Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
06 okt 2009 12:24
Kan iemand mij misschien vertellen wat een short shift is? Heb ik hiervoor een automaat nodig of kan het ook bij een handgeschakelde auto?
Zijn er ook meerdere mensen die hun porsche vermogen een beetje willen opkrikken? Zo ja, wat is een motorisch veilige manier?
Bij voorbaat bedankt op het beantwoorden van mijn vragen...
Groetjes Jeroen
06 okt 2009 12:51
een short shift kit maakt de schakelweg korter,
dus van 1 naar 2 word een kortere handeling, de auto zou wat zwaarder kunnen schakelen.
pk's toevoegen kan naar mijn mening zonder dat er extra slijtage is,
echter is het vaak moeilijk en duur om echt pk's erbij te krijgen.
chippen kan ene mogelijkheid zijn ik denk dat dan het meeste voordeel en gevoel gehaald word uit het extra koppel en niet zo zeer de pk's.
ik heb een andere motor met meer pk's en ander koppel maar merk het kopple het meest
06 okt 2009 12:53
korte(re) schakelbeweging, persoonlijk zou ik het bij de handbak doen en niet bij de automaat. Bij de handbak heb je trouwens ook niet zoveel verschil, leer eerst maar eens een beetje rijden, gooi er een rijtraining tegen aan, heb je meer aan..
Oja voor het opvoeren van een 2.5 heb je wat centjes nodig kan je naar een 2.7 of 3.2... rest is te verwaarlozen, chips filters etc..leuk voor aan de borreltafel, meer niet...
06 okt 2009 13:20
Inderdaad --- als je 2.5 je te mak is ... doorsparen voor 'n 3.2S ... MI de veiligste en wellicht de goedkoopste manier voor meer PK's in je boxster
06 okt 2009 13:29
De auto is totaal niet 'te mak' maar ik ben persoonlijk van mening. Dat je het maximale uit een auto moet halen.. Waarom met 220 pk rijden als je er easy 250 van kan maken. Een 2.7 en een 3.2 is voor mij niet aantrekkelijker omdat ik, als ik een 3.2 zou hebben ik ook hier het maximale uit zou willen halen.
groetjes
06 okt 2009 13:35
zou me eerst even goed inlezen in de materie voor vragen te stellen.. een 2.5 heeft geloof ik 200 -205 pk, dus als je op 220 uit wil komen moet je al even iets ondernemen en dat is niet het monteren van een short shifter... wil je naar 250 pk moet je toch echt naar een slecht ingereden 3.2..
succes ermee !
06 okt 2009 14:29
easy 250 gaat het dus niet worden, en dan blijf je dus bij het huidige pk's,
zoals een ander al aangaf luchtfiltertje , uitlaatje dat soort dingen werkt niet, staat wel vaak vermeld +15 pk met een andere demper.
robert
06 okt 2009 15:11
combi van andere dempers /filter kan echt wel iets uitmaken hoor maar met name voor de beleving !
06 okt 2009 15:28
Zinloze discussie.
Wat is "het maximale" eruit halen?
Turbo of compressor erop?
Mits ongelimiteerde middelen is "the sky the limit"
Waarom dan niet meteen een snellere variant?
Kosten / baten afweging?
Één troost (of niet), er rijdt altijd iemand rond met een snellere auto.
Laatst bijgewerkt door
MarkS op 06 okt 2009 15:30, in totaal 2 keer bewerkt.
06 okt 2009 15:29
Ik heb aan de 205 pk al een update gedaan. Er zit een sportuitlaad en een andere luchtfilter. Dus de auto zou nu +/- op 220/225 pk uitkomen.
Laatst bijgewerkt door Glas_Boxster op 26 okt 2009 21:05, in totaal 1 keer bewerkt.
06 okt 2009 15:33
Wat is nu je doelstelling? Het vermogen "een beetje opkrikken"?
Heb je nu gedaan, met als meest duidelijke resultaat waarschijnlijk het toegenomen/verbeterde geluid.
Of "het maximale" eruit halen?
