Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
02 okt 2009 10:40
Beste mensen,
Heb een porsche 964 C4 uit 1989. 160.000 km.
Heb de auto 2 jaar geleden gekocht voor 25.000 euro. In redelijke goede staat 140.000 op de teller
Helaas is de motor nu kapot: Rapport Garage:
Drijfstanglager cilinder 6 ligt eruit, krukas zal geslepen moeten worden.
Krukas is niet krom kan gerepareerd worden.
Klepgeleiders uitlaatkleppen zijn versleten, twee kromme kleppen en een lekkende uitlaatklep
Dan hoofdlagers natuurlijk.
Ook is de oliepomp beschadigd, deze moet vervangen worden.
Verder nog een aantal andere zaken, nokkenassen, kettingen, geleiders enz.
Ook viel op dat de versnellingsbak olie lekt, daardoor is je koppeling ook versleten,
Olielekkage aan de voorkant bij het differrentieel dat we dan ook meteen aan zouden pakken.
Oliekoeler moet ook vervangen worden i.v.m. restdeeltjes
Kosten revisie motor 7300,- excl. BTW
Kosten inbouw-uitbouw + diverse aan de auto 3050,- excl. BTW
Totale kosten incl. BTW 12.300,- euro
Mijn auto is mijn passie, maar dit is erg veel geld.
Graag jullie advies!! Wat vinden jullie vd kosten.
- Kan een krukas veilig geslepen worden of kan je beter een nieuwe laten installeren.
- Wat vinden jullie van bovenstaande offerte, moeten er nog dingen bij of andere opties?
- Lastige vraag maar wat is jullie mening is het dit geld waard om te investeren bijna de helft vh aankoop bedrag!
02 okt 2009 10:43
Als je besluit hem te houden zal je er zelf nog lang van kunnen genieten.
02 okt 2009 10:49
tja, verkopen in deze staat levert je niet meer dan 10 mille op.
Afwegen wat je wilt en uiteraard kunt missen. Op basis daarvan beslissen of je hem verkoopt, schorst en wegzet tot beter tijden, of laat reviseren.
Als je kiest voor reviseren zou ik wat vergelijkende offertes opvragen bij diverse specialisten.
Klote voor je. Sterkte.
02 okt 2009 10:56
Dank voor de reacties.
Dat is inderdaad t lastigste. Vind t de mooiste auto die ooit is gemaakt. (Mijn mening)
Zwart-metallic. Vrijwel krasvrij. Turbostoelen, zwart leer van binnen 100%.
Net nieuwe banden, dynamo, airco, ventilator laten repareren.
Mijn angst zit m vooral in de nabije toekomst, hoe groot is de kans als dit allemaal gedaan is dat ik over 6 maanden weer stilsta. Dan is t geld nl toch echt op.
En die krukas kan je die gewoon laten slijpen?
02 okt 2009 10:59
dan heb je de keus toch al gemaakt
kans dat je binnin 6 maanden hetzelfde overkomt is dan gevalletje garantie
maken en genieten (hij wordt steeds nieuwer)
02 okt 2009 11:11
@ JCR ik heb geen idee wat ze er voor vragen maar bij Theo Jansen hebben ze een 964 blok en versnellingsbak in de verkoop.
Ik zou eens bellen of dat wat is. Dus ik weet echt niet wat het kost maar misschien ook een oplossing.
Advertentie staat helemaal onderaan op hun site bij voorraad.
Ik weet dat de Waalgarage revisies ook tegen redelijke, nog steeds veel geld, kosten doet.
Check dat eens.
02 okt 2009 11:22
een ander blok en bak zou ik zelf niet snel voor kiezen, tenzij aantoonbaar en door een goede partij net gereviseerd. Je weet wel wat je hebt, niet wat je koopt. Ofwel hetzelfde doen als rob964c4 - een 993 blok erin laten zetten waarvan je weet dat het goed is...
02 okt 2009 11:25
zat ik ook al aan te denken, weet alleen niet of dat qua kosten interessant is...even wat quotes opvragen dus.. wel kloten hoor !
succes!
02 okt 2009 11:27
@Horn, Ze zeggen dat ze het zelf hebben gereviseerd en TJ is geen koekenbakker.
Heb daar zelf mijn vorige 964C4 vandaan en was ook een keurige probleemloze auto (209.000 km gelopen.)
Je bedoelde de 993 omdat Renntech het gedaan heeft denk ik.
Ik lees inderdaad goede berichten op dit forum over RT. En ik zeg dat 964 blok omdat ik betrouwbaar gevoel/ervaring heb met TJ.
op zich wel benieuwd hoeveel zoiets kost.
02 okt 2009 11:34
horn schreef:Ofwel hetzelfde doen als rob964c4 - een 993 blok erin laten zetten waarvan je weet dat het goed is...
Snap ik niet. Kan ik in een 964 een 993 blok laten zetten? Dan heb ik nog geen garantie lijkt me als t al kan
En die krukas??
Iemand verstand van?
02 okt 2009 11:39
Bij welke garage is die hele waslijst vast gesteld?
is nogal wat.
En bel eens rond voor die motoren en krukas.
02 okt 2009 11:41
Bij Schmidt-Oss
tot nu toe erg goede ervaring mee
02 okt 2009 11:50
Balen en succes.
Er is een topic van de Porsche van Rob met de 993 motor.
Ik heb geen idee wat de kosten zijn maar bij een 993 inbreng moet er veel meer worden gewijzigd.
Maar heb je wel een mooiere, soepelere motor.
