Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
25 sep 2009 21:54
Hallo ,
ik ben sinds kort in het bezit van een 911sc van 81
Na een hoop kleine maar ook groote probleempjes (revisie motor) al opgelost te hebben,zit ik nu nog met een paar problemen: als ik een constante snelheid rijd bij een toerental van ongeveer 2200 toeren houd de motor in (stotteren) als het co en de ontsteking goed staan ,wat kan hier dan de oorzaak van zijn?
Ook blijft mijn benzinepomp constant zoemen hoort dit? en hoor ik binnen in de auto vloeistof kolken ik denk de benzine
Wie kan mij hier bij helpen
B.v.dank
Jorgen
25 sep 2009 22:43
Ben ook zeer benieuwd naar de oplossing, bij mijn 911 3.0 is het de ene keer wel en omgekeerd.
In afwachting op reactie.
PJB
26 sep 2009 9:24
uhm, mischien een vraag voor de techniek sectie maar goed..
Mischien injectors die niet meer optimaal werken?
En de distributeur nakijken of de vervroeging e.d. goed werkt,( bobine ,bougie )kabels in orde?
Ben maar hobby-ist en geen porsche specialist maar deze dingen kun je vrij simpel nalopen.
suc6! G
26 sep 2009 10:40
Hallo ,
ik ben sinds kort in het bezit van een 911sc van 81
Na een hoop kleine maar ook groote probleempjes (revisie motor) al opgelost te hebben,zit ik nu nog met een paar problemen: als ik een constante snelheid rijd bij een toerental van ongeveer 2200 toeren houd de motor in (stotteren) als het co en de ontsteking goed staan ,wat kan hier dan de oorzaak van zijn?
Ook blijft mijn benzinepomp constant zoemen hoort dit? en hoor ik binnen in de auto vloeistof kolken ik denk de benzine
Wie kan mij hier bij helpen
B.v.dank
Jorgen
26 sep 2009 11:19
hallo sc ers,
ik ken het euvel, en ik heb wel eens geknutselt met de co, lager hoger enz.
bij bepaalde waarden heb je veel trekkracht bij lage toeren, bij andere waarden heb je langer trekkracht bij hogere toeren, maar persoonlijk rij ik nooit met 2200 trn, dan schakel ik er altijd eentje terug.(ik heb dit het ergst in de city bij 50/60 km en zet m dan gewoon in zn twee
)
misschien eens een keer rijden in die van een ander, ter vergelijking?! bij een meeting oid(zandvoort,zondag) dan heb je vergelijkingsmatriaal.
is volgens mij een eigenschap net als dat zagen (hoog laag hoog laag in trn)bij een koude start. de een heeft het erger dan de ander, maar ken er eigenlijk geen een die deze eigenschappen niet heeft(ben dan wel benieuwd hoe op te lossen haha) maar heb er mee leren leven.
gr richard911sc
26 sep 2009 19:33
ik heb bij mijn k-jet alles vervangen behalve de gasklep (die ook op mijn lijstje staat binnenkort) en heb geen last meer van al die zaken. Juist durft mijn toerental stationair soms op 2100 toeren staan maar dit heeft met speling op de gasklep te maken.
nu kost het wel iet om alles te vervangen maar je hoeft niet alles in 1 keer te doen. Gewoon systematisch vervangen wat je denkt dat het kan zijn. Bij mij zat er een klein beetje slijt op elk onderdeel en het meeste op de benzineverdeelkop die versleten bleek. Vele kleine beetjes kunnen ook bepaalde problemen veroorzaken en als je deze per stuk vervangt merk je beetje bij beetje het verschil.
Ik ben gerust voor hopelijk de volgende 10 jaar maar als je geen intentie hebt om de wagen zolang te houden zou ik er zo met rijden want bij de k-jet kun je een tijdje zoeken tegen dat je echt weet wat er mis is. Zelfs die schema's die bestaan met de problemen zijn niet altijd de oplossing
26 sep 2009 20:09
Hallo,
Bedank voor alle tips.
het kolken wat ik hoor is de olie in de leidingen ,denk dat dit normaal is
Heb vandaag het co omhoog gesteld stond te laag staat nu op ongeveer 2%
Maar het inhouden is nog niet weg ,ga nog verder zoeken en een reinigger toevoegen aan de benzine
maar het constant zoemen van de benzinepomp is dat normaal?
Groeten
Jorgen.
28 sep 2009 18:53
Een beetje zoemen wel maar niet als het lijkt of er 10 boormachines in je auto liggen
28 sep 2009 19:17
richard911sc schreef:is volgens mij een eigenschap net als dat zagen (hoog laag hoog laag in trn)bij een koude start. de een heeft het erger dan de ander, maar ken er eigenlijk geen een die deze eigenschappen niet heeft
Maar ik ken er wel die dit alles niet hebben.
jorgen schreef:.
het kolken wat ik hoor is de olie in de leidingen ,denk dat dit normaal is
Ook niet normaal, heb je origineel oliefilter.
