Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

1x uitslaan

29 jan 2010 21:58

Als wij met onze 964 gaan rijden valt hij 99x van de 100x uit bij de eerste keer vertragen in samenwerking met de koppeling, daarna niet meer. Ook bij het bijna stationair achteruit rijden valt de motor uit.
Wat kan dit zijn :?:
Bvd.

Re: 1x uitslaan

29 jan 2010 22:03

chelsea schreef:Ook bij het bijna stationair achteruit rijden valt de motor uit.

Da's normaal (bij 'n 964) :!:

Hoe loopt het stationair toerental terug bij gas loslaten :?:

.. stappenmotor al 'ns laten reinigen of vervangen :?:

29 jan 2010 22:15

Stappenmotor is schoongemaakt. Nog geen 1000 km geleden motor uit elkaar geweest ( was helemaal ok ) en opnieuw ingepakt.

Uitvallen normaal :?: bij achteruitrijden en/of de 1x koppelen bij vertraging :?:

29 jan 2010 22:18

Koude start, gas blijven geven en spelen met koppelingspedaal en gaspedaal,kwestie van gevoel...bij mij slaat ie dan nooit af.(Bij W soms,maar dat is meer een kwestie van een grote schoenmaat). En dan bedoel ik uiteraard niet vol gas weg rijden :idea:

29 jan 2010 22:42

chelsea schreef: Uitvallen normaal :?: bij achteruitrijden en/of de 1x koppelen bij vertraging :?:

Dat wat ik geQuote heb :idea: :wink:

29 jan 2010 22:55

Zag het te laat :shock:

30 jan 2010 0:14

Ik had hetzelfde. Bij mij was de schakelaar van stationair/volgas stuk.
Laten vervangen en nu geen last meer van

30 jan 2010 1:15

zou kunnen, wij vinden namelijk ook dat hij t.o.v. de 3,2 trager is namelijk

30 jan 2010 8:51

Is normaal hoor. :mrgreen:

30 jan 2010 8:51

:mrgreen: ... wat is het gewicht van je 964 en hoeveel PK heeft'ie :?:

:arrow: 3.2 is ongeveer 1160 kg --- en heeft iets van 230 Pk :idea:

30 jan 2010 11:40

precies 231 zonder, 217 met kat.

30 jan 2010 11:47

Paul II schreef:precies 231 zonder ...

Op papier :idea:

30 jan 2010 13:49

Tuurlijk, zal wel méér zijn :idea:

31 jan 2010 21:04

Erwin(Renntech) zei met cursus:

Meestal los je een probleem met stappenmotor op door hem(binnenste delen) goed te reinigen met carburateur reiniger schoon te maken. Echter dit wil niet altijd werken. Zou misschien even een stappenmotor lenen waarvan zeker is dat deze goed werkt, pas dan misschien uitsluiten dat dit het probleem is of dat het abnormaal/normaal is. Bij mij heeft hier een enkele keer(na even een poosje niet lopen last van) anders is mij dit nog niet opgevallen/nog niet gebeurd.

Anders zit er op je computer(binnen in) onder bestuurdersstoel een mannelijk uiteinde voor een stekker. Als je hiervan de metalen pinnen bij letters B en C verbindt loopt hij 900 toeren dead-on --> correct me if I'm wrong. Doet hij dit --> probleem waarschijnlijk stappenmotor(als het al een erg probleem is toch?), Als hij dan nog niet goed loopt zit probleem niet in stappenmotor maar ergens anders.

Anders, zoals vaker gezet, maak een lijstje waarop je potentiële veroorzakers veroorzaakt en afstrepen. Die van mij wil het heel af en toe een keertje doen. Elke keer echter niet als ik hem in zijn achteruit zet.

Pragmatisch denkend schiet mij zo te binnen: bij in achteruit zetten koppeling in en beetje gas geven :drive:
Plaats een reactie