Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

07 feb 2010 18:46

Vanmiddag met de Porsche een ritje gemaakt, althans dat was de bedoeling. Motor liep supermooi en opeens leek het net of de motor geen brandstof meer kreeg, terwijl de tank nog half vol zat.

Daar stond ik dan langs de weg op zondagmiddag. Nog nooit overkomen. ANWB gebeld. Die hebben eerst voor de zekerheid voor een tientje benzine bijgegooid (ivm evt. foutieve meter). Dat werkte niet.

Vervolgens met remmenreiniger(!) in de luchtinlaat gespoten en toen sloeg de P. aan. Ontsteking was (dus) goed volgens de ANWB en bleek dus idd om een brandstof toevoer probleem te gaan.

ANWB vervolgens de druk vanaf de brandstofpomp gemeten. Daar stond voldoende druk op. Vervolgens een leiding losgedraaid die op de injector zit. Daar zat veel te weinig druk op (druppelde het uit).

Met andere woorden: Probleem zit ergens tussenin. Volgens de ANWB is de kans het grootst dat er in het brandstofdistributieverdeler een membraan(?) gescheurd is.

Hij heeft me keurig naar huis gesleept (was nog maar 10 min. op weg) en de auto staat weer in de garage. Vanavond maar eens in de boeken duiken hoe te werk te gaan, maar input vanuit het forum is natuurlijk erg welkom.

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 0:49

Kan je helaas niet helpen maar ben reuze benieuwd naar de oorzaak..... :?

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 2:00

Het kan de brandstofdrukregelaar zijn, daar lijkt het wel op.
Moet ongeminus plusveer 3 tot 3.5 bar vanaf komen dus ik ben benieuwd.......

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 10:50

FF naar Rennsport Breda :idea:

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 12:11

Dat ga ik denk ik maar doen ja.... Thanks sofar! :|

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 17:37

Voordat ik de Porsche wilde wegbrengen eens een blik geworpen op de zekeringen (waarom weet ik ook niet). Bleek de zekering van de brandstofpomp eruit geknald te zijn. :scratch:

Ik kan in ieder geval weer rijden! :ba:

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 17:38

anwb :?:

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 17:48

horch schreef: Bleek de zekering van de brandstofpomp eruit geknald te zijn.

Gelukkig iets simpels :thumleft:

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 18:59

Vraag blijft wel waarom is de zekering er uit geknald ?

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 19:37

Peter van Dillen (Porsche Parts in Roggel) heeft me ooit geleerd om eerst de meest simpele en meest voor de hand liggende mogelijke oorzaken te controleren.

Hier weer zo'n voorbeeld.

En ik heb alle respect voor de ANWB maar soms.................

Die zekering ging er waarschijnlijk uit omdat je auto een tijd stil stond en de pomp toch niet meer zo lekker draait, lees veel weerstand heeft en dus veel stroom nodig heeft.

Fijn dat je weer rijdt.

SC

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 20:56

supercarrera schreef:Peter heeft me ooit geleerd om eerst de meest simpele en meest voor de hand liggende mogelijke oorzaken te controleren...

Slimme gast, die Peter. En hij heeft het van geen vreemde.
Lees maar eens over Occam's Razor.
Het 'scheermes' symboliseert het wegscheren van alle onnodige ingewikkeldheden om bij de eenvoudigste verklaring uit te komen.

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 21:11

Toch denk je vaak in dat soort omstandigheden minder helder en raak je snel in 'paniek'. Ik heb laatst een vergelijkbare situatie meegemaakt (toevallig ook in Breda :pale: );

Wanneer je eerst logisch nadenkt, lossen de meeste problemen zichzelf op. Na het volgen van een workshop kan ik ook alle andere problemen herleiden...

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

08 feb 2010 22:53

Kijk dat is goed nieuws. Gelukkig valt het dus mee.

Ik snap alleen dit niet;

horch schreef:ANWB vervolgens de druk vanaf de brandstofpomp gemeten. Daar stond voldoende druk op.


Of heeft een 911SC een dubbele brandstofpomp, één voor in de tank en één bij de motor? (Kan niet bij mijn manuals op het moment)
Ik zou toch zeggen dat de ANWB dan ook had moeten ontdekken dat de brandstofpomp niets zou doen....

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

09 feb 2010 1:38

ANWB heeft een leiding losgemaakt voorbij de brandstofdrukaccumulator. De accumulator zorgt ervoor dat de druk op de leidingen blijft. Bij het losdraaien leek er voldoende druk op te zitten. Wellicht daardoor de conclusie dat de pomp het deed....

Helemaal eens met de "paniek" in zo'n situatie. Je staat opeens langs de weg en het eerste dat ik dacht was: ik moet hier weg! Niet bij nagedacht om eens gestructureerd te werk te gaan langs de weg. Daar had ik een ANWB lidmaatschap voor.

Anyway, blij dat het simpel verholpen was. De zekering kan gewoon oud zijn geweest (bovendien zat er 16A in ipv de noodzakelijke 25A) en de brandstofpomp kan dermate verouderd zijn dat deze meer stroom nodig heeft om zijn werk te doen. Vandaag 40 km gereden zonder problemen.

Re: In de steek gelaten (911 SC) Onvoldoende brandstofdruk

09 feb 2010 12:12

Ik voelde me ook enigszins te kijk staan... Je ziet voorbijgangers ook een beetje gniffelen, in de trant van "kijk hem eens staan met z'n Porsche!". Of de lolbroek die zijn raampje van zijn KIA laat zakken en zegt: "De jouwe gaat wel erg hard!" :bang:
Plaats een reactie