Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 okt 2009 20:41
Na het verhaal van rob964.c4 over 993 motor in 964, stel ik mij de vraag, als leek, of een 997 motor in een 996 past, en indien ja wat er allemaal dient aangepast te worden. Ik zoek hier geen stap-voor-stap handleiding, juist de theorie hierover.
Stel je hebt een Porsche 996 (zonder of met defecte motor) en een 997 GT3 motor ter beschikking... wat kan je hiermee doen?
Ben benieuwd.
12 okt 2009 21:00
ik denk dat die makkelijk in een 996 past, misschien nog wel makkelijker dan een 993 in een 964.
12 okt 2009 21:18
Het past misschien wel qua ruimte maar ik vrees dat je nog veel meer moet aanpassen zoals versnellingsbak en remmen.
12 okt 2009 22:32
Met wat aanpassingen is alles mogelijk,een gt3 blok is dry sump
daarvoor moet je het brandschot aanpassen normaal 997 blok
past er in maar veel kabel werk en comp aanpassen
13 okt 2009 10:38
'tuurlijk. En zo'n GT3 blok, al of niet met overige aanpassingen aan de auto, kost immers niets
. Ben je bovendien wellicht een van de weinigen die hoge kosten accepteert om een 996 uiterlijk te behouden ipv, voor waarschijnlijk minder geld, een 997.
13 okt 2009 10:47
Kreatieve techneuten zullen zoiets ongetwijfeld voor elkaar krijgen.
Er zit wel een groot verschil in de hoeveelheid electronica.
Ik mis de logica alleen.
13 okt 2009 11:12
Zou voor een deel van het forum beter zijn als een 964/993 blok in een 996/997 zou passen Kunnen ze weer eens doorgroeien.
Maar ja dan krijgt de 996 een nog slechter imago, dan gaan ze naast gevoelige IMS Lager ook nog eens olie lekken......
13 okt 2009 13:12
Technisch is de motor best in te bouwen in een 996 alleen vergt het enorm veel aanpassingen. Hangt het ook nog af welke lijn 996 want de latere versies gebruiken een andere communicatiebus. Daarnaast zijn er nog verschillen in bv een mechanische gaskabel en electronisch gaspedaal (drive by wire) In ieder geval zal een groot deel van de kabelboom aangepast moeten worden en de electronica. Voor een beetje techneut deus best te doen maar je moet je afvragen of het rendabel is.
15 okt 2009 18:31
RB911 schreef:Maar ja dan krijgt de 996 een nog slechter imago, dan gaan ze naast gevoelige IMS Lager ook nog eens olie lekken......
Touché.......
15 okt 2009 18:52
Als je koplampen wilt hebben van de 996 , kan je beter de 997 ombouwen naar een 996 , hoef je alleen de voorkant te veranderen
15 okt 2009 20:27
Oei, wat is dit nu. Is er wat mis met motoren van de 996?
Wel leuk trouwens dit topic...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.