Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

924 met motorprobelemen? iemand tips en/of trucks?

05 okt 2009 18:28

heey, ik heb zelf een week terug een 924 2.0 coupe gekocht uit `89 met motorproblemen. hij stottert heel erg als ik gas probeer te geven en hij wil niet goed accelereren en de motot happert, ik heb de koppakking al vervangen, de bougies ik heb hem op tijd gezet, het co afgesteld tot op 1.30% de injectoren gereinigt.. ik heb alles geprobeerd en hij heeft het nogsteeds (het is wel minder dan eerst maar nogsteeds heel erg.. een paar benzine leidingen lekken wel en ik denk dat het miss komt door een druk tekort.. er zijn geen slangenklemmetjes te halen die er omheen passen dus ik zit te denken de leidingen te vervangen.. heeft iemand miss nog ideeën om het probleem te vinden of op te lossen?? en als iemand nog een idee heeft om veel meer pk uit het blokje te toveren hoor ik het ook graag;)

Re: 924 met motorprobelemen? iemand tips en/of trucks?

05 okt 2009 19:00

Ik geloof niet dat de 924 in 1989 nog gebouwd werd, zeker niet met de 2.0 motor.

05 okt 2009 19:05

De Porsche 924 is een auto die tussen 1976 en 1988 werd vervaardigd door de Duitse autofabrikant Porsche. De Nederlander Harm Lagaaij was betrokken bij de styling.

Kan een late geregistreerde zijn. :idea:

05 okt 2009 19:06

ja dankje, goed gezien.. me vorige auto kwam uit `89, ik was in de war.. hij komt uit 83;)

05 okt 2009 19:09

cabrio wim schreef:
De Porsche 924 is een auto die tussen 1976 en 1988 werd vervaardigd door de Duitse autofabrikant Porsche. De Nederlander Harm Lagaaij was betrokken bij de styling.

Kan een late geregistreerde zijn. :idea:

Had in principe gekund Wim, maar volgens mij zijn de laatste bouwjaren van de 924 allemaal 2.5 ltr motoren. (dacht ik.)
Dit is de later in de 944 gebruikte 163 PK motor, en in de 924 heette het dan de 924S.

05 okt 2009 19:11

Klopt ook wat je schrijft.

05 okt 2009 19:17

Kijk anders is deze link, staan wat problemen vermeld.
Misschien heb je er wat aan.
En op de zoekfunctie is nog veel meer over de 924 te vinden. :idea:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=12500&hilit=924+plunjer

05 okt 2009 19:20

Om Wim even aan te vullen :

http://www.924forum.nl

en ze hebben ook een 924 afdeling op :

http://www.944forum.com

Succes !

06 okt 2009 10:43

Zoemt de brandstofpomp? Anders eens systeemdruk in het K-Jetronic systeem meten.

07 okt 2009 14:22

Ja de brandstofpomp zoekt aardig.. En hij begint meteen als je hem op het contact zet, ik heb zo goed als alles geprobeerd dus ik denk dat het probleem inderdaat bij de pomp ligt.. Hoe hoog moet de druk zijn van de pomp? 30l/m weeg ik, maar ik heb een bar eenheid nodig voor de meting..

09 okt 2009 18:28

ik heb vandaag de druk gemeten, en een meter tot 10 bar sloeg uit tot het einde van de meter, mijn pomp slaat dus niet af bij 5 bar.. daarom lekte al mijn benzine leidingen ook... en de 4de cilinde loopt ook niet meer mee.. dus ik hoop dat dat komt omdat de pomp zoveel brandstof geeft en anderss heb ik er nog een probleem bij, de injector werkt en de bougies zijn laatst nog vervangen, en alle kleppen zagen er ook nog goed uit toen ik de koppakking heb vervangen.. weet iemand waar de benzinedrukregelaar zit? en of die af te stellen is? ik heb een maandje terug wel een x de benzinepomprelais gemold, wel weer gerepareerd, maar nu doet mijn benzine pomp het wel constand.. zou het daar aan kunnen liggen?

18 okt 2009 17:36

De 924 heeft 2 pompen... eentje in de tank en eentje erbuiten aan binnenspatbord.
Ik zou eerst het relais vervangen en kijken of de druk klopt.
Systeemdruk 5 bar, erboven is niet goed :(

De drukpomp zit aan de buitenkant vd tank, zuigpomp in de tank. Best ook die zuigpomp eruit halen en zeefje schoonmaken, filtertje.
Na het terug monteren van de pompen het benzinefilter nog niet aansluiten en even de pomp op druk laten komen. Anders risico van drooglopen en vuile benzine in de pomp.

mvg

Robbie
Plaats een reactie