Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
08 okt 2009 18:49
Ik heb een probleem met mijn porsche 911 3.2 uit 1987. Als hij in de regen heeft gestaan, loopt de motor heel slecht en houdt hij in, ook start hij dan moeilijk. Ik heb de bougie doppen al bekeken deze zijn wel gecorrodeerd, is dat mogelijk het probleem?
08 okt 2009 18:51
Grote kans dat het aan het ontstekingsgedeelte ligt. Daar komen bij vocht snel problemen op af...
verdelerkap, bougiekabels etc. Goed controleren en waar nodig vervangen.
Als mijn bougiedoppen gecorrodeerd zouden zijn dan zou ik ze sowieso uit voorzorg vervangen.
08 okt 2009 19:50
Wat ik ook nog opgemerkt had, was dat 1 bougiedop er niet helemaal vast in zat. Kan het kwaad als er achter het rubber van de bougiedop (afsluiting op blok) vocht komt? Want er zat namelijk wel vocht rond het rubber dus misschien ook in het gat waar de bougie doorheen gaat.
08 okt 2009 19:51
Water en elektra
wat denk je zelf
08 okt 2009 20:02
Lijkt me niet goed in ieder geval. Ik kan dus misschien beter even de dop eraf halen zodat het goed kan drogen en dan weer monteren?
08 okt 2009 20:14
bartol1988 schreef:...Ik heb de bougie doppen al bekeken deze zijn wel gecorrodeerd, is dat mogelijk het probleem?
bartol1988 schreef:Wat ik ook nog opgemerkt had, was dat 1 bougiedop er niet helemaal vast in zat. Kan het kwaad als er achter het rubber van de bougiedop (afsluiting op blok) vocht komt? Want er zat namelijk wel vocht rond het rubber dus misschien ook in het gat waar de bougie doorheen gaat.
bartol1988 schreef:Lijkt me niet goed in ieder geval. Ik kan dus misschien beter even de dop eraf halen zodat het goed kan drogen en dan weer monteren?
Ik zou het hele hoogspanningsdeel eens goed nalopen, schoonmaken en drogen en dan een nieuwe set bougiekabels/doppen op je 3.2 installeren.
Lijkt mij dat de rubbertjes, kabeltjes en stekkers een beetje op zijn; blijft aanmodderen met die oude zooi.
08 okt 2009 20:22
Ben zowieso van plan het een en ander te doen, maar zal wel weer fijn zijn dat het probleem tijdelijk is opgelost
08 okt 2009 20:32
Als korte termijn oplossing zou schoonmaken/drogen kunnen werken. Mijn ervaring met gare hoogspanningsdelen/lekstromen is dat je eea. maar het best in zijn geheel kan vervangen.
Veel defecten zijn nauwelijks te zien/meten/uit te vinden. Blijf je aan de gang. Kosten zijn ook niet direct enorm, en je kan weer 10-20 jaar vooruit met je nieuwe kabeltjes en verdeler.
08 okt 2009 21:39
heeft een 3,2 al een lambdasonde?
als die bij mijn 964 nat werd had ik namelijk het zefde.
gr anton964
08 okt 2009 21:58
Sommige hebben een kat, sommige niet...
08 okt 2009 22:27
Maar op het moment dat er water in het gat van de bougie komt gaat het dus wel mis?
08 okt 2009 22:33
Is dit een serieuze vraag
08 okt 2009 22:40
alstie start heb je een waterkoker....
08 okt 2009 22:57
bartol1988 schreef:Ik heb een probleem met mijn porsche 911 3.2 uit 1987. Als hij in de regen heeft gestaan, loopt de motor heel slecht en houdt hij in, ook start hij dan moeilijk. Ik heb de bougie doppen al bekeken deze zijn wel gecorrodeerd, is dat mogelijk het probleem?
Hoi Bartol,
Heb deze probleem ook gehad met mijne,
kabels , verdeler en bougiekappen waren al vervangen
maar bij zwaar regenweer deed die het weer !!
Kabels , verdeler en b.kappen vervolgens goed droog geblazen en isolator op gespoten ,
nooit meer problemen gehad
Indien u geen isolator in huis hebt wil haarlak ook (voorlopig) wel helpen
gr Diablo
09 okt 2009 8:20
Hoeveel busjes haarspray moet je hebben, zou dan wel de forte nemen.
09 okt 2009 8:44
Is zo'n bougiekabelset nog steeds zo enorm duur
Bij donker weer en vocht zag je de vonkjes overslaan
09 okt 2009 9:33
Ik herinner me dat mn pa 's morgens vaak het verlengsnoer uitrolde om de haardroger van mn moeder onder de motorkap van de Peugeot 204 aan te zetten. Na het ontbijt startte hij dan probleemloos
Ik zou inderdaad bougiekabels, doppen en verdelerkap vernieuwen.
Is even slikken maar die dingen zorgen door veroudering voor slechtere vonken en problemen bij vochtig weer.
09 okt 2009 16:31
Valt best mee voor nieuwe kabels, paar honderd € en je bent er vanaf.
Nog een truucje: doen als het pikdonker is buiten, motorkap openzetten en de motor laten draaien kijk of je het nergens ziet oplichten, werkt echt, bij mij was het net een lichtshow alles eruit en nieuwe erin!
11 okt 2009 17:17
Dacht dat het dus lag aan het los zitten van de bougiedop. Maar nadat vannacht weer regen was gevallen, slaat hij vandaag helemaal niet meer aan.
Toch maar even heel snel deze week nieuwe bougiekabels bestellen denk ik. Al vind ik het wel raar dat hij nu helemaal niet aanslaat.
11 okt 2009 19:42
nou. van vochtig naar gewoon nat. vin ut niet raar. msch morgen hele harde knallen bij starten? of een waterslag?
11 okt 2009 20:24
bartol1988 schreef:Dacht dat het dus lag aan het los zitten van de bougiedop. Maar nadat vannacht weer regen was gevallen, slaat hij vandaag helemaal niet meer aan.
Toch maar even heel snel deze week nieuwe bougiekabels bestellen denk ik. Al vind ik het wel raar dat hij nu helemaal niet aanslaat.
in een autozaak een setje bestellen van het merk BERU deze maken de bougies kabels voor porsche , ik heb deze ook aangekocht voor mijn sc en mijn garagist vroeg waar ik ze had aangekocht en gaat ze daar nu ook halen
ik dacht dat ze op een 300 € kwamen , maar ben ni zekers
als je niet al te ver van antwerpen woont wil ze voor u wel bestellen bij ions in de autozaak
11 okt 2009 21:43
Ebay.de>>>>>>>>>>>onder de 200 euro voor de originele
Beru's.
11 okt 2009 22:26
supercarrera schreef:Ebay.de>>>>>>>>>>>onder de 200 euro voor de originele
Beru's.
kheb net effe gaan kijken op de duitse ebay
de bougies kabels die ik heb ( 3.0 sc ) zijn er met een massakabel bij aan , en deze staan er niet bij tussen op ebay.de
nu weet ik niet hoe ze zijn voor een 3.2 motor
12 okt 2009 13:16
deze zijn wel niet voor de 3.2 !!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.