Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

mods 964 C2

27 jan 2010 20:39

Mijn 964 C2 cabrio krijgt wegens een gebroken kopbout een motorrevisie waarbij ook wat lekkages worden weggewerkt. Ik overweeg, naast een aantal upgrades ook een aantal modificaties en ben benieuwd naar jullie ervaringen om deze overwegingen om te kunnen zetten in daden.
Dit zijn mijn overwegingen; jullie reacties zijn bijzonder welkom.
Katvervanger
Cuprohr
Hittedraad en bijbehorend motormanagement herprogrammering
Single mass vliegwiel met toebehoren.

Alvast bedankt voor jullie reacties, Klaas

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 20:44

Ga je ook wat aan het onderstel doen of is dat in het verleden al aangepakt?

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 20:45

Katvervanger of 100-zellen kat - zou ik doen
RS flywheel - zou ik doen
Cuprohr icm K&N inlegfilter - zou ik meteen doen (heeft niets te maken met motorrevisie, kan altijd)
hittedraad - zou ik niet doen (al heb ik het zelf wel). Ik heb hier meerdere ervaringen gelezen met moeilijk afstellen, niet mooi lopen etc. De mijne is gelukkig wél goed afgesteld, want ik heb er nooit problemen mee (gehad). Maar ik weet van twee mensen die hem hebben laten terugbouwen omdat er zo'n gezeik mee was.

ik zou ook eens kijken naar het onderstel - mooie winst mee te behalen qua rijgedrag :idea:

Sterkte met de hamer (om het spaarvarken stuk te slaan) maar hij zal zeker beter terugkomen. Wie gaat de revisie doen?

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 21:07

Dank jullie wel voor je reacties. Enrico voert de revisie uit.

Als er een kopbout uit ligt en er één en ander lekt en het spaarvarken onder druk staat is de leuke envoudig en laat ik het onderstel even voor wat het is. Wel is er vorig jaar extra aandacht gegeevn aan de remmen; schoonmaken, blokken, slangen met RVS mantel en nieuwe remvloeistof.
Dus terug naar de motor...... Ik hoor tegenstrijdige berichten over de vermogenswint van de hittedraad. Heeft iemand enig idee wat het oplevert?
Wie heeft zelf de singla-mass vliegwiel mod uitgevoerd en kan zijn of haar ervringen met me delen?
Wat is de vermogenswinst van een catbypass? En van een cuprohr?

Groet, Klaas

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 21:14

voor meer vermogen hoef je het allemaal niet tedoen.
wat het opgaat leveren ga jij niet merken.
het vliegwiel denk ik dat er bij mij ook in gaat als de koppeling op is,
de motor schijnt dat sneller optepakken.
cat vervanger heb ik zelf even gehad en er ook weer afgehaald,ik zit nu druk tedenken waarom volgens mij maakte hij teveel herry toen ofzo.
de hittedraad van de 993 word over afgeraden.allemaal problemen.
je hebt echt zomaar geen 20 pk extra.

anton964

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 21:29

cuprohr icm k&n filter +3 pk - merk je geen ruk van, wel gaaf geluid daarna :thumleft:
Single mass flywheel - vraag Gizmo eens. Heeft ook een 964 cabrio en heeft dat laten doen.
LM220 kit (hittedraad) - http://www.cartronic-motorsport.de/pors ... ng_964.php
Cat bypass - ook niet te merken.

Vergis je niet: een 964 heeft 250 pk (fabrieksopgave, in werkelijkheid nieuw eigenlijk altijd meer) wat niet niks is. 3 of 4 pk ga je inderdaad niks van merken. 50 wel, maar dat kost een paar centen. De vraag is wat je wil - sneller reageren op het gas? hogere top? snellere acceleratie? etc etc.

Ik hoor altijd grote cijfers van pk-winst door een uitlaat, luchtfilter, cat bypass etc. Maar een goede rollenbank test vóór en ná heb ik er nog nooit bij gezien. Zoals gezegd - ik heb drie 964 coupé's gehad met allemaal een cuprohr icm K&N filter. Heb nu een 964 cabrio met die LM220 kit, K&N conisch luchtfilter, 100 Zellen kat en een cuprohr... ik merk echt niet dat hij sneller is. Wel dat je achterin dat luchtfilter meer hoort zuigen...

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 21:49

Ik heb niet de illusie met de beschreven mods een PK beul te bouwen. Wel wil ik graag weten wat elk onderdeel doet en eventuele complicaties onderkennen voor ik besluit. En dat begint te komen. :cheers:

Groet en dank, Klaas

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 21:53

katvervanger, cuprohr, k&n inlegfilter volgens mij geen complicaties.
single mass flywheel maakt volgens mij stationair en lage toeren onrustiger (even bij Gizmo per pb navragen :idea: )
LM220 kit - onrustiger stationair loop en allemaal andere klachten. bij mij dus in het geheel niet overigens. gebruik wellicht de zoekfunctie eens op 'hittedraad'.

