Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 sep 2009 16:09
Hallo,
ik heb laatst een test gelezen over een 993 Carrera S (dus motor met Varioram) die was uitgerust met een 3,8 Liter motor van 300 PK.
Nu weet ik dat deze kit af fabriek kon besteld worden of naderhand kon worden ingebouwd.
Heeft iemand ervaring met deze kit op zijn 993?
Tot wanneer kan men deze kit laten nabouwen (KM-stand)?
Wordt de garantie op de motor dan terug vernieuwd voor 2 jaar?
Wat is de mogelijke kostprijs van deze kit?
Dienen de wagendocumenten te worden aangepast?
Volgens de test is er een serieus verschil tussen de 3,8 l en 3,6 l. Het koppel neemt toe van 340 Nm naar 355 Nm.
Het Max.koppel wordt bereikt bij 5.500 t/min en het max. vermogen bij 6.600 t/min. Dus geen scherpe motor, maar nog steeds voldoende soepel.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
12 sep 2009 17:19
Bel eens met Gert
www.carnewal.comin uw eigenste Belgie
Volgens de site levert hij deze upgrade nog (310+ pk, 11000 euro's)
12 sep 2009 17:30
of met iedere andere porsche dealer / specialist / onderdelenboer...
12 sep 2009 17:37
Kijk ook eens in
dit draadje van onze illustere vriend Mach2.
12 sep 2009 22:39
Flatsix6 schreef:Nu weet ik dat deze kit af fabriek kon besteld worden of naderhand kon worden ingebouwd.
X51
12 sep 2009 22:43
rond de 20 k benje de baas bij van beek racing
13 sep 2009 1:45
Mijn logica:
Zoiets doe je volgens mijn niet met een gebakje maar met een héééle knappe 993. En die is toch minimaal 35 k waard. Tel daar nog eens 20K bij op voor die 3,8 kit zit je toch al in de prijsregionen van een 993 Turbo. En zo groot is het verschil in power ook weer niet. Ik zou eerder kijken voor een mooie 993 waar het al op zit.
Ik kon er 5 jaar geleden één kopen (cabrio 3,8) voor 42k met ca. 100000km, heb toen voor de mijne(3,6) gekozen omdat die de helft aan km had gereden.
13 sep 2009 5:06
mijn logica: 11,000 euro voor 5% vermogenswinst, dan moet het geld wel erg jeuken....
13 sep 2009 6:57
Ben het met de 2 bovenstaande logische denkers best wel eens in deze.
13 sep 2009 9:29
Het verschil in vermogen tussen een standaard motor met 285pk en een 300pk X51 motor is nauwelijks merkbaar in de praktijk, alleen in de folder.
Bedenk daarbij ook dat de gewichten van onze sportwagens allang geleden de waarden hebben gekregen die naar mijn idee meer passen bij bestelbusjes en grote limousines
En 15 pk meer op een gewicht van rond de 1,5ton
De verandering is aantrekkelijker je toch de motor moest/ wilt laten reviseren en je over een voor jouw situatie verantwoorde meerprijs praat.
.
13 sep 2009 10:30
Klein zijstapje; is er een verschil in onderhoud (frequentie, gevoeligheid en kosten) tussen de standaard 3,6 liter en de X51 3,8 liter nog even los van varioram of niet?
13 sep 2009 11:06
Nee, dat is alleen in het geval dat je nokkenassen monteert waarbij de oude tuimelaars gebruikt worden waarbij klepspeling afstellen weer nodig is.
.
18 sep 2009 22:46
Ik heb een 1995 993 3.8 af fabriek ( X51 ) non varioram heeft 285 PK met iets meer koppel onder in t.o.v. een 3.6 ( het is dat het er al op zat, maar als ik het verschil er bij zou moeten leggen zou ik gaan zoeken naar een S of een turbo )
Als ik voor een complete motorrevisie zou staan zou ik het overwegen, anders niet.
Hier kun je lezen wat een expert van een 3.8 upgrade vindt:
http://www.instant-g.com/Products/36Conversion/38.html
18 sep 2009 22:54
saya schreef:Hier kun je lezen wat een expert van een 3.8 upgrade vindt.
Volgens mij las ik dat 5 lijntjes hoger al
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.