Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
18 feb 2010 19:43
Hallo,
Ik heb net de motor van mijn gekochte 964 targa op compressie laten meten. Van alle cilinders liggen de waarden tussen de 11 en 12 b. Leuk dat ik dat nu weet, maar helaas heb ik geen referentie waarden. Kan iemand mij misschien adviseren of dit goed is of niet?
groet
18 feb 2010 20:53
12 bar eindruk is goed en acceptabel ; 11 is niet top, maar nog te goed om 'm open te schroeven ; ruim onder de 11 moet je je eens ernstig op het achterhoofd gaan krabben. Maar een compressietest vertelt maar de helft van het verhaal ; als ie idealiter 12,5 of 13 moet zijn waar gaat de resterende druk dan naartoe ? Naar beneden via de zuigerveren, met een verhoogde carterdruk als gevolg, of naar boven, lekkend via de kleppen die mogelijk niet meer 100% afsluiten met een ietwat rokende of onregelmatig lopende motor tot gevolg. Dus moet je eigenlijk ook een lektest doen, dan heb je het plaatje compleet.
Groet, Frank
19 feb 2010 1:16
Gert-Jan schreef:Ik heb net de motor van mijn gekochte 964 targa op compressie laten meten. Van alle cilinders liggen de waarden tussen de 11 en 12 b. Leuk dat ik dat nu weet, maar helaas heb ik geen referentie waarden.
Het voornaamste is dat ze ongeveer allemaal gelijk staan !
waardes kan afwijken door compressie tester , is deze pas geijkt ?
gr Diablo
19 feb 2010 1:32
wat zijn de klachten? hoeveel km op het blok? zomaar een compressietest lijkt me weinig zinvol.
19 feb 2010 2:22
Ah, dank voor de tips!!!!
Motor is gemeten bij een specifieke Porsche/race/sportwagen specialist. Alle cilinders//zuigers gaven zelfde waarden tussen 11 en 12. Motor loopt op zich goed, geen klachten verder maar ik was gewoon benieuwd wat de waarden zijn en wat de status van het motorblok is (voor zover je dat zo kan bepalen).
Het betreft een 1991 964 targa. Aansluiting van cilinder aan motorblos is absoluut droog en zo ook de deksels boven op cilinder. Ik geef toe dat ik niet zeker weet waar ik naar op zoek ben maar in ieder geval naar en soort van zekerheid dat ik niet direct na aankoop met duizenden euro's aan reparaties zit.
groet
19 feb 2010 2:56
garantie geeft het niet maar als de waarden dicht bij elkaar liggen is dat een teken van gelijkmatige slijtage.
19 feb 2010 8:27
Gert-Jan schreef:.........maar in ieder geval naar en soort van zekerheid dat ik niet direct na aankoop met duizenden euro's aan reparaties zit.
Lijkt me als het al zinvol is je dit beter voor de aankoop had kunnen doen....
19 feb 2010 8:54
Gert-Jan schreef:Motor is gemeten bij een specifieke Porsche/race/sportwagen specialist.
En die hebben jou niks over deze waardes kunnen vertellen
19 feb 2010 9:30
Misschien niet durven vragen
19 feb 2010 10:16
is onderdeel van de aankoop, indien niet goed gaat het niet door, vandaar de test.
Als ik eea lees ben ik geneigd te concluderen dat het ok lijkt. Gelijkmatige slijtage is er en een motor van 19 jaar oud heeft volgens mij niet meer de performance van een hagelnieuwe.
groet
19 feb 2010 10:21
Waar heb je AKK laten verrichten? Tevens compressie test zegt in feite nog niets over eventuele kosten motor in de toekomst. Hij kan nog steeds vastlopen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.