Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Startproblemen 928 '92:(OPGELOST)

25 aug 2009 22:27

Iemand ervaring met 928'ers?
Mijn 928 start niet meer, gaat wel rond maar springt niet aan (enkele keer heel even).
Heb al verschillende relais uitgewisseld zonder succes. Achterste benzinepomp doet het, voorste heb ik nog niet kunnen vinden :roll: . Heb ook een bougiekap via een schroevendraaier contact laten maken, geen vonk. Nou heb ik al gezocht op het www naar het beruchte alles veroorzakende "DME" relais, maar lijkt wel of die niet in een 928 zit?? :oops: Heeft volgens mij ook niets met het alarm te maken, want dan doet hij helemaal niets....

Wie o wie? :mrgreen: :wink:
Laatst bijgewerkt door Jaco op 10 sep 2009 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Startproblemen 928 '92

25 aug 2009 23:48

Zit er 'n alarm (ergo: startonderbreker) op die shark van je :?: :idea:

26 aug 2009 7:49

En zit er niet ook een pomp in de tank?

26 aug 2009 15:02

Olaf schreef:Zit er 'n alarm (ergo: startonderbreker) op die shark van je :?: :idea:

Ja, zie tekst 8) . Maar als ik probeer te starten met alarm erop dan doet hij helemaal niets, dus ik denk/hoop dat alleen het startmotor/contact onderbroken wordt en niet de ontsteking. :wink:

Tom80 schreef:En zit er niet ook een pomp in de tank?

Die doet het, dat is de achterste. Weet alleen niet waar de andere zit en/of die het doet. Dus als je een schema/tekening hebt dan hoor ik het graag. :wink:

31 aug 2009 19:01

Hallo

Draai een bougie uit de motor en leg deze met een bougiekabel aangesloten op een metalen deel van de motor. start zonder gas te geven en kijk of de bougie krachtig en regelmatig vonkt zo ja
braai de bougie terug aonder bougiekabel en start gedurende een halve minuut gas onder, draai dezelfde bougie terug eruit en kijk of ze nat is. laat me de uitslag maar weten, groetjes

01 sep 2009 21:16

Bougie heb ik niet geprobeerd, wel een schroevendraaier in de bougiedop gedaan en tegen de motor gelegd: geen vonk! Zou het misschien een krukas/nokkenas-sensor kunnen zijn? En waar zijn die te vinden?
:wink:

01 sep 2009 22:05

Als je zeker weet dat de ontsteking de oorzaak is: af en toe komt er wel eens een defecte eindtrap van de ontsteking voor. Of een defect ontstekingsstuurapparaat.

.

02 sep 2009 22:03

Renntech schreef: een defecte eindtrap van de ontsteking voor. Of een defect ontstekingsstuurapparaat.
.

Erwin, bedankt voor je hulp. Eindtrap zit in de motorruimte neem ik aan, maar waar? Het ontstekingsstuurapparaat bij de zekeringen/relais aan de bijrijderskant, maar welke?

02 sep 2009 22:19

Jaco,
Wellicht heb je hier iets aan om het probleem te vinden?
http://www.pff.de/wbb3/tipps-tricks/porsche-928/2637121-porsche-online-ersatzteilkataloge-928/
Succes, Rob

10 sep 2009 17:22

Opgelost!
Toch benzinepomp :oops: kan me beter toch maar met andere zaken bezig houden waar ik iets meer verstand van heb.............. :mrgreen:
Plaats een reactie