Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
17 aug 2009 19:00
Weet niet zeker (maar moet eerst even naar de specialist) maar volgens mij laadt na een lange rit de dynamo niet meer optimaal of helemaal niet meer. Na een heerlijke lange rit dit weekend van 400 km sloten mijn ramen erg langzaam evenals cabriodak ,tevens ging signaal af (zoemer en abs lampje ging branden )
Hoelang kan ik nog rijden (zonder licht etc voordat hij stopt)?
De auto staat nu aan de druppelaar.
17 aug 2009 20:13
Heb een dergelijke situatie eens meegemaakt - 996 van een forummer - vanuit Frankrijk terug naar huis.
Na iets van 2 uur rijden - redelijk tempo dus ook constant hard werkende ontsteking etc. - werd het tijd om te wisselen van accu, voordat de 996 zou stranden... - en laden in de P. met goed werkende generator.
Na de oplading duwden we de P. met kapotte generator overigens wel aan zodat we niet begonnen met een grote onttrekking van electra
17 aug 2009 22:32
Rene,
Ik denk ook idd maximaal een uur of 2 (afhankelijk van de gebruikers die je toch inschakeld en de staat van je accu), maar ik weet wel dat je ook kans hebt je accu om zeep te helpen als je die helemaal leeg rijdt.
Ik zou het niet gaan uit proberen maar zo snel mogelijk de dynamo laten vervangen door een nieuwe (of ruilexemplaar).
Groeten,
Willem
EDIT: het zou ook de accu zelf kunnen zijn, als die versleten is kan die niet genoeg stroom "vasthouden". Maar zoals altijd geldt Meten is weten
17 aug 2009 22:47
Niet zo lang
V snaar geknapt,was de avond er voor net thuis gekomen zonder verlichting en met stotterende motor! S'morgens accu tijdje aan lader gehad en op naar Steenwijk! Vlak voor de afrit begon de snelheidsmeter raar te doen en even later sloeg de motor af! Ongeveer 1/2uur gereden. Toen naar de garage gesleept!
18 aug 2009 6:20
Hey - die ken ik
renetrzes
met 'n druppellader ga je de accu niet vol krijgen ... druppelllader is MI om de accu op conditie te houden
Accu aan 'n gewone lader zetten ...tot dat deze 'vol' is.
... inderdaad starten m.b.v. de startmotor proberen te vermijden - vervolgens rijden zonder licht, zonder het kachelsysteem te gebruiken, zonder radio en andere stroomvreters ...
.. iets wat lastig zal gaan - omdat de 964 'n aantal 'automatische' stroomvreters heeft ...
Optioneel zou je op deze manier je woonplaats uit kunnen rijden - en bij stilstand de ANWB kunnen bellen die je Porsche dan naar je P-Specialist (of garage) brengt
18 aug 2009 8:08
Optioneel zou je op deze manier je woonplaats uit kunnen rijden - en bij stilstand de ANWB kunnen bellen die je Porsche dan naar je P-Specialist (of garage) brengt
Bij mijn Porsche is eens het vliegwiel eraf gelopen op de snelweg, hoop brokken natuurlijk, weggsleept, maar niet doorgebracht naar VPR (toen nog CPR).
Vandaag geen tijd voor, dan staat je auto deurklink aan deurklink, bumper aan bumper in een loods tot er wel tijd is!!
18 aug 2009 9:04
ben zo ook een keer naar steenwijk gereden, met een volle accu aan de lege doorgeknupt, dus een uurtje gaat prima, wel alles uit doen wat iets kan verbruiken..
18 aug 2009 17:38
Nou gek genoeg krijgt de druppelaar er wel voldoende stroom in, want het was starten en lopen en alles werkte goed, ramen ,dak etc.
Toen naar specialist gereden en die constateerde dat het acculampje niet brandt maar wel inorde was. de dynamo zou nog werken .Nog geen idee wat het wel is. Wordt ff zoeken dus. Ik hou jullie op de hoogte.
