Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 dec 2004 23:37
Hallo,
Ook ik ben een trotse bezitter van een 964 C2. Helaas heb ik sinds van de week een probleem. Ik hoop dat de techneuten van dit forum mij op weg kunnen helpen.
Het probleem:
Na een vervelend lang stuk file rijden (redelijk warme motor) krijg ik eindelijk vrij baan. Ik trek de Porsche even door tot +/- 5000 toeren en neem de eerste afslag. Terwijl ik de bocht indraai gaan alle toeters en bellen af (alle lampen branden), struurbekrachtiging valt uit, maar motor draait nog wel (weet niet hoeveel toeren nog?)Tevens was er enorm veel witte rook ontwikkeling in en rond mijn motor compartiment. Ik heb de wagen gelijk aan de kant gezet. Na opnieuw starten eerst veel witte rook (uitlaat, en uit wielkasten enz) maar na een tijd stationair draaien werd het al gauw minder en binnen 5 min was het weg. De Porsche loopt gewoon normaal. Wanneer ik besluit weg te rijden gaat dat goed todat ik weer een bocht draai. Weer veel rook achter en om de Porsche!
Tevens, als ik zigzagend over de weg rij dan gooit hij er veel rook uit.(komt overal vandaan). Waarschuwingslampen heb ik niet meer gezien, alleen de eerste keer dan! en dat was waarschijnlijk vanwege een laag toerental (omdat ook de bekrachtiging uitviel). Iemand een idee wat het probleem kan zijn en wat ik van allemaal kan proberen voordat ik het blok er van onder haal
alvast bedankt
28 dec 2004 23:59
mmm zegt me even niks. Voor mijn gevoel "klotst" er iets over als je wagen bocht neemt. Zou olie kunnen zijn dat op motorblok spuit/drupt. Het komt niet uit je uitlaat zeg je, dus geen te hoog oliepeil wat verbrand word. Kan tijdens dat file rijden je olie oververhit zijn geweest? => teveel druk=> scheur ergens?
Ben benieuwt in iedergeval succes!
29 dec 2004 0:00
Naieve vraag van mij wellicht, maar witte rook duidt toch juist net niet op olie ?
29 dec 2004 0:02
pakking eruit geblazen.
29 dec 2004 0:02
paSCal schreef:Naieve vraag van mij wellicht, maar witte rook duidt toch juist net niet op olie ?
daar twijfelde ik dus ook over....maarja zit ook geen bak water in je P.
Ik weet het echt nie, was brainstormpje.
29 dec 2004 0:03
RS-R schreef:pakking eruit geblazen.
Maar dan stoomt het toch aldoor en niet alleen met bochten?
29 dec 2004 0:05
Sorry niet helemaal duidelijk geweest. Er komt WEL veel rook uit mijn uitlaat en ook uit wielksten enzovoort (kan zijn dat mijn uitlaat lekt en daardoor rook in mijn motor ruimte komt). olie peil was goed en er is geen zichtbare olie te vinden op of onder het blok. Witte rook is idd olie. Wellicht een cilinderwand beschadigd? kan dat zomaar?
29 dec 2004 0:13
kleppendekselpakking (wow op schrijven voor scrable)
gescheurde cilinderwand lijkt me heel extreem eerder pakkingen/leidingen wat het meestal begeeft.
29 dec 2004 0:15
ThE DuKe schreef:Sorry niet helemaal duidelijk geweest. Er komt WEL veel rook uit mijn uitlaat en ook uit wielksten enzovoort (kan zijn dat mijn uitlaat lekt en daardoor rook in mijn motor ruimte komt). olie peil was goed en er is geen zichtbare olie te vinden op of onder het blok. Witte rook is idd olie. Wellicht een cilinderwand beschadigd? kan dat zomaar?
Witte rook is water/koelvloeistof,zwart/blauw is olie...
29 dec 2004 0:18
bij een 964 water??
29 dec 2004 0:24
mja... het MOET wel olie geweest zijn?
29 dec 2004 0:33
Rijdt je er veel korte(re) stukken mee
ThE DuKe schreef:Na een vervelend lang stuk file rijden (redelijk warme motor) krijg ik eindelijk vrij baan.
Op zo'n moment wordt de olie veel heter dan normaal en verdampt het water (vocht) dat zich in de olie heeft opgehoopt. Dit mengsel van water & olie onstaat door de olie vaak niet echt warm te rijden. Witte rook a.g.v. water is dus ook bij een 964 mogelijk.
Kan ook "vreemde" dingen doen met het oliepeil.
29 dec 2004 0:38
Niet te snel aan ernstige en niet voor de hand liggende dingen denken als gescheurde cilinderwanden enzo.
Heb jij de auto buiten geparkeerd staan en regende het toen?
29 dec 2004 0:41
Nee, auto staat altijd binnen en die dag was het ook droog. Regenwater kan het niet wezen.
Ik rij trouwens idd vaak kortere stukken, minder dan 10 km.
29 dec 2004 0:46
De korte stukken hebben er niks mee te maken.
Olie peil is goed dus.
Je kunt het dus niet zien bij losgenomen vuldop?
29 dec 2004 0:50
RS-R schreef:bij een 964 water??
niet gezien??..
29 dec 2004 0:55
Renntech schreef:De korte stukken hebben er niks mee te maken.
Olie peil is goed dus.
Je kunt het dus niet zien bij losgenomen vuldop?
Wie ben
ik om
jou tegen te spreken
maar het is wel jammer dat het archief van het prikbord niet zover terug gaat.
29 dec 2004 0:56
Oliepeil is goed, oliedruk is "wat" laag +/- 1 bar stationair warme motor, 2,5 a 3 bar koude motor. Verder draait het blok als een zonnetje.
De rook is echt wit, en vooral VEEL. Dus als je rijdend de auto schut
dan rookt hij, zowel uit uitlaat als wielkasten en uit mijn spoiler.(motor ruimte dus)
29 dec 2004 1:02
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=869&highlight=habemus
Witte rook kan dus wel degelijk.... Op dat moment was het een kapotte retourleiding en deed het fenomeen zich voor bij hoge toeren.
De rest van het verhaal wil ik je besparen Dus toch gauw even naar laten kijken.
29 dec 2004 12:58
Lou, jou verhaal lijkt er inderdaad op, echter is er bij geen olie zichtbaar op aan of onder het blok. Tevens komt er wel degelijk rook uit mijn uitlaat.
14 jan 2005 17:13
Ik heb dus hetzelfde gehad met mijn 3.6 C4. Maar dat kwam toch echt omdat er teveel olie in zat, en hij gaf enorm veel wit / lichtblauwe rook bij bochten naar rechts. Na aftappen van het teveel aan olie heeft ie nog even nagerookt maar nu is weer helemaal normaal.......
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.