Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 feb 2010 13:18
Deskundige hobbyisten : sinds ik 1 jaar geleden mijn Porsche 968 heb, waar ik zeer blij mee ben ( dagelijkse auto 20000 /jaar ) is het zo dat als ik de auto voor het eerst gebruik op de dag, er een doordringende benzine lucht in interieur heerst. Ga ik dan rijden dan gaat het weg, zet ik de auto neer en rijdt pakweg 3 uur later weer weg dan ruik je het ook niet of nauwelijks. Ik zie geen lekkage ( ben geen monteur dus dat zegt niet alles.) auto staat op een geschilderde garagevloer en daar zie ik ook geen benzine residu. Gaarne input
19 feb 2010 13:20
Hoe snel slaat de motor aan, bij het - voor de eerste keer - starten ?
19 feb 2010 13:46
verstorven rubber, leiding ?
19 feb 2010 13:54
motor slaat vrij snel aan, zeg maar ca 2 keer ronddraaien dan aanslaan en als ze warm is zelfde
19 feb 2010 14:24
rufie schreef:verstorven rubber, leiding ?
+1
19 feb 2010 23:58
had ongeveer hetzelfde bij mijn 944. Bij mij was de aanzuig of afvoerbuis op vlotterdeksel los. (Pijp was heel, maar kon draaien in de plaat)
Linker pijpje kon draaien. Simpel te controleren door je mat in de koffer even op te lichten en de afdekplakker en dekseltje te verwijderen. (neem aan dat het in je 968 gelijk is....)
20 feb 2010 14:03
ik denk dat ik weet wat het is !!!! ik heb dit gehad met mijn 944s2 en bij mijn 968.....
heb er ook lang naar lopen zoeken en kon ook niets vinden wat het lekte
bij mij was het het rubber dat bij de tankvulhals zit....op het oog zit hij goed maar als je de bekleding bij de vulhals weg neemt dan zit daar een kap die geschroeft en gekit zit als je deze open maakt kun je aan de achterkant zien dat het rubber niet goed zit...met een sopje(afwasmiddel en water) en veel gepiel krijg he dit rubber wel op de plek
de stank komt van de beluchting van de tank en zo in de auto
het rubber moet over 3 of 4 randen en dit is aan de buitenkant niet te zien...dus op het oog zit alles goed
dit rubber word gedemonteerd met bv het spuiten van het achterscherm en vaak niet goed gemonteerd
ik heb het nu 4x meegemaakt en na het goed monteren van het rubber was altijd het probleem opgelost!!!!
ik hoop dat je er wat mee kunt
gr john
28 feb 2010 13:32
Dank jullie allen voor het meedenken inzake de benzinelucht in de auto, ik geef dit door aan de erkende garagist en wellicht kan het helpen bij het oplossen van het euvel.