02 okt 2009 11:51
als je voor een 993 motor gaat krijg je daar heeeel veel plezier voor terug, stiller, sneller, soepeler.
echter hoe lang wil jij nog rijden in die van jou en wat vind de toekomstige koper ervan.
de een gaat voor orgineel de ander voor een technische goede auto maar hoeft niet matching numbers te zijn.
Ik zelf zal straks meer dan de aankoop prijs geinvesteerd hebben in deze auto in zo'n 5-6 jaar maar ik vind het zo lekker rijden.
voor mij was de optie die ik heb gekozen uiteindelijk financieel aantrekkelijker dan complete revisie en afgezien dat ik er niet vrijwillig voor gekozen had
is het echt onwijs ik kon het verschil niet begrijpen totdat ik het zelf ervaarde.
robert
02 okt 2009 11:55
Hoe zeker ben je van de km. stand?
Lijkt mij een exemplaar met relatieve lage km. stand met "hoge km. stand problemen", maar misschien ben ik wat te achterdochtig.
Mn. die lekkende bak en diff., en nu ook nog een defect blok.
on-topic: als het ding goed is na deze klussen loont het als je er met plezier in door kan rijden.
Anders zou ik ´m verkopen. In huidige staat, of met "goedkoop" ruilblok.
Ik zou er aardig genoeg van hebben na het betalen van €25K 2 jaar terug, icm. met de hoeveelheid gedonder die je er mee hebt.
Laatst bijgewerkt door
Airhead op 02 okt 2009 11:56, in totaal 2 keer bewerkt.
02 okt 2009 11:55
soepkip 986 schreef:@Horn, Ze zeggen dat ze het zelf hebben gereviseerd en TJ is geen koekenbakker.
Hoho, dat zeg ik ook niet. Jij geeft echter alleen aan dat ze een motor en bak te koop hebben. Niet of hij gereviseerd is of niet
soepkip 986 schreef:Je bedoelde de 993 omdat Renntech het gedaan heeft denk ik.
Nee hoor. Omdat iemand op dit forum die weg gekozen heeft en dat voor de topicstarter wellicht ook een optie kan zijn. Ik noem het voorbeeld alleen om hem op die mogelijkheid te wijzen.
02 okt 2009 12:00
@Horn uit de adv. maak ik op dat alleen het blok is gereviseerd en niet de versnellingsbak.
Zie onderstaande voor JCR (copy/paste)
Merk / Type 964 Motorblok
Algemeen Door ons gereviseerd motorblok
Prijs Bel 0522-443352
02 okt 2009 12:02
Heb niet de moeite gedaan de advertentie te zoeken (stond geen link in het topic en ik ben lui van nature). Had alleen jouw tekst gelezen.
02 okt 2009 12:05
Je kunt alleen naar de algemene site linken vandaar geen linkie.
gr. Of ik Digibeet?
02 okt 2009 12:07
kijk eens op internet bij theimann-porsche-service, is duits porsche-revisie bedrijf, vgs. hun web-site kan het voor de helft...
op ebay bieden ze gereviseerde motoren en bakken aan
http://www.theimann-motorengmbh.de/ mod by horn - url toegevoegd
Laatst bijgewerkt door
rien911 op 02 okt 2009 12:20, in totaal 1 keer bewerkt.
02 okt 2009 12:09
Daarom jij Moderator
02 okt 2009 12:21
[quote="Airhead"]Hoe zeker ben je van de km. stand?
Lijkt mij een exemplaar met relatieve lage km. stand met "hoge km. stand problemen", maar misschien ben ik wat te achterdochtig.
Mn. die lekkende bak en diff., en nu ook nog een defect blok.
Dat speelt ook door mijn hoofd. Heb ik nu weinig aan. Heb m gekocht in Warmon bij Odijk.
KM stand leek reel, klopte ook met het boekje. Maar hoe kan ik dat zeker weten
En kon de verkoper destijds weten in welke staat de motor verkeerde. Denk t niet
02 okt 2009 12:44
rien911 schreef:kijk eens op internet bij theimann-porsche-service, is duits porsche-revisie bedrijf, vgs. hun web-site kan het voor de helft...
op ebay bieden ze gereviseerde motoren en bakken aan
Voor een revisie geldt in hoge mate, je krijgt waar je voor betaald. Als een nokkenas stuk zal die toch echt vervangen moeten worden, dat geldt voor bijna alle onderdelen van een motor. Halve oplossingen resulteert bijna altijd in later weer ellende. Het kan echt nog wel duurder. Niet alle specialisten zijn zo te spreken over het slijpen van een Porsche krukas. Deze moet daarna wel weer worden gehard.
Lagerschade is een lastige en vervelende schade omdat de motor metaaldeeltjes gaat rondpompen met alle gevolgen vandien. De metaalsnippers zitten dan echt overal.
02 okt 2009 12:47
JCR het is K met peren voor je natuurlijk.
En aan die terugblik heb je ook niet veel.
Ik zou gaan voor een goed gereviseerd blok zodat je nog jaren kunt genieten van je 964.
Zeker als je met de rest van de auto tevreden bent. Of echt alles (ver)nieuw(d) en niet slijpen etc.
Als je dan ook de versn. bak doet heb je alles in 1x gedaan en normaal gesproken de komende jaren geen problemen.
Scheelt je ook weer een grote beurt voor de komende 20.000 km (ook ca. € 1.000?)
Wil je even laten weten hoveel zo'n motor kost?
gr. en succes
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.