Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Alternator 3.2 1986

19 feb 2010 21:46

Hallo iedereen,
Kan iemand mij zeggen waar ik een tekening (schets)
van een alternator 3.2 kan vinden,
ik bedoel , moet open getekend zijn !
bij het demonteren van fan is mij niet duidelijk hoe een bepaalde rondel
terug moet geplaatst worden !!
gr Diablo

Re: Alternator 3.2 1986

19 feb 2010 22:19

Welke rondellen bedoel je Diablo, die achter de centrale moer. :idea:

Re: Alternator 3.2 1986

19 feb 2010 22:34

Hoi Wim,
nee is een andere rondel !
als je de fan volledig eruit haalt is dit de eerste rondel die tegen alternator komt , snap je ?
rondel heeft een brede en een smalle rand ,
nou vraag ik mij af of de smalle of de bredere rand tegen alternator aan komt,
ik zelf denk me te herinneren dat de smalle rand tegen alternator moet
op de fan zelf kan ik geen sporen meer zien daar deze geschuurd is,
gr Diablo

Re: Alternator 3.2 1986

20 feb 2010 19:59

Bij mij zat de brede rand (grote diameter) van de rondel tegen het lager van de alternator.

Re: Alternator 3.2 1986

20 feb 2010 20:08

Hoi Beekske,
Dan zat die waarschijnlijk toch verkeerd hoor ,
zo zou de brede rand tegen bourage van de lager aan slijten ,
gr Diablo

Re: Alternator 3.2 1986

20 feb 2010 20:31

Ik heb het even bekeken, en inderdaad, andersom lijkt logischer.

In een oud topic op Pelican hebben ze het ook over de "Mystery-washer".
Ook daar schrijft men dat de smalle diameter tegen de alternator moet.
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... asher.html

Ik zal het onhouden voor als die van mij er ook terug op moet. :lol:

Re: Alternator 3.2 1986

20 feb 2010 20:36

Hoi Beekske,
Ben ff de alternator en de fan erbij gaan halen, :idea:
het 1 en ander uitgemeten (lager alt.) 8)
en een paar zichtbare sporen op de fan ,
ben tot de conclusie gekomen dat "jij" helemaal gelijk hebt !! :salut:
Dus de brede rand moet tegen de lager aan , sorry maar ik had het verkeerd !! :bang: :bang:
in ieder geval zo zaten ze , maar of ze juist stond weet ik eigenlijk zelf niet !!
Ik denk persoonlijk dat ze de rondel ook volledig smal hadden kunnen maken (heeft dezelfde effect),maar dat ze de bredere rand gemaakt hebben ter bescherming van de bourage , en deze dus zo dicht mogelijk tegen de lager aan moet voor eventuele brokken niet tussen de lager te laten vallen ,
dat is mijn gedacht maar ja , wie ben ik ???
gr Diablo

Re: Alternator 3.2 1986

20 feb 2010 20:55

Tja, ik begrijp ook niet waarom er zo'n "getrapte" rondel op moet zitten.

In elk geval zie ik bij mijn fan ook gebruikssporen van de smalle diameter. Dus de grotere diameter zat ongetwijfeld tegen het lager aan.
Plaats een reactie