Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?

13 dec 2009 22:37

Beste heren,

ik overweeg een G-pipe + Cup pijp in nabije toekomst aan te schaffen. Echter een systeem met een electrische klep om de uitlaatpijp direct na de katalysator open te kunnen zetten zou ook een mooie oplossing zijnhttp://www.shop.speedunlimited.com/Exhaust/Exhaust-Cutouts/QTP-QTEC30CPS-3-Electric-p4083504.html. Nu is de vraag?

1.Wat is jullie mening over deze elektrische systemen anders dan fabrieks-af leverbaar is tegenwoordig.(is dit ook een klep die direct na de katalysator zit?)
2. Gezien ik te weinig kennis heb over de 'flow' van de uitlaatgassen bij 4-takt en de invloed daarvan op het vermogen, ben ik zeer benieuwd wat jullie mening is over negatieve effecten van verstoring van de flow van uitlaatgassen door deze kleppen. Levert dit merkbaar negatief vermogensverschil op bij kleppen dicht?
3. Kan deze 'verstoorde' flow slecht zijn voor de motor ivm ongewenste pulses terug richting cilinder of gewoon verstoring flow(ivm stukje 2e pijp voordat de uitlaatgassen de electronische klep tegenkomen)?
4. Hou zouden jullie dit inbouwen als jullie dit zouden doen. Ik zou zelf denk aan: na de katalysator inbouwen, de pijp achter de electronische klep verbinden direct voor de uitlaattips met eventueel hier een extra klep weer. Hierdoor komt geluid en de gassen bij open kleppen alsnog achter eruit en is het uitlaattraject net iets langer met de klep open ivm de situatie waarbij je achter de klep geen extra stuk pijp last.

Ben erg benieuwd naar jullie mening :drive:

Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?

13 dec 2009 22:42

Er is hier op het forum iemand met 'n 3.2 die zo'n klep gemonteerd heeft :arrow: ... mss even de zoekfunctie gebruiken :?: :idea:

Kijk eens onder je 964 hoeveel ruimte je (niet) hebt om deze klep te plaatsen :|

Persoonlijk ben ik wel 'n voorstander van 'n "aan & uit" systeem en zit dat voor de 993 al geruime tijd te overwegen - echter zou ik 'm dan als bypass gebruilen en gewoon uit komen waar je normaal ook uit komt :wink:

Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?

13 dec 2009 22:58

Kon niks vinden voor oudere types. Enkel over nieuwe P's met syteem fabriek af of in een sportuitlaat systeem aftermarket die je zo van het schap kunt kopen. Ik zou het(indien ik het zou willen) dan zelf laten fabriceren(vandaar de vraag of jullie de open pijpen dan voor de uitlaattips zouden laten terugkomen).

Reden voor overweging lijkt mij enigzins voor de hand liggen. Zou mooi zijn niet in de stad hele tijd lage toeren te rijden om oom agent(omegagent :mrgreen: ) niet achter mij aan te krijgen of de nieuwe wekker van de buren te worden :ba:
Laatst bijgewerkt door Justin op 13 dec 2009 23:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?

13 dec 2009 22:58

van dat goedkope spul krijg je spijt, zeker als je het na de kat plaatst,

veeeel te heet en veel geluid.

Ik zou het dan plaatsen tussen de pijp waar het de eind demper in gaat en de pijp naar het sier stuk,
zo verstoor je de flow ook niet.
Is de temp ook een heel stuk minder, ik geloof dat een kat werkt bij iets van 300 tot 500 graden, dat kan dat klepje niet hebben.
met die electra snoeren.

Probeer er een van pierburg dat is het merk dat porsche gebruikt,
deze werkt op een vacum zo zitten er geen kwetsbare electra bij de hitte bron maar ook die zou ik niet plaatsen na de kat.

Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?

13 dec 2009 23:02

http://www.ruddies-berlin.de/index2.htm

zoek bij pierburg
en dan abgasklappen

Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?

14 dec 2009 0:58

Olaf schreef:Er is hier op het forum iemand met 'n 3.2 die zo'n klep gemonteerd heeft :arrow: ... mss even de zoekfunctie gebruiken :?: :idea:


Ja hier geen 3.2 maar een SC :wink: , en ja de QTP zoals de topic starter bedoelde.

Het idee is goed, het geluid is fantastisch te regelen, van stil (standaard) traploos naar lekkere brul tot compleet straight pipes takkeherrie (bij stationair gaat
het autoalarm af van de buren :twisted: ) Echter.........................

De klep is er al 3x "uitgeblazen" hij zit achter de voorpijp voor de eind demper en helaas is de temperatuur van de uitlaatgassen is zo hoog dat de klep (gelast & geschroefd) op het asje in de aluminium behuizing het laat afweten. Amerikanen hebben zo'n 4 meter pijp, wij maar 80cm en dat is nu net waarom dit systeem het laat afweten.

Hier zie 'm zitten
Afbeelding

En hier het resultaat na ongeveer 200kms rijden



btw, QTP geeft niet thuis bij reclamatie, als je meer vragen hebt via pb of dit topic.

Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?

14 dec 2009 2:02

@rob964.c4: thnx voor de tip! zie alweer aan de prijs(omdat ik 2 eindtips wil maken), dat ik dan liever nog 2 homemade straight pipes zo nu en dan eronder monteer.

@ Metallgreen sc: thnx voor de info, denk dat ik hieruit moet concluderen dat ik beter voor cup bypass + g-pipe kan gaan( of eventueel 2 homemade straight pipes :drive: )

Bedankt voor de informatie
En als iemand heel toevallig 2 pierburg kleppen heeft liggen en je wilt er graag van af, dan mag je me altijd een PB sturen :popcorn:
Plaats een reactie