Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 apr 2010 8:36
Beste forumleden,
Sjonge jonge, heb ik weer. Heb ik eindelijk mijn 986 S...
Rijd ik vorige week richting het zuiden en is het over met de pret. Met 120km/u ging het olielampje branden en ik wilde mijn auto naar de kant brengen. Maar 300 meter later toen ik net op de vluchtstrook was hoorde ik al wat geroffel en er kwam rook naar binnen. Ik heb de auto nog zelf uit kunnen zetten, maar daarna wilde hij niet meer starten met net 110.000km op de teller en het oliepeil was gewoon in orde.
Staat nu in Hilversum bij Visser. Hij keek er nog even snel naar, maar de kans was groot dat de motor vastgelopen was en dat er waarschijnlijk gezocht moet worden naar een nieuw blok. Ook hij zei dat het oliepeil wel in orde was.
Wat zijn jullie ervaringen?
Lopen Boxsters ook vast, net als 996-en?
Of kan het wat anders zijn?
Groeten.
19 apr 2010 8:39
Dat is niet best jongeman
Had het al meer vernomen, een kostbare zaak helaas
Wat melde Hr Visser, oorzaak o.i.d.
Sterkte
19 apr 2010 8:42
het klinkt inderdaad als een kapot motorblok.
en als je olie lampje begint te brand altijd gelijk motor uit zetten.
ingeval van automaat auto in z`n neutraal tikken en uit doen.
een handbak in vrij zetten en uitschakelen.
dit voorkomt dat je motor nog meet op z`n lazer krijgt.
gezien een motorblok het niet leuk vind om 3.000 RPM zonder olie te draaien voor een paar seconden.
19 apr 2010 8:43
Defecte oliepomp waarschijnlijk !
19 apr 2010 8:48
dat zou zeker kunnen.
ook kan het een verstopt filter voor de olie pomp zijn of een lager dat er uit knalde.
er zijn zo veel dingen dat het kan zijn en dat kan je niet vast stellen zonder het blok los te halen.
19 apr 2010 8:59
Hij had hem even snel op de brug gezet voor me toen ik hem aan het eind van de dag kwam brengen.
Snel geconstateerd was:
- motor zat vast
- kon oliepomp geweest zijn
- oliepeil in orde
Hij moest inderdaad de motor even loshalen om verder te kijken, maar ik moest niet te veel 'goede hoop' houden.
19 apr 2010 9:05
IMS failure.
19 apr 2010 9:06
Zag wel dat Do (dsp parts) een S motor in voorraad heeft met niet zoveel km's
Lijkt me de goedkoopste oplossing
19 apr 2010 9:08
Succes! Laten we hopen dat er geen nieuw blok nodig blijkt te zijn!
19 apr 2010 9:39
heel vervelend en hoor je niet vaak bij Boxsters. Succes !
19 apr 2010 10:43
Ongelofelijk balen. Heeft deze Boxster wel altijd zijn onderhoud op tijd gehad? Ben wel benieuwd naar de oorzaak.
Wat ik begrepen heb is dat dit 3.2 blok als zeer betrouwbaar te boek staat.
19 apr 2010 10:51
Barolo: Ben ook benieuwd. Hij heeft maar één keer een kleine beurt gehad in het begin en vervolgens iedere keer een grote beurt gehad en ruim op tijd.
19 apr 2010 12:08
Of meteen inruilen voor een andere auto....heeft de buurman ook gedaan toen zijn Boxster vast liep en de moter vervangen moest worden...kan aantrekkelijk zijn. Gereviseerde moter kost 12k excl. montage, inruil met defecte moter levert vaak meer op. Hij reed overigens in de bebouwde kom en trok op bij een stoplicht.. hoorde meteen wel aan het geluid dat het einde oefening was.
Wel baaaaalen.... frusterende is is vaak dat de oorzaak gissen blijft en vaak alleen kan worden vastgesteld als de moter wordt open geschroefd. Ook al heb je garantie, vaak toch nog een heel gevecht om je recht te halen of als je het niet hebt om een beroep te doen op coulance (leeftijd, kilometerstand, aantoonbaar onderhoud gehad etc).
Succes! Wel geinteresseerd in hoe het nu verder gaat
19 apr 2010 12:25
Dat klinkt niet opwekkend
19 apr 2010 13:40
Ron sterkte en succes ermee. Bij de 3,2 S kom je niet vaak dit soort zaken tegen. Omdat ook je olielampje eerst ging branden zou de oliepomp wel eens ermee gestopt kunnen zijn. Ik meen mij te herinneren dat je ook wat electrische storingen hebt gehad(Ruitenwisser of ramen of zoiets). Misschien ook deels het probleem? Laat i.i.g. even weten wat er uitkomt.
Nogmaals ik baal met je mee.
19 apr 2010 17:31
Zo das balen Ron
Suc6 met de afloop!
19 apr 2010 18:12
Komt inderdaad niet vaak voor op een S...
Porsche specialist MH geen optie ?
http://link.marktplaats.nl/311673975 Of maar meteen een 3.7 van autofarm (uk)... ?
http://www.autofarm.co.uk/engines/water_cooled/capacity
19 apr 2010 18:23
rovanderwal schreef:Beste forumleden,
Sjonge jonge, heb ik weer. Heb ik eindelijk mijn 986 S...
Rijd ik vorige week richting het zuiden en is het over met de pret. Met 120km/u ging het olielampje branden en ik wilde mijn auto naar de kant brengen. Maar 300 meter later toen ik net op de vluchtstrook was hoorde ik al wat geroffel en er kwam rook naar binnen. Ik heb de auto nog zelf uit kunnen zetten, maar daarna wilde hij niet meer starten met net 110.000km op de teller en het oliepeil was gewoon in orde.
Staat nu in Hilversum bij Visser. Hij keek er nog even snel naar, maar de kans was groot dat de motor vastgelopen was en dat er waarschijnlijk gezocht moet worden naar een nieuw blok. Ook hij zei dat het oliepeil wel in orde was.
Nou ik vind dit echt niet kunnen voor een motor met amper 110.000 km !!
Wat rot man !!
Sterkte hiermee Rovanderwal,
gr Diablo
19 apr 2010 19:34
rovanderwal schreef:Lopen Boxsters ook vast, net als 996-en?
De motor is in principe dezelfde, details verschillen, dus...
wolf schreef:IMS failure.
Lijkt me ook.
Van de tussenas is het lager aan de vliegwielkant kapot gelopen waardoor de oliepomp stil komt te staan.
Erg balen voor je.
Rustig diverse alternatieven afwegen, ander blok, revisie, ...
19 apr 2010 19:48
En is dit niet te verhalen bij Porsche (lees garantie)???
gr Diablo
19 apr 2010 19:56
nee, vroeger was er nog wel wat plofcoulance maar daar zijn ze mee opgehouden.
19 apr 2010 20:00
Als je meer wilt weten over de IMS failure, lees dan
dit informatieve verhaal in het Engels.
Ook enkele adviezen om dit te voorkomen worden hier genoemd: vaker olie verversen en de motor gebruiken waarvoor deze ontworpen is, d.w.z. toeren maken
19 apr 2010 20:41
wolf schreef:nee, vroeger was er nog wel wat plofcoulance maar daar zijn ze mee opgehouden.
Niet helemaal waar: sprak van de week iemand die (met zijn 997) in de 49e maand gematst was. Nieuwe motor @12k onder coulance. Had last van een kantelende zuiger...
19 apr 2010 20:43
997 mk1 zeker. misschien dat ze die idd nog soms eventueel matsen. qua stukje imago enzo.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.