Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
10 dec 2009 1:36
Beste Porsche mensen,
Ik heb een 911 Carrerra 3.2 van 1983 met ongeveer 180.000 km. Deze auto heb ik al 10 jaar en staat naast mijn buro op kantoor. Dus lekker warm en droog. Zo nu en dan ga ik er mee een eindje rijden maar niet vaak genoeg.
Alles doet het goed, maar nu geen vonk dus de motor slaat niet aan. Ook hoor ik de benzine pomp niet. Deze hoor ik wel als ik deze direct aansluit.
Wat heb ik al gedaan: nieuwe verdeelkap + rotor, nieuwe bougies en kabels, nieuwe DME rely, alle massa na gekeken, nieuwe accu.
Wel heeft deze auto het oude alarm systeem met een sleutel in de linker portier. De voorige eigenaar heeft dit loss gemaakt en ligt achter het dashbord, sleutel heb ik ook niet. Ook het Alarm Controle Unit gevonden (achter de air blower) maar daar is ook niet aan te zien. ik heb gehoord dat dat te omzeilen is en dat je dan geen last meer van het alarm hebt. Wie weet dat??HELP, IK ZIE HET NIET MEER ZITTEN, WAAR MOET IK NOG MEER ZOEKEN.
ROB MEGUIAR'S
10 dec 2009 9:07
Hal gever op het vliegwiel.
Stekkers goed vast link naar blower in de motor ruimte.
10 dec 2009 9:31
Negenelf schreef: Deze auto heb ik al 10 jaar en staat naast mijn buro op kantoor.
Feauteaux
10 dec 2009 9:51
staat ie wel goed in de wax ?
10 dec 2009 10:09
Negenelf schreef:Ik heb een 911 Carrerra 3.2 van 1983
Ik dacht dat de 3.2 Carrera pas sinds 1984 wordt gemaakt?
10 dec 2009 12:02
Jullie zijn scherp !!!
Meteen kenteken gehaald, en wat lees ik, 1993, maar dat is de datum dat deze auto naar nederland is gekomen (uit Duitsland) Dus ik dacht, 1983.
Volgens de fabrieks papieren is deze auto van 24 jan 1984
Wel leuke auto met een Sperrdifferential !!!
Maar lopen hoooo maar !!!!
mod by horn - commerciele uitingen geveegdJullie zijn wel streng!!!,
Maar ja de auto staat strak in de wax.
Rob Meguiar's
Laatst bijgewerkt door
Negenelf op 10 dec 2009 13:03, in totaal 2 keer bewerkt.
10 dec 2009 12:39
modeljaar 84 vanaf aug 83 op de markt.
10 dec 2009 12:41
zou de wegenwacht eens bellen. zijn handige jongens.
10 dec 2009 13:36
Meet eerst de halgever maar eens door op het vliegwiel.
10 dec 2009 13:39
HOE MEET IK DIE DOOR ?
MAAR IK GA METEEN KIJKEN OF DE PLUGGEN ER GOED IN ZITTEN.
ROB MEGUIAR'S
10 dec 2009 13:46
Met een OHM meter.
Onderste 2 nemen en tussen pin 1 en 2 meten 960 OHM +/- 96
13 dec 2009 23:07
Als je het alarm niet meer gebruikt probeer alles dan terug op de originele manier te veranderen, let wel op want jah als je een probleem hebt kan je er twee hebben als er iets fout loopt en dan sta je veel verder.
Kan ook een probleempje in het contactslot zijn...
meet dit even door met een ohm meter...
15 dec 2009 19:10
Beste,
Ik heb net hetzelfde probleem met een 911 van 1984.
Ontsteking is er, fuelpump is vervangen en werkt.
Motor krijgt geen benzine denk ik doordat de injectoren niet worden aangestuurd.
Weet iemand waar die motormanagement module zit?
Ik ga ook eens die sensor (960 ohm) nameten.
Groeten,
Pepe.
15 dec 2009 19:50
Pepe Cecotto schreef:Beste,
Ontsteking is er, fuelpump is vervangen en werkt.