06 okt 2009 15:36
ik zeg niets meer aan doen
oja meten is weten, gissen is missen...las ik hier laatst ergens
06 okt 2009 15:58
Ik mis een optie in de poll:
Niet interessant, vanwege het feit dat Porsche al best zijn best heeft gedaan om er heel wat pk's uit te peuteren en indien het geen turbo betreft, waar je met of een hogere druk, of een grotere turbo icm grotere intercooler wel heel wat kan bereiken, de kosten per pk zeer hoog zullen zijn.
Je hebt al gechipt, tsja, wat blijft er dan nog over volgens jou?
Snelste resultaat per euro? Inruilen op een snellere boxster.
Succes!
06 okt 2009 17:10
waarom geen motor van een 996 (turbo) plaatsen? direct 300 +pk en mss wel 'relatief' goedkoop mits inruil
06 okt 2009 17:34
Glas_Boxster schreef:Ik heb aan de 205 pk al een update gedaan. Er zit een sportuitlaad onder en hij is gechipt bij ziptuning Groningen. Dus de auto zou nu +/- op 220/225 pk uitkomen.
Zou of is
Op de testbank geweest
06 okt 2009 17:40
Ik dacht hetzelfde. Uitlaat, chippie - huppetee plus 25pk. Lijkt me sterk. Meten is weten en bij voorkeur vóór en ná behandeling... Heb hier wel vaker mensen gezien: "ik heb gaten in me luchtfilter geboord, zeker 15 pk erbij"
Ik denk dat je met een boxster 2.5 zoveel geld kwijt bent om écht naar 250 te komen dat je beter dat geld in een inruil voor een 3.2S kan steken. Maar wie betaalt bepaalt - dus go your gang!
Vriend van me heeft ziptuning gedaan op zijn S-Max 2.5 turbo - werd iets zuiniger en daar hielt het ook mee op. 499 euri armer...
06 okt 2009 17:51
niet 15 pk maar 15dB erbij.
06 okt 2009 17:57
Glas_Boxster schreef:Ik heb aan de 205 pk al een update gedaan. Er zit een sportuitlaad onder en hij is gechipt bij ziptuning Groningen. Dus de auto zou nu +/- op 220/225 pk uitkomen.
het is niet een kwestie van optellen.... een goede sportuitlaat kan ca. 6pk brengen bij een bepaald toerental en een goede remap kan tot 10-12pk brengen, maar dat wil niet zeggen dat als je ze samen doet dat je dan 18pk hebt gewonnen. Denk dat je nu eerder rond de 215pk piekvermogen uitkomt omdat beide modificaties voor een vermogenstoename zorgen in een ander toerenbereik.
07 okt 2009 0:08
Glas_Boxster schreef: Een 2.7 en een 3.2 is voor mij niet aantrekkelijker omdat ik, als ik een 3.2 zou hebben ik ook hier het maximale uit zou willen halen.
De logica van jouw gedachten ontgaat me echt helemaal ; het "maximale" is nl zó subjectief, en is wss nooit 't maximaal haalbare. Op deze manier ben je nooit tevreden.
3.2 kopen en denken dat 't een 2.5 is, klaar.
07 okt 2009 0:52
Dus 3.2 kopen en 2.5 badge erop plakken!
07 okt 2009 6:51
Glas_Boxster schreef:Een 2.7 en een 3.2 is voor mij niet aantrekkelijker omdat ik, als ik een 3.2 zou hebben ik ook hier het maximale uit zou willen halen.
vermoeiend lijkt me dat.
07 okt 2009 8:34
Net als dit draadje
07 okt 2009 8:58
Eens
Het maximale uit je auto halen is voor mij:
-Elke dag genieten dat je in een porsche mag rijden
-Je auto zo goed mogelijk onderhouden, binnen en buitenkant
-Leren rijden in porsche, ga je wrs sneller mee dan een paar pk's extra
Als je perse meer pk's wil moet je een andere auto kopen
07 okt 2009 9:07
Leer eerst álle huidige pk's maar eens te benutten voordat je meer wilt
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.