27 aug 2009 22:28
27 aug 2009 23:01
27 aug 2009 23:39
30 aug 2009 14:06
porscherob schreef:Ik lees nu dat je na je laatste rit 1-2 liter olie bij moest vullen, dit lijkt mij best veel ik zou hem dan als ik jou was ook niet meer starten. als er teveel olie in de verbrandingsruimte wordt gezogen kan het samengeperst worden en tot ernstige motorschade lijden.
Ik zou eerst de olie separator controleren. Dit is zeer eenvoudig, boven op het blok loopt een j-vormige buis, klik deze los en kijk of er geen olie in staat. Een lichte waas van olie is ok, naar het moet er zeker niet uitlopen dan is je olie sep. kapot. Deze bevind zich aan het lange eind van de j- buis.
31 aug 2009 23:31
PORSCHE2211 schreef:Beste Porsche-liefhebbers,
Mijn Porsche Boxster 2.7 heeft het volgende probleem:
Bij koud starten hevige rook ontwikkeling wit/grijs ca. 1 minuut
Daarna tijdens de eerste 15 minuten rijden is er geen rook ontwikkeling.
Na deze 15 minuten rijden als de motor warm is treed weer opnieuw regelmatig rook ontwikkeling wit/grijs op, dit hoofdzakelijk bij wegrijden en accelereren.
De koelvloeistoftemperatuur blijft goed en ook het niveau. Het olieniveau is wel tijdens de laatste rit gezakt, waarna 1-2 liter bijvullen nodig was. Olie en koelvloeistof is schoon. Bij de garage is het koelsysteem afgeperst en er is geen drukverlies.
Wat is de oorzaak van dit probleem?
Graag jullie reacties!