Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
16 okt 2009 20:02
ben op zoek naar iemand die een schakelbak kan repareren.
het gaat om een 928 bj 1980.
hij kraakt in de 1 en 2 .
ik haal hem er zelf onderuit ,kan ook bij mijn thuis gemaakt worden .
16 okt 2009 20:12
Vrij kansloos denk ik. Waarom niet gewoon een andere/ruilbak scoren?
16 okt 2009 23:17
die vragen zo veel geld mishien dat ik zo kans maak
17 okt 2009 8:22
Tja,
wellicht eerst nadenken voordat je een Porsche koopt. Je kunt dan wellicht een 928 kopen voor weinig ( of ruilen) maar houd dan ook wat geld achter de hand voor reparaties. Als 1000€ te veel geld is voor je zou ik eens nadenken om de 928 snel te verkopen.
succes
17 okt 2009 8:43
Plus als je iemand wil vinden die voor je sleutelen wilt, even de plaats waar het gebeuren moet vermelden, maak je misschien meer kans.
Anders even op marktplaats kijken, zitten monteurs hazen genoeg die hun diensten aanbieden.
Hoop verder dat je info opgedaan hebt over de 928, want als je daar wat aan hebt, kun je er werkelijk op leeglopen.
17 okt 2009 10:14
Juist,
Ik denk zelfs, maar dat is mijn bescheiden mening dat de 928 een van de duurste Porsches is voor wat betreft onderhoud en reparaties.
vandaar dat ik gekozen heb voor de "simpele" 911
17 okt 2009 19:57
deze auto heb ik niet goed koop hoor ,op mp staan staan er zat voor een stuk minder ,maar deze ziet er voor de rest goed uit en vrijwel alles werkt er nog van ,zie je ook niet veel .
heb er alleen niet mee gereden maar ben vandaag bij hem geweest en hij zou me tegemoet komen
Jos Targa schreef:Tja,
wellicht eerst nadenken voordat je een Porsche koopt. Je kunt dan wellicht een 928 kopen voor weinig ( of ruilen) maar houd dan ook wat geld achter de hand voor reparaties. Als 1000€ te veel geld is voor je zou ik eens nadenken om de 928 snel te verkopen.
succes
17 okt 2009 19:58
monteur gezocht omgeving cuijk nb versnelingsbak 928 schakel
cabrio wim schreef:Plus als je iemand wil vinden die voor je sleutelen wilt, even de plaats waar het gebeuren moet vermelden, maak je misschien meer kans.
Anders even op marktplaats kijken, zitten monteurs hazen genoeg die hun diensten aanbieden.
Hoop verder dat je info opgedaan hebt over de 928, want als je daar wat aan hebt, kun je er werkelijk op leeglopen.
17 okt 2009 20:11
wat zijn de koste van een goede gebruikte bak dan?????
groeten uit Cuijk!!!!!
17 okt 2009 20:38
porscheboy schreef:wat zijn de koste van een goede gebruikte bak dan?????
groeten uit Cuijk!!!!!
Zo'n 500 euri's
Bert928GT
17 okt 2009 21:14
Zoals ik al aangaf,
Als dit al te veel geld is dan wens ik onze nieuwbakken porschebezitter succes in de toekomst.
17 okt 2009 21:59
Daar heb je volkomen gelijk in.
Bert928GT
17 okt 2009 22:06
Als dat alles is zou ik voor een nieuwe bak gaan. Net zo makkelijk
18 okt 2009 0:09
voor dat geld wil ik wel een bak dat is nog een normale prijs
18 okt 2009 9:01
Ik lees nou niet echt dat de beste man geen geld zou hebben ,naar mijn idee wil hij gewoon niet de hoofdprijs betalen ( ik winkel ook hoor,toch niets mis mee )Ook ik schrik wel eens van de prijzen en vraag me dan af of dat echt zoveel moet kosten en tja als het dan ergens goedkoper kan ..........
18 okt 2009 11:57
Ik denk ook dat niemand zegt dat hij geen geld heeft. alleen geeft het verhaal weer dat de aankoop niet echt verstandig is geweest, en dat men zich niet verdiept heeft in de 928 op zich ( bv niet weten waar de bak zit, niet hebben gereden...)
Een Porsche in het algemaan kan er van buiten nog zo goed uit zien, en wellicht niet goedkoop zijn, maar wat zich onderhuids bevind kan leiden tot een dramatische aanslag op je spaarrekening.
Ik denk dat er hier genoeg op het forum aanwezig zijn die hier ervaring mee hebben.
18 okt 2009 15:55
even reageren...
Denk dat je eerst de info moet geven over welk type 928 je hebt? Welk type bak zit erin? Met of zonder sper? Hoeveel km?
500 euro voor een bak is mogelijk, maar dan komt de vraag hoe lang die het gaat doen...
Een nieuwe synchro ring komt al gauw op een 200 euro nieuw, zonder tandwiel van die bewuste versnelling...
Als je zelf de bak demonteert en die wegbrengt bespaar je een hoop kosten, maar op het moment dat de monteur je oude bak opengooit, kunnen er onaangename verrassingen bovenkomen.
