Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 feb 2010 13:47
Hallo,
Ik heb net een 928 s van 1984 gekocht die 10 jaar stil heeft gestaan,
de oude eigenaar heeft hem vorige week gestart en nu hoor je een harde tik in de motor, ik denk aan een afgebroken klep of zo iemand nog andere ideeen?
alvast bedankt ik ga deze week compresie meten en verder kijken."
Ronald
28 feb 2010 13:48
welkom,hoop niet dat je teveel hebt betaald
28 feb 2010 13:50
Geen klep, denk eerder aan een drijfstanglager.
28 feb 2010 14:02
En ik aan een onschuldige klepstoter die na lang stilstaan tijd nodig heeft om weer op druk te komen. Soms wel 10 kilometer rijden of de motor een half uur verhoogd stationair laten draaien.
Natuurlijk kan ik niet beoordelen of het echt een klepstoter is, bij twijfel een deskundige laten luisteren.
.
28 feb 2010 14:05
nee ik denk dat ik niet teveel betaald heb voor de porsche, hij is heel stak van buiten, en van binnen als nieuw, heeft 142000 km gelopen met een handbak, (1500 € betaald),drijfstang lager is ook mogelijk aan het geluid te horen maar vreemd dat hij dit 10 jaar terug niet had volgens de oude eigenaar.
28 feb 2010 14:10
Renntech schreef:En ik aan een onschuldige klepstoter die na lang stilstaan tijd nodig heeft om weer op druk te komen. Soms wel 10 kilometer rijden of de motor een half uur verhoogd stationair laten draaien.
Natuurlijk kan ik niet beoordelen of het echt een klepstoter is, bij twijfel een deskundige laten luisteren.
.
+1
28 feb 2010 14:26
Wist niet dat een 928 hydraulische klepstoters heeft, maar dat feit gecombineerd met dat Erwin het zegt, zal het wel die oorzaak zijn
En dat is dan gelukkig voor jou, gewoon lekker gaan
28 feb 2010 14:39
klinkt goed,
ik ga eerst olie verversen en dan maar proberen het is wel een erg harde tik maar we gaan zien, alvast bedankt en ik laat het weten,weet iemand mischien een instaplijst bestuurderskant waar 928 in staat te koop?
01 maart 2010 18:07
Na vanmiddag olie te hebben gewisseld werd het al duidelijk er zat metaalslijpsel aan de aftapplug, toch olie verwisseld maar er is en blijft een enorme tik in het blok, oliedruk is prima en blijft ook zo, wat nu ?
carterpan eronderuit en lagers wisselen? of blok eruit en reviseren? heeft iemand hier ervaring mee? ik moet de krukas nog bekijken hoe die is, graag tips
en advies bij voorbaat dank.
Ronald
01 maart 2010 18:41
Om te beginnen zou ik eens de carterpan verwijderen en kijken hoe de lagerschalen eruit zien. Zijn ze beschadigd op 2 pitten kijk dan ook goed naar de krukas en als die er goed uitziet zou ik alleen de lagerschalen vervangen. Zuigers geven zelden problemen bij de S dus als de auto voorheen goed reed zou ik de boel niet helemaal openmaken.
Groet Bert928GT
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.