Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

14 nov 2009 21:25

Na een week of zes buiten stilstaan zonder accu (veel regen geweest) na starten eerst goed stationair lopen opeens af en toe een knal uit de uitlaat. Na ff lopen ging het steeds beter maat toch af en toe een knal bij vooral stationair lopen.

Ik vermoed een slechte verbranding (of géén) en dus ontbranding in de dempers. Misschien vocht in het hoogspanningcircuit?

Heeft iemand een bevestiging of een ander idee?

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

14 nov 2009 21:38

Ron95 of 98? Ik had het laatst na een keertje goed hard doorrijden op ron 95. Daarna RON98 erin, probleem over.

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

14 nov 2009 21:54

6 weken stilstaan :?: Sjonde :mrgreen:

't Lijkt mij ook een onstekingsprobleem als ik je verhaal zo lees. Eventueel kan je nog even je riempje van de ontsteking nog controleren, kijk even of beide rotors nog draaien. Heeft de auto ook daadwerkelijk 6 weken in de regen buiten gestaan :?: of stond ie nog wel onder een afdak oid :?:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

14 nov 2009 21:58

Idd :-( zes weken in de regen zonder afdak. Nu wel in de garage :-)

Ontsteking heeft +/- 10dkm geleden een nieuwe snaar gekregen (ruil distr.) zou dus goed moeten zijn.

Ik ga iig alles goed chechen en een grote beurt uitvoeren.

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

14 nov 2009 22:40

'k zou idd eerst maar eens even je ontsteking nalopen, met name de verbindingen :salut:

Succes

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

15 nov 2009 1:06

Kan me goed voorstellen dat er aan de ontsteking wordt gedacht, maar zou zeker niet de mengselvorming uitsluiten :idea:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

15 nov 2009 10:06

@Paul: bedoel je dat er een injector lekt of te lang blijft openstaan :?:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

15 nov 2009 15:05

Bedoel heel ruim gesteld de kwaliteit van een te ruim mengsel, dus inderdaad een wat na druppelend/hangend ventiel ja.

Als de 997 net is gestart dan ploft deze ook wat in de (sport)uitlaat, leuk :!: :lol:
Binnen een minuut stopt de sterkste verrijking en wordt het effect duidelijk minder.

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

15 nov 2009 16:00

@ Horn; Zou niet aan RON 95 brandstof moeten liggen, de motor van de 964 is immers gemaakt voor RON 95. Zie service-handleiding en binnenkant tankklep. Maar wel fijn dat je door deze toevalsbevinding het probleem hebt op kunnen lossen!

:thumleft:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

15 nov 2009 16:25

Kan er ook geen ruk mee te maken hebben hoor. Maar ik was in Duitsland geweest en had, met een volle RON95 tank van Kamp Linfort naar Goch een stuk 250+ gereden. Toen ik de afslag Bilthoven nam, plofte de uitlaat bij het terugschakelen. En later in het dorp nog en keer. Daar de tank toch bijna leeg was, heb ik hem gevuld met RON98 en sindsdien het probleem niet meer terug gehad. Vandaar mijn opmerking.

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

15 nov 2009 16:33

horn schreef:Kan er ook geen ruk mee te maken hebben hoor.


Goed dat je het zelf al aangeeft :mrgreen:





.

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

15 nov 2009 16:47

Sorry, ik blijf wel weer weg in topics die zijdelings iets met techniek te maken hebben. Ik dacht - tegen beter weten in - dat mijn ervaring wellicht zou kunnen helpen :bang: :oops:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

15 nov 2009 16:57

Je gelooft niet in toeval :?: :mrgreen:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

15 nov 2009 17:20

@ Horn; Kom kom, alle info is toch welkom!
Jij bent weer goed met horloges en zo.

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

16 nov 2009 12:57

harald ouwe scheurneus, jij heb ook altijd mazzel he..ik heb er samen met erwin een heel ander uitlaatgebeuren op moeten laten schroeven om die plofjes te krijgen...ongelooflijk!

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

18 nov 2009 20:29

horn schreef:plofte de uitlaat bij het terugschakelen


Waarschijnlijk de tussendemper eruit, zoals bij de meeste 964´ers. Waarschijnlijk heb je dit ook bij opschakelen. Weet niet of het kwaad kan, maar klinkt wel lekker 8)

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

18 nov 2009 20:33

buitenstaan, veel regen -> vocht -> ontstekingsdelen vochtig -> gevoelige IMS Lager, overslaan.
8)
Waarom zoeken jullie het toch zo ver??? :?: :roll:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

18 nov 2009 22:14

Omdat je het verder moet zoeken dan deze simpele aanname.

Een Porsche heeft namelijk geen last van de door jou beschreven problemen als alles in orde is :idea:

Het is geen .... (merk x) :wink:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

18 nov 2009 22:16

Als ie daar voor gewoon goed liep, kan er niets stuk gaan als ie buiten staat. Dus moet het toch aan het vocht liggen. :wink:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

19 nov 2009 10:11

De middendemper is er idd uit :-)

Me auto staat nu lekker binnen... het weekeinde maar weer ff proberen...

Thx voor de reacties.

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

19 nov 2009 10:13

Juist :!: :P

De ervaring van andere 964 rijders zoals Ruud is onbetaalbaar :mrgreen:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

19 nov 2009 10:39

:roll:
Zoals Paul II eerder ook schreef:Omdat je het verder moet zoeken dan deze simpele aanname

..... zou ik het (ook) ergens anders zoeken aangezien zeker niet alle 964's "zonder middendemper" in het algemeen dit gedrag vertonen en dit specifieke exemplaar eerder blijkbaar ook niet :idea: . 8)

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

19 nov 2009 10:52

bully schreef:Als ie daar voor gewoon goed liep, kan er niets stuk gaan als ie buiten staat. Dus moet het toch aan het vocht liggen. :wink:

Tja, van stil staan zal er idd niet zomaar iets kapot gaan. Maar hij heeft het pas ontdekt toen hij (nadat de auto een tijd had buiten gestaan) weer ging rijden. Bij dat 'weer gaan rijden' kan er natuurlijk iets kapot gegaan zijn.

Als voorbeeld: mijn verwarming deed het prima toen ik met mijn auto gereden had en hem wegzette. Toen ik de keer erna ging rijden blies de verwarming vanaf het begin warme lucht bij de voeten van de bijrijder. Ook als de verwarming op 18 graden en airco stond. :shock: Daar tussendoor niets gedaan, behalve de druppellader erop gehad. Defect wordt overigens vandaag gerepareerd bij Renntech.

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

19 nov 2009 19:19

Paul II schreef:Omdat je het verder moet zoeken dan deze simpele aanname.

Een Porsche heeft namelijk geen last van de door jou beschreven problemen als alles in orde is :idea:

Het is geen .... (merk x) :wink:


Heb duidelijk begrepen dat de heren hier zich nogal elitair gedragen... :salut:

Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.

19 nov 2009 19:26

Paul II schreef:
Een Porsche heeft namelijk geen last van de door jou beschreven problemen als alles in orde is :idea:



Hahaha :D
Plaats een reactie