Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Kent iemand deze klep ? + brandstofleiding injecteur.

21 sep 2009 20:21

Hallo,

bij het vervangen van mijn bougies bemerkte ik een klepje, dat
op een steun bevestigd is , onder de bocht van de verwarming,
links bovenaan de motor, een 50 cm boven het kleppendeksel.
Zie foto. Ik bemerk dat er geen leidingen gemonteerd zijn, doch
heb een vermoeden dat men de vacuüm leiding doorverbonden
heeft, ook zichtbaar op de foto. Achteraan de klep is een
stekker met elektrische kabel. Heeft er iemand een idee wat
de functie van deze klep is ?

En tevens bemerk ik dat er vlakbij een leiding naar een injector
beschadigd is ( buitenmantel heeft schuur schade). Kan men deze
leidingen los kopen, of wordt dit per lopende meter verkocht
en dien je zelf in de koppelingen te voorzien ?

911 SC van 80, a reeks.

Bedankt,

Dirk
Bijlagen
klep.jpg
Klep + injectieleiding

Re: Kent iemand deze klep ? + brandstofleiding injecteur.

21 sep 2009 21:47

Dit is de thermoklep, deze zit aangesloten op de vacuumslang naar de onderdrukbegrenzer via een t-stuk en aangesloten op de onderste aansluiting op de warmdraaieregelaar.

De klep wordt elektrisch bediend en daarmee kan de in te spuiten hoeveelheid benzine in kleine mate onder bepaalde omstandigheden gecorrigeerd worden. Door wel of geen onderdruk onder op de warmdraaieregelaar te zetten kan de inspuithoeveelheid beinvloed worden.
Zonder werkt de motor ook goed zoals je gemerkt hebt.

Een leiding naar de injectoren toe is los leverbaar voor Euro 30,00


.

Re: Kent iemand deze klep ? + brandstofleiding injecteur.

21 sep 2009 22:29

Dag Erwin,

bedankt voor de snelle reactie, en de info. Teneinde iets bij te leren,
als man van het vak, gebeurd dit wel vaker dat men deze klep bypassed ?

Mvg

Dirk

Re: Kent iemand deze klep ? + brandstofleiding injecteur.

22 sep 2009 8:19

Zonder werkt de motor ook goed zoals je gemerkt hebt.


Goedemorgen Renntech,

Ik dacht dat dit een soort shoke was die bij koude motor meer en bij warme minder bezine doorlaat naar sproeiers, bij mij is hij kapot denk ik en uitlaatgassen veranderen regelmatig van co waarde en motor loopt nie lekker.Dit is puur een vraag en trek je kennis zeker niet in twijfel maar ik ben nog een redelijk groentje zodoende.

Greetz Jean-Marc
Plaats een reactie