Is halgever dus niet kapot, en kijk een onder de bestuurders stoel.
Relais al eens vervangen.
15 dec 2009 20:08
en wat dacht je van even de auto naar de specialist brengen
? dat kan wel eens goedkoper en beter uitpakken dan willekeurige onderdelen vernieuwen. succes
15 dec 2009 20:14
Michel Vaillant schreef:en wat dacht je van even de auto naar de specialist brengen
? dat kan wel eens goedkoper en beter uitpakken dan willekeurige onderdelen vernieuwen. succes
Ik vind dat nou net het leuke eraan.
Aan deze auto's kan je nog zelf sleutelen.
MVLGr,
Pepe.
15 dec 2009 20:22
cabrio wim schreef: Is halgever dus niet kapot, en kijk een onder de bestuurders stoel.
Relais al eens vervangen.
Ga ik zeker als volgende doen, eerst eentje kopen.......moet je blijkbaar toch altijd reserve hebben.
MVLGr,
Pepe
15 dec 2009 21:49
Inderdaad, reserve ligt bij mij ook in de auto.
En vervangen is makkelijk.
15 dec 2009 21:58
Michel Vaillant schreef:en wat dacht je van even de auto naar de specialist brengen
? dat kan wel eens goedkoper en beter uitpakken dan willekeurige onderdelen vernieuwen. succes
Een relais is de kost niet, en kun je inderdaad maar beter als reserve bij hebben, vooral bij een cabrio.
En verder zijn er mensen die het leuk vinden om zelf te sleutelen, en eerst meten kost geen geld.
18 dec 2009 16:50
Ik ben al een beetje verder gekomen.
De DME relay open gemaakt en alles werk goed. De eerste en de volgende spoel slaan aan als ik het contact door draai naar starten.
Als je op de eerste spoel drukt met contact aan dan hoor je de benzine pomp. Maar je ruikt geen benzine !! Dus morgen maar even de benzine filter los maken en kijken of er ook benzine aan komt. Geen druk, filter verstopt , ja genoeg benzine
Maar nog geen vonk. Wel stroom op een van de bobine polen !!!
Even naar een Porsche specials geweest in Huizen maar die heeft het veel te druk, in januari pas !!! Zo zie je maar de echte specialisten hebben werk zat.
Ook nog een compleet schema van Pelikan Parts,USA onvangen. Maar daar kom ik ook niet uit.
Ga eens kijken op hum Forum, een avond kijk plezier.
Prettige Kerst dagen iedereen
Rob Meguiar´s
18 dec 2009 17:23
in Huizen? Welke specialist daar?
18 dec 2009 19:26
Peter Hofstee
18 dec 2009 19:44
Negenelf schreef:... dan hoor je de benzine pomp. Maar je ruikt geen benzine !! Dus morgen maar even de benzine filter los maken en kijken of er ook benzine aan komt. Geen druk, filter verstopt , ja genoeg benzine
Maar nog geen vonk.
Dat de brandstofpomp draait is natuurlijk een begin, maar het inspuiten - dus het ruiken
- wordt geregeld door de DME-electronica.
En die spuit niet in als niet alles in orde is, bijvoorbeeld BDP signalen etc.
En stuurt dan ook de onsteking niet aan omdat info ontbreekt.
19 dec 2009 9:35
cabrio wim schreef:Een relais is de kost niet, en kun je inderdaad maar beter als reserve bij hebben, vooral bij een cabrio.
En verder zijn er mensen die het leuk vinden om zelf te sleutelen, en eerst meten kost geen geld.
Hoi Wim,
Mijn dank is reuze. Er zit weer leven in de boxer.
Er was inderdaad een printbaantje gesneuveld in de relaismodule onder de bestuurderszetel. Nieuwe geplaatst en alles OK!
Zalige auto die 911. MVLGr,
Pepe.
(PS: als je in de buurt van Zolder bent gaan we een pint drinken!)
19 dec 2009 12:27
wim drinkt palm!!!!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.