dat je het mis hebt ...
en dat de meeste hier al 'n Peragrin krijgen/hebben van hun standaard uitgeruste Porsche
30 nov 2009 14:27
liever een opgekieteld standaard blok in m'n auto dan een motorconversie van een jonger type... originaliteit heeft z'n prijs, zeker bij de ouwere luchtkoelers.
...weet in Belgie eentje rijden (3.2) met ongeveer 270pk...ding gaat als een speer!
08 dec 2009 22:33
weet in Belgie eentje rijden (3.2) met ongeveer 270pk...ding gaat als een speer!
komt die naar de trackday in Zolder in april '10
?
08 dec 2009 23:10
ik mik overigens op 280 pk uit een ongeblazen 2.8 met mechanische injectie...
het kan tot 300, met dc80 nokkenassen en een redline van 8500.
Maar ik wil het ietsje civieler houden en dc62 nemen met redline van 8000... twordt zo duur boven de 8000 (precies Everest), maar de magische kaap van 100pk/liter vind een mooi streefdoel, nu ja.... civiel.. alles is relatief natuurlijk
09 dec 2009 9:18
maar wat kun je nu aan een 3.2 doen wat iets eenvoudiger en redelijker geprijsd is?
09 dec 2009 11:05
alles eruit slopen..
goedkoop ssi / open uitlaat / open filtertje...
lijkt het in ieder geval dat je harder gaat...
bij revisie scherper nokkenasje kan ook helpen..
anders een 930 kopen
09 dec 2009 12:44
chip-> check
open uitlaat-> check
964 nokkenas-> check
mmm
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.