Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 feb 2010 12:20
Hoi,
Wie heeft ervaring met een MAF-kit (Mass Air-Flow) zoals deze van FVD?
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/-/-/- ... 89-94.htmlVast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Marnix
22 feb 2010 13:12
Er zijn wel wat forummers die 'n MAF kit hebben geplaatst ..
.. geen specifieke FVD ervaringen, meen ik ..
Heb je de zoekfunctie al gebruikt
Staat nog eregens 'n draadje uit 2004
22 feb 2010 14:01
Mijn 964:
22 feb 2010 14:04
Dirkie ..
Gizmo ...
22 feb 2010 14:09
@ Horn: Dat lijkt wel dezelfde...
Ik geloof dat jij niet echt een merkbaar verschil opmerkt tussen standaard en deze upgrade?
Ik verwacht geen wereldwonderen, begrijp me niet verkeerd, maar minimaal 15 PK-winst zou prettig zijn (die 'up to 50 HP increase' gaan we toch niet halen).
22 feb 2010 14:14
ik hoor een duidelijker aanzuiggeluid aan de achterzijde door de luchtfilter. Icm de cuprohr en de 100 Zellen Sportkat merk ik wel dat hij lekker oppakt en een mooi geluid geeft. In vergelijking met mijn twee eerdere handgeschakelde coupé's heb ik niet het gevoel dat hij 50pk meer geeft. Die hadden overigens ook een cuprohr en een K&N inlegfilter. Maar dat kan ook gewenning zijn. Hij rijdt heerlijk, dat wel...
22 feb 2010 16:17
FVD, heeft een nadeel is een bolt on. Set is gebouwd voor de gemiddelde motor terwijl iedere motor anders is. Kijk ook eens naar de Vitesse kit, incl. Piggy back. na het erop zetten door Renntech naar Beek rijden voor de laatste 5%.
Ik had btw wel duidelijk merkbaar verschil al is het met het oppakken van.
Doe een pk test voor en na, dan weet je ook gelijk wat het rendement is geweest.
22 feb 2010 20:29
Ik heb de set weer van de 964 afgehaald, de motor liep erg onrustig en alleen hoog in de toeren mooi rond. Commentaar van de leverancier was dat de set niet goed samengaat met elke versie van het motormanagment. Ik heb nu een gewoon konisch filter, cup pijp en race cat en de motor loopt weer mooi rond en heeft merkbaar meer pit onderin!
22 feb 2010 21:39
zei robert visser ook, en ik heb erwin ook wel eens hetzelfde horen zeggen. bij mij loopt hij echter wel netjes, en vandaar dat ik het lekker laat zitten. schijnt echter niet standaard te zijn dat hij soepel stationair loopt of in de lage toerentallen etc...
22 feb 2010 21:59
Zeg ik altijd opnieuw laten afstellen, kan bij Vitesse set wel zit een aparte piggy back bij.
22 feb 2010 22:02
Robert Visser zei dat je met die LM220 kits in sommige gevallen wel kon blíjven afstellen... Ik heb van Dirkie destijds ook gehoord dat hij zijn kit er weer afgesloopt had na een hoop gezeur en heen en weer gerij naar de leverancier...
Verhalen uit de oude doos:
viewtopic.php?p=119494#p119494viewtopic.php?p=56425#p56425viewtopic.php?p=29452#p29452
22 feb 2010 23:09
Klopt ook allemaal, maar gemaakt voor de gemiddelde motor, en met piggy back is het af te stellen voor iedere motor en zal je al die onzin niet hebben.
25 feb 2010 22:42
Dank voor jullie ervaringen én linkjes.
Ik heb besloten: geen MAF-kitje.
Dan zou ik eerder nog even doorsparen voor een compressor-kit van bijvoorbeeld TPC. Wat vinden jullie van die optie?
Hiervan wordt aangegeven dat je deze redelijk eenvoudig op een atmosferische motor als de 3.6 van de 964 kunt monteren, zonder iets aan de internals te doen zoals zuigers en dus de compressie conform factory-spec te houden.
Is geen goedkope conversie, maar trekt wel m'n aandacht.
25 feb 2010 22:47
dat kost 4-5000 euro?
en dan de compressie niet verlagen en geen intercooler dus 50 pk's erbij of word er meer genoemd
dat is een hoop geld.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.