18 aug 2009 18:08
Accu ook getest
18 aug 2009 18:13
Hoeveel kms steekt de dynamo er al op? Gewoon de regelaar laten vernieuwen, kost echt geen kapitaal en als het daar niet aan ligt dan is het geen weggegooid geld aangezien ie tussen de 120 en 180K toch wel een keer aan de beurt komt.
18 aug 2009 19:35
Ja willem die is goed . draadjes erop en gaf 12 amp aan en dat is te weing dus moest 14 zijn begreep ik.
18 aug 2009 19:35
Hij heeft 92 k gelopen marc
18 aug 2009 19:42
renetrzes schreef:Toen naar specialist gereden en die constateerde dat het acculampje niet brandt maar wel inorde was. de dynamo zou nog werken .Nog geen idee wat het wel is. Wordt ff zoeken dus.
hoezo dan specialist.
....die moet toch meteen kunnen vinden wat het wel is?...
18 aug 2009 22:07
Ik heb 't ook aan de hand gehad bij ongeverr 120dkm ...
onderweg van 070 naar 030 op de a12 ... dacht dat ik bij zoetermeer als iets merkte maar bij montfoort was de koek op ...
met anwb naar vd gugten gesleept en ruil dynamo erin ...
19 aug 2009 0:32
renetrzes schreef:Ja willem die is goed . draadjes erop en gaf 12 amp aan en dat is te weing dus moest 14 zijn begreep ik.
Ik hoop volt...
19 aug 2009 13:27
... en dat zou dan dus te laag zijn
19 aug 2009 13:32
Dat klopt.
19 aug 2009 22:49
renetrzes schreef:Weet niet zeker (maar moet eerst even naar de specialist) maar volgens mij laadt na een lange rit de dynamo niet meer optimaal of helemaal niet meer. Na een heerlijke lange rit dit weekend van 400 km sloten mijn ramen erg langzaam evenals cabriodak ,tevens ging signaal af (zoemer en abs lampje ging branden )
Hoelang kan ik nog rijden (zonder licht etc voordat hij stopt)?
De auto staat nu aan de druppelaar.
Lekker op de druppelaar laten staan en na je vakantie nog eens proberen.
een paar tikken op de dynoma al geprobeerd ?
19 aug 2009 23:29
wiens oma?
19 aug 2009 23:42
Hoe lang je zonder bijladen op een accu kunt rijden is een beetje een vraag a la 'hoe lang is een stuk touw'. Hoe is de staat van de accu, wat is de capaciteit van de accu, hoeveel verbruikt de auto...
23 aug 2009 14:12
ed prins schreef:renetrzes schreef:Weet niet zeker (maar moet eerst even naar de specialist) maar volgens mij laadt na een lange rit de dynamo niet meer optimaal of helemaal niet meer. Na een heerlijke lange rit dit weekend van 400 km sloten mijn ramen erg langzaam evenals cabriodak ,tevens ging signaal af (zoemer en abs lampje ging branden )
Hoelang kan ik nog rijden (zonder licht etc voordat hij stopt)?
De auto staat nu aan de druppelaar.
Lekker op de druppelaar laten staan en na je vakantie nog eens proberen.
een paar tikken op de dynoma al geprobeerd ?
Tikken op de dynamo...
Ik denk dat je in de war bent met een plakkend startrelais van een startmotor...
23 aug 2009 15:16
Bij een dynamo helpt het ook wel eens om de koolborstels weer op z'n plek te krijgen als die zijn blijven hangen
23 aug 2009 17:05
WillemB schreef:Bij een dynamo helpt het ook wel eens om de koolborstels weer op z'n plek te krijgen als die zijn blijven hangen
Denk dat ze dan ook al wel ver versleten zullen zijn.... dus gewoon een nieuwe regelaar erin. Kost rond de 100 euro en montage zou je zelf kunnen doen (mits je geen 2 rechterhanden hebt).
23 aug 2009 20:26
Yep mi is een klap (met de hamer) ook een noodoplossing
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.