12 feb 2010 15:15
12 feb 2010 15:30
12 feb 2010 15:39
12 feb 2010 16:08
Rick schreef:Verdomde jammer dat je ritje op zo'n manier abrupt wordt afgebroken.
Maar, hoezo einde oefening voor de motor?
Als ik me goed herinner heeft een 928 motor uitwisselbare bussen in de cylinders zitten. Dus nieuwe bussen en zuigers zou tot de mogelijkheden moeten behoren, tenzij er natuurlijk meer aan het handje is.
12 feb 2010 16:23
12 feb 2010 23:24
12 feb 2010 23:31
12 feb 2010 23:33
12 feb 2010 23:33
Rick schreef:Verdomde jammer dat je ritje op zo'n manier abrupt wordt afgebroken.
Maar, hoezo einde oefening voor de motor?
Als ik me goed herinner heeft een 928 motor uitwisselbare bussen in de cylinders zitten. Dus nieuwe bussen en zuigers zou tot de mogelijkheden moeten behoren, tenzij er natuurlijk meer aan het handje is.
12 feb 2010 23:35
12 feb 2010 23:46
13 feb 2010 14:46
13 feb 2010 21:19
14 feb 2010 2:49
14 feb 2010 3:06
14 feb 2010 15:25
14 feb 2010 16:02
14 feb 2010 16:37
14 feb 2010 19:11
Bert928 schreef:Hallo fabian,
ik heb je verhaal aandachtig gelezen. Lees ik het goed als ik zeg dat de motor gewoon ermee ophield en niet met een enorme klap is vastgelopen. Als dat zo is dan zit hij niet vast maar heb je gewoon een heel andere storing. Hoeveel KM voordat dit probleem zich voordeed heb je nog de olie gepeild? Met name boven de 4000 toeren kan het met het olieverbruik ineens heel hard gaan, een liter op 500KM is dan geen uitzondering terwijl het onder Nederlandse omstandigheden nagenoeg nihil is.
groet Bert928GT
14 feb 2010 19:15
14 feb 2010 20:32
14 feb 2010 22:05
14 feb 2010 22:24
Bert928 schreef:Als ik dat zo hoor dan zit jouw motor helemaal niet vast. Een echte vastloper gaat met behoorlijk wat geweld gepaard, dan kun je niet meer rustig uitrollen. Als de oliedruk op de oliedrukmeter altijd goed is geweest dat zit daar ook geen probleem, de melding kan door de oliedruksensor veroorzaakt zijn en kan onschuldig zijn. Ik begin te denken aan een klein elektronisch probleem.
14 feb 2010 22:51
Bert928 schreef:Hallo Fabian,
Een 928 uit 1991 heeft wel een lambda sonde maar die is denk ik niet de oorzaak.
Als ik dat zo hoor dan zit jouw motor helemaal niet vast. Een echte vastloper gaat met behoorlijk wat geweld gepaard, dan kun je niet meer rustig uitrollen. Als de oliedruk op de oliedrukmeter altijd goed is geweest dat zit daar ook geen probleem, de melding kan door de oliedruksensor veroorzaakt zijn en kan onschuldig zijn. Ik begin te denken aan een klein elektronisch probleem.
Is je distributieriem na een paar duizend km nog nagespannen?
Is toen ook de waterpomp vernieuwd?
Met Theo heb ik ook veel kontakt hierover. Ik zal hem nu nog even wat vragen.
Groet Bert
14 feb 2010 22:57
Rick schreef:Bert928 schreef:Als ik dat zo hoor dan zit jouw motor helemaal niet vast. Een echte vastloper gaat met behoorlijk wat geweld gepaard, dan kun je niet meer rustig uitrollen. Als de oliedruk op de oliedrukmeter altijd goed is geweest dat zit daar ook geen probleem, de melding kan door de oliedruksensor veroorzaakt zijn en kan onschuldig zijn. Ik begin te denken aan een klein elektronisch probleem.
Ik hoop voor hem dat het een klein probleem is, maar men mag toch wel aannemen dat een monteur ook daadwerkelijk controleert of die motor vast staat, alvorens hij iemand de stuipen op het lijf jaagt met zo'n mededeling?
Hoeft trouwens niet een echte vastloper te zijn, kan ook een warmloper zijn. Dan rol je nog wel uit, zonder plonk- en klonkgeluiden. Was de temperatuur en het koelvloeistofniveau in orde?