15 okt 2009 19:31
he cabrio wim,
weet je dan ook wat de oorzaak is? en wat de oplossing is?
beetje hetzelfde maar ben wel benieuwd.
gr richard911sc
15 okt 2009 20:45
Ik ben geen techneut maar ik heb het volgende van Waalgarage begrepen: het slechte koudemotor gedrag kan liggen aan het feit dat er misschien valse lucht wordt aangezogen (naast andere logischere orzaken als injectoren die niet meer goed zijn). Dit kan komen door ouderdomsverschijnselen bij rubberen en plastic onderdelen (welke weet ik niet, heb niet alles begrepen/onthouden dus als ik onzin uitkraam is dat mijn schuld, geen kwaad woord over Waalgarage). Ze zeiden dat de motor wellicht binnen een jaar aan een revisie toe is. Maar ik begreep dat jij dat al hebt laten doen.
Overigens zit de CO van de mijne tegen de 3% (na goedkeuren voor APK ietsjes versteld). Dat scheelt ook veel.
Het zoemen van de benzinepomp hoor ik als ik het contact aan doe maar daarna nauwelijks meer. Soms hoor ik wel de motortjes van de verwarmingsregelaar die bij mij ontkoppeld is maar nog wel op warmtesensoren reageert.
Mijn SC kan nogal schokken bij lage toeren in de 1 of 2. Volgens niet al te abnormaal. Gewoon even koppeling intrappen of terug/op-schakelen.
18 okt 2009 17:11
jorgen schreef:Hallo,
Bedank voor alle tips.
het kolken wat ik hoor is de olie in de leidingen ,denk dat dit normaal is
Heb vandaag het co omhoog gesteld stond te laag staat nu op ongeveer 2%
Maar het inhouden is nog niet weg ,ga nog verder zoeken en een reinigger toevoegen aan de benzine
maar het constant zoemen van de benzinepomp is dat normaal?
Groeten
Jorgen.
volgens mij staat je CO veel te laag... Lekken vd vacuumleidingen kan ook problemen geven, zie eerdere reactie.
Zoemen vd pomp: hoe oud is deze?
Oliegedoe: gebruik enkel de juiste oliefilters voor je Porsche, overeenkomstig met originele montage...
18 okt 2009 17:42
Hallo allemaal:
Er zit een orgineel porsche filter op (nieuw)
het co zal ik nog wat hoger stellen en dan eens kijken
ik weet niet hoe oud de benzinepomp is maar ik denk al oud ,het relais heb ik al vernieuwd zit eraan te denken de pomp ook maar te vervangen ,heeft het namelijk al een keer geweigert
er zijn alleen zoveel verschillende benzinepompen (verschillende druk) weet iemand of dit ook nog uitmaakt en kunnen de aansluitingen per pomp verschillen ?
18 okt 2009 17:45
....en er is wel een olieleiding vernieuwt van de thermostaat naar voorkant van de auto ...mischien lucht zou dit kunnen?
18 okt 2009 17:55
"Lucht" aan de olieleidingen zal direkt een lekkende auto geven, en je hebt niets vermeld van olielekken.
Is er genoeg olie in en juist gepeild, niet op de dashboardmeter maar met de peilstok?
Als je pomp al eens gehaperd heeft, dan kun je best is in die richting kijken. Een pomp die warm wordt hapert.
18 okt 2009 18:41
De olie is op pijl met warme draaiende motor ,en hij lekt geen olie
benzinepomp hapering was bij het koud starten hij reageerde helemaal niet ,tijdje later weer wel.
18 okt 2009 18:55
als de rest ok is van de motor, dan verdenk ik de pomp van beginnende slijtage.
01 maart 2010 17:44
Wat was nu de oorzaak?......
01 maart 2010 22:03
Ondsteking stond niet precies genoeg
Afgesteld en inhouden is verdwenen.
01 maart 2010 23:01
Hallo Jorgen,
zoemt pomp nog steeds zo hard , zoja,
kijk eens of die nog lekker in zijn rubbers hangt en niet tegen carroserie raakt !
kan dan vervelende trillingen mee naar binnen nemen , lees gezoem,
gr Diablo
01 maart 2010 23:13
jorgen schreef:Ondsteking stond niet precies genoeg
Afgesteld en inhouden is verdwenen.
Hoe heb je deze afgesteld? Die van mij houd ook een pietsie in, voel je alleen als je een constante snelheid rijd. Ik dacht zelf dat het de injectoren waren (Rob Goossen adviseerde om die eens te vervangen). De ontsteking zou toch goed moeten staan, aangezien hij laatste keer naar de dealer in Z-O is geweest.
31 jul 2010 21:10
miloman schreef:jorgen schreef:Hoe heb je deze afgesteld? Die van mij houd ook een pietsie in, voel je alleen als je een constante snelheid rijd.
Iets teveel voorontsteking?....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.