Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
02 apr 2010 8:43
Wanneer de motor stationair loopt, hoor ik een tikkend geluid, ik weet niet of dit bij de motor wegkomt of ergens anders, misschien kan iemand mij hiermee helpen?
Filmpje met geluid:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IOHFWE68BWCN.mov
02 apr 2010 8:51
Wat voor 'n auto is dit
Klinkt niet als 'n Porsche
Geen idee wat het tikken is ... kan het niet thuisbrengen ..
Kan je nog zo'n filmpje maken - terwijl je ook af en toe 'ns gas geeft
02 apr 2010 8:54
nu lijkt het op de kleppen maar,
is het al langer
of ineens na het uitlenen van de auto
kan ik uit vervaring vertellen
of net na een beurt en anders wanneer is de laatste beurt geweest en wat is de km stand van de auto.
ik denk aan de kleppen die je hoort,
-moeten gesteld worden
-klepgeleiders/zittingen versleten
-klep stel moer losgelopen
-klep veren gebroken
-tuimelaars defect (denk ik niet)
02 apr 2010 9:07
het gaat om een Porsche Boxster uit 99. Hij heeft een sportuitlaat. 2 weken terug zijn enkele bobines vervangen. Ik weet het niet 100% zeker, omdat het mij gister pas echt opviel, maar ik heb het idee dat het daarna is gekomen.
Nog wat andere informatie, maar omdat ik weinig verstand heb van auto's, weet ik niet of dit er mee te maken heeft:
- de kleppen (?) in de sportuitlaat zaten los, deze zijn weer vastgezet 2 weken geleden
- boven de 140 trilt de auto, voornamelijk in het stuur
- ik heb het idee dat hij bij het schakelen (automaat) eerst wat inhoudt en dan schakelt.
02 apr 2010 9:11
Het trillen in het stuur is wss onbalans in de (achter)wielen
Of het tikkende geluid van de uitlaat af komt is op jouw geluidsfragment niet goed te horen ...
Als je denkt dat het geluid na de reparaties is opgetreden, dan doe je er MI verstandig aan om gewoon even terug te gaan naar de reparateur
02 apr 2010 9:13
Geen idee. Klinkt wel als iets om de garage of de anwb te bellen en die ff te laten luisteren, of misschien weet iemand hier het bijna zeker wat het zou moeten zijn.
02 apr 2010 9:16
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb de auto eergister laten uitlijnen en de voorbanden laten balanceren. Dit heeft het probleem niet opgelost, ik heb het idee dat het nog erger is geworden (trillen in het stuur). Ik ga vandaag weer terug naar het uitlijn/balanceer bedrijf, ik doe er dus goed aan om dan de achterbanden ook te laten balanceren?
Wat betreft het tikkend geluid, ik heb idd al een afspraak gemaakt bij Porschecentrum maar dat is pas 8 april, ben wat ongerust, vandaar.
02 apr 2010 9:21
Wat soms gebeurt bij Boxsters is dat het hitteschild tegen de uitlaat of iets anders aan tikt, was bij mij ook zo...en ook stationair...en het leek best erg qua geluid maar was uiteindelijk een hitteschild die los zat
02 apr 2010 9:21
Kijk ook even naar het type band - de bandenspanning rondom en de DOT code ..
02 apr 2010 9:22
hitteschild is een jaar terug in zijn geheel verwijderd omdat die idd loszat en toen ook klepperend geluid maakte, erger dan het geluid nu.
02 apr 2010 9:42
Kan het geluid niet goed beoordelen zo. In eerste instantie zou ik zeggen dat het niet uit de motor zelf komt maar zoals gezegd dat is lastig te horen.
Verder wil ik je niet ongerust maken maar veel van de 'plof' gevallen kondigen zich door van te voren tikken aan. Controleer in ieder geval ook of koelvloestof en olie 'schoon' zijn.
Zelf zou ik er geen risico's mee nemen als ik niet zou weten waar het geluid door wordt veroorzaakt. Als het een los deel in je demper is dan is er niks aan de hand maar als het echt iets is wat uit de motor komt, klepmechanisme of iets dergelijks zou ik er persoonlijk geen meter meer mee rijden om erger te voorkomen.
02 apr 2010 18:46
omdat ik niet thuis ben met de 996 modellen en de boxsters,
er was laatst iemand met een 996 met gesprongen ketting (distributie)
zou ook nog de spanner of ketting kunnen zijn.
maar idd terug naar de garage en als je het niet wilt gokken laten ophalen
02 apr 2010 20:35
Ik heb de auto vanmiddag naar een lokale garage gebracht en die hebben de auto op de brug gehad en zagen dat de distributieketting wat losjes zit. Zij denken aan kapotte hydraulische spanners.
Het was in hun ogen ook niet verantwoord verder te rijden, Porschecentrum gebeld, zelfde verhaal, auto wordt dinsdag opgehaald.
Ze hadden het nog over dat er een kleine kans bestaat dat de kettinggeleiders ook zijn versleten. Dit hoop ik niet, schijnt dure grap te zijn.
08 apr 2010 13:06
Staat vandaag bij het Porschecentrum, ben benieuwd..
08 apr 2010 16:34
is waarschijnlijk je karter ontluchtingsklepje, werkt electronisch. had ik ook nieuw klepje en het geluid was weg.
succes
08 apr 2010 18:50
Olaf schreef:Kijk ook even naar het type band - de bandenspanning rondom en de DOT code ..
De bandenspanning is mogelijk de reden van trillen in het stuur. Ik heb afgelopen weekend lekker een paar uurtjes in Duitsland gereden, en wat met de spanning zitten pielen. Mijn P staat op 17", en eerst op spanning 2,5 bar (voorgeschreven). Gevolg: trillen bij 200 en bij 220 erg zweverig. Nu spanning op 2,8 bar en geen enkel probleem meer tot de 260. Harder ben ik niet gegaan. Mogelijk verhelpt het jouw trillen ook
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.