Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
16 feb 2010 13:54
Beetje gaar, de tweede rotor van de stroomverdeler draait niet meer. Waarschijnlijk is het het riempje in de stroomverdeler die de tweede rotor aandrijft. Ik heb al een goed begin gemaakt, het m4x6 boutje in de rotor is dolgedraaid. Ik weet nog niet hoe ik die eruit kan halen. Ik denk uitboren, maar ik vraag me af of het schroefje dan uit de as komt aangezien ik locktight verwacht. Weinig ervaring met uitboren.
16 feb 2010 14:02
Probeer er eens een links tapje in te krijgen..... misschien krijg je hem daarmee los......
16 feb 2010 14:07
Je kunt twee dingen doen.
1) Twee kleine gaatjes boren tegenover elkaar in de wand van de kop en dan met een haakse circlip tang proberen de bout er uit te draaien. Maar dat vereist zeer precies werken.
2) een gat boren in de bout en dan een tegendraads (links) optappen. Tegendraadse bout er in en dan draaien maar. Voordeel met een imbus is dat je mooi in het midden gecentreerd kunt boren.
16 feb 2010 14:19
Ik denk dat je je rotor toch moet vervangen en daarom makkelijker (ZIJ HET WAT MINDER VERFIJND): rotor kapot knijpen met een flinke tang en dan de bout eruit draaien met een (grip)tang.
Als je de rotor niet kapot kunt knijpen kan je er ook een boormachine opzetten en dan met een priem o.i.d. het ding breken, het gaat erom dat je ruimte om je dolle bout krijgt.
16 feb 2010 15:45
Klopt het dat de dubbele stroomverdeler nog gemonteerd zit in de motor
Dan dat geheel eerst maar eens verwijderen
Want riempje vervangen in gemonteerde unit
Hoop dat je niet lang hebt gereden met 4 cilinders want dit kan veel schade veroorzaken in een zuiger
Zou de 4 bougie's die buiten werking waren eens verwijderen
16 feb 2010 20:39
Twaalfkant- of TORX-bit van een maatje groter erin tikken en losdraaien.
16 feb 2010 21:03
Nog een optie: Boven en onder met een boortje een gaatje boren waardoon er een gleuf ontstaat. Deze dan met een grote schroevendraaier losdraaien.
Anders, de dremel is je beste vriend in dit soort gevallen.
16 feb 2010 21:34
Tom80 schreef:Twaalfkant- of TORX-bit van een maatje groter erin tikken en losdraaien.
Klopt Tom
zo doe ik het altijd
gr Diablo
16 feb 2010 21:42
Waar staat er dan dat de draad dol is dan????
Ik zie alleen een inbus kop die rondgedraaid is.
Dus terug naar bvengenoemde opties
16 feb 2010 21:58
Ik zou de rotor slopen (subtiel), anders ben je wel erg lang bezig. Met zo'n griptang moet het te doen zijn. Succes.
17 feb 2010 18:15
Bij het inslaan van een bovenmaatse torxdop wel oppassen voor de lager van het rotorasje, als je die kapot slaat ben je erg ver van huis!
17 feb 2010 20:08
rien911 schreef:Bij het inslaan van een bovenmaatse torxdop wel oppassen voor de lager van het rotorasje, als je die kapot slaat ben je erg ver van huis!
Wijze woorden ; dus helemaal zo niet doen ; een klein beiteltje pakken en met beleid in een 'inkepinkje' van de torx zetten zodat het beiteltje maximaal verticaal komt te staan ; dan tikken met een normale hamer. De kracht gaat dan niet axiaal op de rotor maar naar beneden ; succes bij een beetje beleid verzekerd.
Groet, Frank
08 maart 2010 16:48
Wow
sorry dat ik niet eerder heb geantwoord jongens. Ik heb de torxtruuc geprobeerd en uiteindelijk de dremel aktie gedaan door een gleuf in de inbuskop te slijpen en hem met een platte schroevendraaier eruit gedraaid:
Na 3 uur kloten eindelijk het schroefje eruit:
Het riempje was inderdaad stuk en die heb ik voor 7 euro vervangen. Rijdt nu weer lekker.
Ik heb in mijn profiel nu aanstaan dat antwoorden naar mij gemailt worden
Zie voor alle details dit draadje:
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... nders.html
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.