Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
20 maart 2010 13:52
In de laatste Porsche Scene stond een artikel over een 964 met Rotrex compressor. Levert volgens het artikel zo'n 75 PK extra vermogen op en rijdt als een atmosferische motor (dus ook flinke koppeltoename?).
Dit klinkt als een geweldig idee en daarom speel ik nu met de gedachte m'n 3.2 te voorzien van een compressor. Wie heeft daar ervaring mee en/of een mening over? Steek van wal!
20 maart 2010 13:59
Hoeveel km heeft je eigen blok gelopen?
20 maart 2010 16:04
Bij de meeting met Paul Geeris was een 3.2 Turbo nu omgebouwd met Compressor.
Contact Paul's bedrijf of Pascal, bekende van de eigenaar.
20 maart 2010 16:56
reken op zo'n 10 000 euro,
compressor, intercooler, montage en als je blokkie bv al 160 000 gelopen heeft zou een revisie beter op z'n plek zijn en dus weer 10.000 euro.
kan je meteen de compressie verlagen en meer pk's eruit halen.
20 maart 2010 17:13
M'n blok heeft bijna 200.000 km gelopen. Revisie zal idd waarschijnlijk nodig zijn bij een dergelijke exercitie. Kost boel veel geld
Ik ken Paul Geeris(m'n auto is daar in onderhoud) en zal 't zeker ook met hem bespreken.
Heeft iemand overigens ervaring met Track Motortechniek in Cruquius (Maarten von Balluseck) met betrekking tot revisie en modificatie van Porsche motoren? Ik weet dat hij bij een 2.7 of 3.0 een compressor heeft ingebouwd...Anybody?
21 maart 2010 0:43
Wimpie67 schreef:Ik weet dat hij dat bij een 2.7 heeft ingebouwd...Anybody?
Als dat een groene is heb ik er achteraan gereden, is niet bij te houden zo snel.
21 maart 2010 9:28
Klopt, is inderdaad een groene, ik ga nu een fotootje in m'n album plaatsen van die stofzuiger...kun je kijken of 't dezelfde is
21 maart 2010 14:13
Yep...volgens mij wel...retesnel ding. Kwam em tegen op de ring bij Amsterdam. Maakt ook een apart geluid.
21 maart 2010 14:58
Dan moet 't 'm zijn. De eigenaar woont in Amsterdam en is een vriend van Maarten von Balluseck (Track Motortechniek, Cruquius) Maarten heeft die motor gereviseerd en gemodificeerd. Daarom denk ik erover om Maarten dit klusje te laten doen met mijn 3.2...
21 maart 2010 15:13
Jonkheren die Porsches tunen. Gekker moet het niet worden.... Mooi projectje overigens!
21 maart 2010 17:56
informeer eens naar een group buy
lentekriebels..
21 maart 2010 19:13
was vroeger een en al jonkheer in de racerij. lekker de pachters uitknijpen en zelf racen all over europe.
21 maart 2010 19:15
Those were the days! Alleen denk ik dat de heren hun handen toen niet vies maakten.
21 maart 2010 19:34
Wimpie67 schreef:Klopt, is inderdaad een groene, ik ga nu een fotootje in m'n album plaatsen van die stofzuiger...kun je kijken of 't dezelfde is
He die ken ik
De eigenaar heeft ook 2 Fiat 600 Abarth's (ook met turbo) en komt regelmatig bij mijn zoon.
Hij vertelde dat het hele 2,7 blok is aangepast/versterkt.
Maar wel een mooie auto en super geluid
Zal aan mijn zoon zijn e mail adres vragen, hij zit nu nog in de kantine de "derde" helft
21 maart 2010 22:00
Ik zal Jonkheer Maarten morgen ook eens even bellen hierover, ken hem goed en weet waar hij over praat....
21 maart 2010 22:03
vraag eens of hij ook gewone 3.2 revisies doet en wat dat zo'n beetje moet kosten?
21 maart 2010 22:19
Zal ik zeker doen.
Ik heb door hem een Dino blok laten reviseren en modificeren en dat is niet van een lein dakje gegaan. Maarten kon daar niet zo heel veel aan doen, maar hij heeft z'n verantwoordelijkheid genomen en na revisie maar liefst 2x het blok compleet uit elkaar getrokken om de oorzaak van het probleem te vinden (enorm olieverbruik na revisie).
Uiteindelijk lijkt Maarten het probleem opgelost te hebben (testopstelling gemaakt, zie mijn album) Al met al heeft Maarten veel kosten gemaakt. Mij kostte het echter alleen wat olie ,koelvloeistof en tijd (in- en uitbouwen blok etc).
De moraal van dit verhaal: een Jonkheer neemt z'n verantwoordelijkheden en geeft nóóit op! Dit is dus zeer zeker een betrouwbaar adres om je motor aan toe te vertrouwen! Maarrrrr...géén koopje!
22 maart 2010 10:12
Misschien kan je ook eens informeren bij Beek autoracing. Ze hebben namelijk ook een rotrex variant ontwikkeld van de 944S2 (complete kit kost tussen de 6 en 7d euro....maar wel zo'n 320-350 pk...
)
Wellicht dat ze ook al iets op de plank hebben liggen voor de 964?!
29 maart 2010 21:17
Inmiddels heb ik met onze Jonkheer contact gehad hem vragen gesteld over compressor en revisiekosten van een 3.2. Hij gaat er even induiken en komt erop terug....wordt vervolgd dus!
28 mei 2011 17:51
Inmiddels een jaartje later... Compressor geplaatst? En?
28 mei 2011 19:26
Neen... de motor is nog veuls te goed om te reviseren en ik heb besloten m'n 3.2 lekker 100 % origineel te houden...
28 mei 2011 19:52
Moesten we dan op dit antwoord een jaar wachten.
28 mei 2011 20:11
Ik heb er dan ook erg goed over nagedacht
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.