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 23:09

Begin februari is er een workshop over tuning bij Renntech (zie zijn website), Erwin heeft een nuchter verhaal en neemt veel illusies weg. Hij zal wel antwoord hebben op al je vragen, en (zie ook het bovenstaande) je uitleggen waarom sommige mods gewoon veel kosten maar (bijna) niets opleveren.
Zoals Horn het hittedraad verhaal beschrijft klopt als een bus (heb zijn auto gehoord en zien lopen bij Renntech).
Misschien heb je wel succes als je e.e.a. direct laat uitvoeren door Cartronics (kost 160 euro en een eindje autobahnrasen). Het grote probleem zit in de chip, die perfect moet passen bij jouw auto.

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 23:11

Er was toch iets met "een ijsbeer wanten aantrekken" als ik mij goed herrinner?

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 23:14

als die ijsbeer dat nou leuk vindt...........

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 23:16

rien911 schreef:Zoals Horn het hittedraad verhaal beschrijft klopt als een bus (heb zijn auto gehoord en zien lopen bij Renntech).

Wat bedoel je hiermee? Tot op heden liep mijn auto prima (zowel stationair als in de toeren) met de LMM220 kit. Ik merk alleen niet meer power.

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 23:20

horn schreef:
rien911 schreef:Zoals Horn het hittedraad verhaal beschrijft klopt als een bus (heb zijn auto gehoord en zien lopen bij Renntech).

Wat bedoel je hiermee? Tot op heden liep mijn auto prima (zowel stationair als in de toeren) met de LMM220 kit. Ik merk alleen niet meer power.


Laat hem dan ook een keer afstellen. Nadeel cargraphic lmm is dat het een gemiddelde is. En iedere motor is net even anders. Voor mij zou het nog beter zijn met grotere injectoren om er nog meer uit te halen. (heb ze al liggen bij Erwin)

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 23:23

Jij had toch al zo'n 50 pk vermogenswinst? Wat leveren die injectoren nog extra op?

Re: mods 964 C2

27 jan 2010 23:27

Nou nou niet overdrijven het zijn er 43, maar het zou nog winst opleveren exact durf ik niet te zeggen. Maar bij Beek racing was het tijdens het afstellen van de laatste 5% wel een advies.

Nu is het zou dat de standaard injectoren de barriere van 300 PK tegen houden omdat ze te klein zijn.

Re: mods 964 C2

28 jan 2010 0:04

@horn
Ik bedoel dat je gelijk hebt als je stelt dat de lmm modificatie vaak problemen geeft. Jouw motor klinkt goed, loopt prima stationair en hangt heel mooi aan het gas.
Dat is geen kwestie van geluk, maar van proberen tot de chip die je erbij krijgt o.k. is. Misschien dat de problemen minder zijn als je e.e.a. door Catronics zelf laat inbouwen (160 euro en een flink eind autibahnrasen)

Re: mods 964 C2

28 jan 2010 1:49

aha, ik schrok al. dacht dat de mijne inmiddels niet meer lekker liep :lol: (staat met dit *$^)@&$ weer al een maand in Steenwijk nl.). Thx. :salut:

Re: mods 964 C2

28 jan 2010 2:18

haal eens op man. c4 toch :^:

Re: mods 964 C2

28 jan 2010 8:07

is niet zozeer het rijden alswel pekel, sneeuw etc. ben met het nieuwe dak etc net zo blij dat ik nergens meer vochtissues heb... Maar idd, wil wel heel graag weer rijden!

Re: mods 964 C2

28 jan 2010 12:47

Ik kan het verhaal van Horn bevestigen. Heb bij mij het hiitedraadje met konisch luchtfilter weer teruggebouwd naar een gewoon konisch filter omdat hij niet mooi liep. Volgens de leverancier zou dit bij modeljaar 92 geen probleem meer moeten zijn.
Mijn ervaring
Cuprohr - doen
Katvervanger - doen

De rest even laten voor wat het is en je auto eerst in goede conditie krijgen. Dan eens je ondertel aanpakken.

Suc6

Re: mods 964 C2

29 jan 2010 17:30

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage. Het worden de katvervanger, de cuprohr en de RS koppeling. Dat laatste was al ongebudgetteerd, net zo min als de vergane hitteschilden.

Goed weekeinde iedereen.

Re: mods 964 C2

06 feb 2010 0:22

voor de liefhebbers....

http://www.jarke.de/porsche/964leistungsmessung.htm

en dan nog ....

Grtz Roi

Re: mods 964 C2

06 feb 2010 7:48

leuke site - kende hem niet. :salut:

Re: mods 964 C2

06 feb 2010 18:41

leuke site en zoals verwacht een vrij grote spreiding voor wagens met dezelfde mods. Zelfs wagens met minder modificaties die hoger scoren dan auto's waar meer aan is veranderd. Zo zie je maar dat goed inrijden waarschijnlijk ook invloed heeft denk ik.
Ben nu wel benieuwd naar de waarden van mijn eigen Porsches... :lol:
Plaats een reactie