Laatst de MG oldtimer rit gedaan en op de terugweg viel mijn motor uit. Hij start wel, maar wil om de paar seconden weer afslaan, tenzij ik flink gas geef. De benzine meter blijft ook of gaat terug naar 0 l/100km en de voltmeter schiet ook af en toe wat naar beneden. Hier de video waar ik hem op ongeveer 2000 toeren probeer te houden.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/XTZo-W0GyxZrU4Mq5LPWxA?feat=directlinkTot nu toe heb ik het volgende gedaan:
- benzinemotorrelais, EZF relais en LH-Jetronic relais omgewisseld en daarna ook gejumped
- benzinemotorzekering schoongemaakt
- met de sleutel gewiebeld tijdens het lopen om te kijken of daar iets los zit
- accu polen schoongemaakt, opgeladen en doorgemeten
- startkabel tussen minpool en chassis gezet om de accumassakabel te testen
- nieuwe stroomverdelerkappen en rotors geinstalleerd en bougiekabelstekkers aan die kant schoongemaakt
- nieuw benzinefilter geinstalleerd
- vrijwel alle massakabels schoongemaakt
- de 14 pin connector van de ´hot post´ rechtsvoor in de motor gecontroleerd op gebroken pinnen
- de volgende stekkers gecontroleerd op vastheid en corrosie:
> EZF en LH stekkers in de zekeringkast
> temperature sensor stekkers I en II
> crank sensor stekker en doorgemeten vanaf EZF stekker
> fuel injector stekker links
> ignition control stekker linksvooraan, net achter de bumper
- zonder MAF stekker gestart en wel een ander motorgeluid maar viel nog steeds uit
- bougie eruit getrokken en was ongeveer 1cm vonk. Vrij onduidelijk of hij stopt met vonken als hij even wegvalt omdat hij zo langzaam vonkt.
- EZF voltage is goed
- rpm feed tussen EZF pin 16 en LH pin 1 maakt contact
Dus... ik ben er al eventjes mee bezig geweest. Heeft er iemand misschien nog een tip wat ik nog meer zou kunnen controleren of doen?