Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

3.2 slaat soms af van deellast naar stationair(stilstand)

25 apr 2010 10:06

Mijn 911 3.2 slaat soms af als je vanuit rijden stopt. Gisteren wilde hij niet meer direct starten nadat hij afgeslagen was. Hij startte pas na een minuut. Dit gebeurde na een tijdje stapvoets file rijden binnen de bebouwde kom, dus het was erg warm in de motorruimte.

Daarna sloeg hij een paar straten verder weer af na gas los laten :( En startte pas weer na een paar minuten. Buiten de bebouwde kom had de motor ook kuren en wilde niet doortrekken, liep niet mooi rond en bulderde in de uitlaat. Hij kreeg naar mijn idee te veel brandstof. Na weer te moeten stoppen bij een stoplicht sloeg hij ook meteen weer af en startte pas na een minuutje.

De " gasklepdicht" schakelaar functioneert en de nullastregeling heb ik afgelopen maand schoongemaakt. Tevens heeft de 6 pitter een grote beurt gehad.

De auto is uitgerust met een nach-rust kat met Labda sonde. Kan het de labda sonde zijn of zit het 'm in de onsteking/kabels? Of hebben jullie andere suggesties?

BVD voor je reactie!

Re: 3.2 slaat soms af van deellast naar stationair(stilstand

25 apr 2010 11:10

Wilde gok: Misschien vapour-lock (oftewel lucht in de benzineleiding)? Komt wel vaker voor als de boel extreem heet is (geweest).

25 apr 2010 11:40

of de good old DME

25 apr 2010 16:02

Stappenmotor vervuild of versleten?

25 apr 2010 17:14

Vapour-lock/dampbelvorming trad op bij carburateurs met een benzinepompje 8)

Bij inspuitsystemen met hogere brandstofdruk en rond circulerende benzine krijgen de bellen geen kans meer om te vormen :wink:

29 apr 2010 19:24

Mijn 3.2 had dezelfde kuren, dit was een krukassensor.

29 apr 2010 21:44

Is de temperatuursensor in de kop nog wel goed? Ik had een soortgelijk probleem, alleen dan juist bij koude motor. Bij mij was de kabel van de temeratuursensor losgekomen.

10 jul 2010 12:35

Double G schreef:Is de temperatuursensor in de kop nog wel goed? Ik had een soortgelijk probleem, alleen dan juist bij koude motor. Bij mij was de kabel van de temeratuursensor losgekomen.

Waar zit deze kabel? :?: :scratch:

10 jul 2010 20:14

Links achter op de derde cilinder.

10 jul 2010 22:32

ccr-timo schreef:Links achter op de derde cilinder.

Weer wat geleerd bedankt! :thumleft:

04 aug 2010 11:48

FF op vakantie geweest maar het probleem is inmiddels opgelost, de stekker van de DME zat los of maakte slecht contact. De stekker onder de stoel los gemaakt en schoongemaakt. Tevens de pulsgever van het motortoerental bijgesteld, hierdoor houdt hij niet meer in. Bedankt voor de tips. De flat six brult weer fantastisch. :lol:
Plaats een reactie