Best is even rustig over nadenken en de zure appel doorbijten...
groet
18 okt 2009 16:41
Even in de manual gekeken:
tot modeljaar 1980 (model 928 4500cc 240PK) is de code G2803 daarna (model 928S 4700cc 300PK) G2805. Zelf zou ik de bak openmaken en even bekijken wat er nu aan de hand is. Als dat meevalt zou ik de minder goede delen vervangen en het naaldlager van de primaire as sowieso even vervangen. Niet wegbrengen naar een "SPECIALIST" want dan wordt je gewassen geknipt en geschoren voor vele euri's. Dan is een ruilbak goedkoper waarschijnlijk.
Groet Bert928GT
18 okt 2009 21:50
heb ik dan geen plaat nodig om de assen te gelijk uit de bak te trekken .
18 okt 2009 22:31
kijk dit is nou iemand die niet gelijk iemand veroordeeld en meteen van alles roept
Richard schreef:Ik lees nou niet echt dat de beste man geen geld zou hebben ,naar mijn idee wil hij gewoon niet de hoofdprijs betalen ( ik winkel ook hoor,toch niets mis mee )Ook ik schrik wel eens van de prijzen en vraag me dan af of dat echt zoveel moet kosten en tja als het dan ergens goedkoper kan ..........
19 okt 2009 10:03
de witte schreef:heb ik dan geen plaat nodig om de assen te gelijk uit de bak te trekken .
Wat bedoel je?
Foto?
19 okt 2009 15:14
Er is al een hoop over gezegd wat betreft je "spontane aankoop" en dat het onderhoud erg veel geld kan gaan kosten of meer vergeleken andere Porschemodellen zoals bijv. de 911.
Ik wil hier als 928 bezitter toch nog wel even wat over kwijt.
Elke auto heeft onderhoud nodig en de 1 wat meer dan de ander en qua onderdelen kunnen prijzen ook natuurlijk best uiteenlopen, maar onderhoud is gewoon erg belangrijk.Is een 928 auto goed onderhouden dan kan je jarenlang er plezier aan beleven en hoeven de kosten echt niet schikbarend hoog te zijn.
Voor je koop had ik persoonlijk eerst een AKK ( aankoopkeuring ) laten uitvoeren om erachter te komen of er geen gebreke zijn of in de toekomst er aan zitten te komen.Dit kan een hoop ellende voorkomen al is een AKK ook niet altijd 100 % betrouwbaar maar het nodige komt er wel uit, zeker als je een auto van het type 928 door een 928 specialist laat bekijken.AKK kost wat dat betreft niet zo gek veel ( tussen de 75 en kleine 200 euri ).
Is deze auto gewoon goed onderhouden dan kan je er echt jarenlang ( mits netjes te gebruiken ) er plezier van hebben.
Ik kan het weten want sinds mijn aankoop 2 jaar geleden rij ik nog steeds met veel trots en met veel rijplezier in mijn 928.Tijdens AKK wist ik wat er qua onderhoud nog aan gepleegd moest worden en wat het ongeveer ging kosten.De nodige zaken zijn aangepakt en kan ik hoop ik nog voorlopig blijven genieten va ndeze fantastische auto.Denk dat menig 928bezitter hier op het forum dit zal beamen
Het is wel jammer dat sommige mensen hier op het forum niet altijd even vriendelijk reageren of met bepaald sarcasme reageren.
Ik hoop dat het goed gaat komen met je bak en dat je veel plezier eraan gaat beleven.Als ik jou was zou ik toch maar eens grondig naar die auto laten kijken voordat je nieuwe verassingen tegen gaat komen anders kan het echt een dure grap gaan worden.
gr.
Fabian
19 okt 2009 18:11
ik had de auto ook goed bekeken daar was niet echt iets mis mee.
had er alleen niet mee gereden,had hem gevraagt hoe de auto reed .
en ik vroeg dus niet om leugens, maar hij komt me nu tegemoet, alleen ik word wel misselijk van die kwallen die hier op het forum zitten blijkbaar moet je gewoon een ............... om met zo,n auto te mogen hebben /rijden
19 okt 2009 18:24
Hallo de witte,
een deel van het werklaatshandboek heb ik je per mail gestuurd. Hoe is het met het verdere onderhoud aan je auto. Is de distributieriem met waterpomp nog wel eens vervangen? Hoe oud is je olie en koelvloeistof enz?
Mijn ervaring met de meeste te koop staande 928's is dat ze vaak slecht zijn onderhouden. Dat geeft ze dan de reputatie duur te zijn in onderhoud. De oorzaak is gelegen in de relatief lage aanschafprijzen tov bijv de 911, dat maakt het minder aantrekkelijk om goed onderhoud te doen. Heb je eenmaal een goed onderhouden exemplaar dat is een 928 niet duur om te rijden. Zeker als je zelf kunt sleutelen. De onderdelen vind ik gewoon niet duur voor de 928.
Groet Bert928GT
19 okt 2009 19:25
de witte schreef: alleen ik word wel misselijk van die kwallen die hier op het forum zitten blijkbaar moet je gewoon een ............... om met zo,n auto te mogen hebben /rijden
En waar baseer je dat exact op?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.