Qua slecht starten: Hoe start je de auto? Bij koude motor moet je eerst 2 a 3 keer het gaspedaal helemaal indrukken om wat benzine via de jets in de verbrandingskamer te krijgen. Daarna pas starten met handgas aan en (als nodig) wat gas bijgeven.
Koud starten zonder bovenstaande is bijna niet mogelijk. (Geen benzine om te ontbranden)
Qua uitvallen vandaag: Had je de verwarming aanstaan? D.w.z. de rode hevel tussen de stoelen omhoog waarbij de warme lucht vanuit de warmtewisselaars door de auto gaat naar voren i.p.v naar buiten word geblazen.
Als het koud is moet je eigenlijk altijd de verwarming aanzetten, daar dit ook de carburateurs verwarmt. Volgens mij zit er aan de rechterkant in je motorruimte achter de oliefilter een buis die uit de crossmember komt. Volgens mij komt hier warme lucht uit als je de verwarming aanzet. Hiervandaan moet er geloof ik een slang naar de kleine opening op de luchtinlaat van je luchtfilter, zodat de motor een kombinatie van koud en warme lucht aan kan zuigen. Is bij mij niet aangesloten, daar ik niet in de winter rij en mjn auto uit het zonnige Italie origineel kwam.... (Denk dat heel veel klassieke 911's dit niet meer hebben omdat er heel vaak niet mee wordt doorgereden in de winter)
Ik denk niet dat het de benzine pomp is. Dit is gewoon een aan/uit apparaat met een bepaalde werkdruk. Als de pomp niet voldoende druk geeft, dan zou de auto op een gegeven moment niet meer kunnen accelereren, maar volgens mij niet uitvallen.
Vacuum in de tank is ook niet mogelijk met een oude 911, daar er een open verbinding is met de buitenlucht d.m.v. een expansievaatje onder de paravan.
Ik denk dat inderdaad bij deze zeer lage temperaturen de aangezogen lucht te koud is en het benzine mengsel bevriest en hierdoor de carb's. (Meer snelheid is meer aangezogen koude lucht) Als de carb's dan niet verwarmt worden, heb je geen toevoer van het mengsel en valt de motor uit.
Een algemene tip: Kijk even of je een originele handleiding van je auto kunt kopen. (Ik weet dat renntech deze heeft) Hier staan heel veel dingen is over hoe je auto werkt en hoe je hem dient te gebruiken. Heeft bij mij al heel veel vragen beantwoord en hoort er denk ik gewoon bij
Dus, even auto aan, stukje rijden tot motor enigzins warm, kachel aan door rode hendel omhoog te trekken en in de motorruimte voelen of er warme lucht aan de rechter bovenkant van de crossmember vandaan komt.
Succes!
Laatst bijgewerkt door
Hessel op 14 dec 2009 12:09, in totaal 3 keer bewerkt.