Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
18 okt 2009 1:29
MFI gaskleppen, uitgeboord op 42mm in , 40mm uit.
met Magnesium stacks.
de 2.8 MFI planning begint te versnellen.
Blok, Krukas, drijfstangen, inlaat , check
nog grote lijst met veel te duren dingen te gaan.
Turbo , C3.2 of GT3 olie pomp
95mm RS cyllinders en zuigers
DC62 nokkenassen
MFI pomp.
Een chassis om bovenstaande in te monteren
en zoveel meer
18 okt 2009 2:14
had op z'n minst wel slide-valves verwacht
geintje
mooi spul!
18 okt 2009 2:20
slide valves zijn te tricky voor gebruik buiten het circuit.
Ze kunnen vastlopen, en das niet echt gezond.
Bovendien is mijn budget niet ongelimiteerd. Bovenstaande kosten me al een maandloon (of enkele maanlonen als ik enkel reken wat ik over houd na mijn vaste kosten)
18 okt 2009 10:05
ziet er gelikt uit
18 okt 2009 11:04
Ziet er uit als nieuw!
18 okt 2009 11:58
Gaaf spul, ziet er indrukwekkend uit
Ik begrijp dat je nog op zoek bent naar een basis-auto
18 okt 2009 12:03
ja, maar dat zal nog wel even moeten wachten
25 dec 2009 22:22
in het kader van "scooooooooore!!!!"
Net koppen gekocht op ebay
van een 87'er 3.3 turbo
inlaat poort van 38mm, nog open te trekken naar 40mm , zodat ze aansluiten op de mfi gaskleppen... een inlaat klep van
49mm, reeds twinplugged en mfi injector gemachined...
Das het kerst cadeautje voor mezelf
normaal gezien had een 3.3 turbo 97mm cylinders, ik wil 66x95mm(2.
,
Die koppen zouden wel moeten passen 95mm cyllinders,
zoniet, tja... dan wordt het een 66x97(2.9)
25 dec 2009 22:48
Jeroen914 schreef:had op z'n minst wel slide-valves verwacht
Dat zijn die schuiven
25 dec 2009 23:00
Heb ikweleensgezien
6 Kelken en 6 schuiven die opengaan, maar dat waren natuurlijk geen turbo's.
Een kennis had dit en was enorm om te horen als hij gas gaf
Maar eigenlijk 2 schuiven links en rechts
25 dec 2009 23:11
ok, dat wist ik , snapte enkel niet wat je reply op die van jeroen betekende.. in de context van de koppen...'t is leuk speelgoed als je er geen probleem mee hebt dat die dingen een zeker risico inhouden qua vastlopen... en ongelimiteerd budget hebt.
25 dec 2009 23:16
of zoiets?
25 dec 2009 23:51
Mooi spul Stijn, succes met het honen, frezen en monteren
26 dec 2009 11:15
molen934 schreef:of zoiets?
leuk, duur, en slecht voor de lucht filtering...ik rij graag op landweggetjes, dan krijg je enorm veel stof, en het gaat allemaal door de gril achteraan, in je motor.
10 jan 2010 18:45
Ze zijn aangekomen, dat wordt dus een 2.9 mfi ipv 2.8
Enkel nog die inlaat poort een beetje openen en polishen, en kleppen monteren...
Nu verder zoeken naar de volgende "score".
10 jan 2010 20:11
stomme vraag misschien over een van de codes die erop staan
bij 5 stuks staat 4-87
en bij een 5-87 weet jij wat dat inhoud?
10 jan 2010 20:17
giet datum
10 jan 2010 20:32
ok, duidelijk!
thanks
10 jan 2010 21:19
Mooi Stijn, ziet er goed uit. Succes
10 jan 2010 21:39
Succes en scoren Stijn, als je wat hulp nodig hebt, laat maar weten, woon vlakbij! Greetz JM
11 jan 2010 1:35
Ja stijn, dit jaar ga ik ook voor een supertech 2.8 short stroke.
Ik denk dat het een leuk pakketje wordt voor de c3 targa!
Bert
11 jan 2010 15:01
mooie liefhebberij
11 jan 2010 17:22
Bertroux, wat weet jij van Woessner zuigers?
zijn er horror verhalen bekend?
Ik zou graag bij Mahle potten blijven, maar de combi JE pistons met Mahle weet ik zo net nog niet...Schijnen er toch een aantal kaput te gaan met gebroken wrist op de JE zuiger.. in exotische one off's...
Als ik toch JE zou gaan, kan ik evengoed Nickies nemen, maar duur qua import en shipping...
ander alternatief is Mahle met zuigers van Helmut Wahl, die gebruikt Mahle blanco's voor zijn zuigers.
met 95mm kun je nog 3.0RSR P&C's gebruiken met zoeen shortstroke, maar dan verlies je iets van de compressie.. Maar ik met mijn 97mm koppen, weinig keus, Mahle heeft enkel 3.3 turbo in die diameter... dus moet ik custom gaan met de zuigers. 97mm, hoge compressie, grote valve pockets, etc etc
Woesner
Wahl
JE
Cosworth ?$$$?
Weet jij nog andere opties ?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.