Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
31 jan 2010 16:31
Na een stukje hardrijden gister blijft mijn stationair toerental op 1200 hangen. Als ik even gas geef zakt hij terug naar 800 dan weer terug naar 1200. Verder geen items, alle stuff rond de lmm lijkt goed vast te zitten. Ideeen?
31 jan 2010 16:41
Gas blijft niet hangen Wolfie, dus ik bedoel dat ij ergens niet volledig terugkomt.
Dus als motor draait, gasklep in de motor ruimte even terug trekken tot aanslag en kijken wat hij doet.
Gaat hij terug daarna naar 1200 tr/m zul je inderdaad verschillende zaken gaan moeten controleren, b.v idle speed.
En dat zoeken naar die dingen is bij een 3.2 een rot klus.
Succes.
31 jan 2010 16:43
Nee gas blijft niet hangen.
31 jan 2010 16:47
Dan gaat het zoeken worden, maar als hij draait moet je eens een tikkie geven op de idle speed sensor, en kijken of hij dan terug valt in toeren.
31 jan 2010 17:26
gast schreef:valse lucht ergens. Meestal inlaat traject. Optie 2; versleten as/lagering oid luchtklep.
even de oliedop eraf?
02 feb 2010 20:55
En wolf, probleem weg?.....
02 feb 2010 21:50
Niet meer gereden
02 feb 2010 21:56
als je de oliedop eraf haalt laat je valse lucht binnen en moeten de toeren veranderen. als dat niet gebeurt heb je dus al valse lucht.
02 feb 2010 22:56
Dat is bij de 997 ook zo.
Maar het is het natuurlijk wel een heel groot gat, dan
02 feb 2010 23:34
Weet je zeker dat het geen Toyota is....
Als de gasklep niet blijft hangen zou ik ook zeggen valse lucht. Klein scheurtje in een slang kan al genoeg zijn.
05 feb 2010 16:14
stukje naar de wasserij gereden hangt nu rond 1000 toeren. maar even afwachten.
onderkant grondig schoon gespoten, schrok van de hoeveelheid bagger die loskwam.
09 feb 2010 23:57
Wolf, merk je iets aan het stationair toerental? Is dat constant of instabiel?
Ik begreep dat dit de "experts" nuttige info kan geven.
10 feb 2010 0:05
als ie warm is draait ie stationair 1000-1200/m stabiel. was 800. life sucks.
10 feb 2010 9:52
beetje hyperventilatie icm hoge leeftijd. Rijp voor het museum, forumboktor
10 feb 2010 10:34
Ik denk aan revisie!
10 feb 2010 11:25
iemand nog een cheape 996 te koop?
10 feb 2010 11:52
gast! Die schijnt een koopje te hebben!
14 maart 2010 16:05
En wat was de oorzaak nou?....
14 maart 2010 18:50
geen idee, zit weer op normale waarden...
14 maart 2010 18:54
zal de kou wel geweest zijn. bij lage temperaturen wil hij meer drinken.
14 maart 2010 19:04
niet de kou. had hem fors doorgetrokken op de a27, daar zal het wel van komen. is ie niet meer gewend.
14 maart 2010 19:46
Bedoel ook niet de temperatuur van je blok, maar van de omgevingslucht. Het valt me op dat je je probleem beschrijft op het moment dat het erg koud was buiten. Op dit moment is dat niet meer het geval.
14 maart 2010 20:13
turbocruiser schreef: maar van de omgevingslucht
weet ik. geloof ik niet in.
14 maart 2010 21:06
wolf, die oude vellen moet je ook niet meer hard doortrekken... moet je doen vanaf de 996...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.