Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 apr 2010 22:27
Hallo allemaal,
Na twee maanden geleden de trotse bezitter geworden te zijn van een 911 SC cabrio uit 1983, zag ik pas geleden een 911 turbo uit 1988 op een veiling te koop staan. Deze kon ik natuurlijk niet laten staan en heb erop geboden, en zowaar, sinds een week staat hij in de schuur:-) Hij ziet er werkelijk schitterend uit en lijkt zo nog geen week geleden nieuw uit de showroom gehaald te zijn! Tevens wist iemand mij te vertellen bij het ophalen dat de motor pas geleden gereviseerd was (of dat waar is, is een tweede, maar toch altijd leuk om te horen)
Enige 'min'puntje is dat ik hem nog niet aan de praat gekregen heb... de motor draait keurig rond bij het starten, maar aanslaan, ho maar..
Binnenkort wil ik hem wegbrengen voor een grote beurt, waar ze hem (hopelijk) wel aan de praat krijgen, maar het zou leuk zijn als ik hem erheen kan rijden ipv met de autoambulance.
Ik heb de vonk al getest, dat werkt, daarna heb ik de benzinetoevoer getest (bovenop de motor heb ik een leiding losgeschroefd): hier kwam geen benzine uit. Ik heb wat benzine erin gedaan (5 liter).
De zekering van de benzinepomp heb ik gecontroleerd.
De benzinepomp zelf kan stuk zijn (ik heb geen brug, dus ik kan daar niet bij), maar misschien heeft iemand een geniale ingeving om hem op een eenvoudige wijze aan de praat te krijgen? (misschien dat het alarm de benzinetoevoer afsluit of zo?)
Wie o wie??
27 apr 2010 22:29
Hallo,
waar zit je????
27 apr 2010 22:36
Hoi Fred,
Kijk eens op zekering (6)of die stroom krijgt (bij het starten!!), zesde van stuurkant te beginnen ,
krijgt die geen stroom ! waarschijnlijk DME Relais naar de Filistijnen ,
er zelf stroom opzetten kan ook om benzinepomp te testen !
gr Diablo
27 apr 2010 22:48
Bedankt voor je snelle antwoord Diablo!
Ik heb inderdaad nog niet getest of er bij die zekering stroom op stond. Als dat dus niet het geval is, is de DME relais stuk. Volgende vraag, waar zit deze DME relais?
Als ik zelf stroom op die zekering zet, wordt de brandstofpomp dan direct aangestuurd dus? Als ik iemand anders laat starten, en ik zet er stroom op, dan zou hij dus moeten kunnen starten? Kan ik heel eenvoudig een draadje van de +-pool van de accu naar deze zekering leiden?
Heel wat vragen weer;-)
27 apr 2010 22:49
Waar ik zit; nu op de bank in Den Haag, maar de auto staat in Bleiswijk.
27 apr 2010 22:57
Diablo schreef:waarschijnlijk DME Relais naar de Filistijnen ,
Ja diablo, waar zit het DME relais bij deze auto
Paar tip's:
Zekering die geen verbinding maakt door oxydatie is goed mogelijk.
Benzinepompen zijn in te schakelen door het rode relais eruit te trekken en daar tussen busje 30 en 87 een draadje te doen.
Beide rode relais sturen één van de twee pompen aan.
Als de pompen lopen starten, misschien slaat de motor dan aan.
Dan nog niet lopen? Druk eens even bij gedemonteerd luchtfilterhuis op de stuwschijf en luister of de injectoren inspuiten als de benzine pompen draaien.
27 apr 2010 23:02
Tja Erwin ,
bij mij zit die onder mij gat
,
bij een Turbo weet ik niet maar denk op hetzelfde plaats ,nee?
27 apr 2010 23:10
Weet je waar de letters DME voor staan en wat voor een injectiesysteem een SC of Turbo heeft?
.
27 apr 2010 23:12
Nee, maar je mag het mij altijd uitleggen hoor !
27 apr 2010 23:16
Well done Richard, jij wil door voor de schemerlamp wellicht?????
27 apr 2010 23:17
Gevonden met Google:
http://www.dietersmotorsports.com/tech/ ... ailure.htmFoto's waar het relais zit en handleiding hoe je dit relais zelf kunt maken, kan altijd van pas komen
27 apr 2010 23:29
Hoi Erwin ,
Stekker van mijn DME Relais is stuk !!
Kan je aan zo eentje komen voor mij ?
Zoals deze maar dan eentje van 6 aansluitingen !(met 6 nieuwe pinnen)
je zou mij er een groot plezier mee doen,
ik denk dat als ik onderwege in panne val , het onmogelijk is relais te vervangen !
gr Diablo
28 apr 2010 6:58
Voor zover mijn kennis reikt heeft de Turbo geen DME relais, maar net zoals de 3.0 en de 2.7 een vonkversterker (Trisitor heet dat ding geloof ik). ( klopt toch Erwin?) Dus je kunt zoeken als een meikever, maar je gaat hem niet vinden.
28 apr 2010 10:12
Met de 3.2 kwam de Digitale Motor Electronica: integratie van de regeling van ontsteking en inspuiting in 1 box, de DME. Deze stuurt een DME relais aan voor (o.a.?) de voeding van de brandstofpomp.
Daarvoor waren het losstaande componenten.
Deze Turbo lijkt me nog op die oude basis gebouwd als ik Erwin's verhaal goed lees, en dat doe ik altijd
29 apr 2010 19:51
Gisterenavond een en ander geprobeerd. De relais zaten in de kofferruimte bij alle andere zekeringen. Ik heb de stroom getest van zekering no 6, dat was in orde.
Op de zekeringenkast zat nog een rond sleutelgat, deze heb ik omgedraaid, maar ook zonder resultaat. Volgende week maar met de autoambulance naar Zandvoort. Hopelijk dat hij dan aan de praat geraakt.
Bedankt iedereen nog voor de tips!
29 apr 2010 19:53
je zou de wegenwacht eens kunnen proberen
11 mei 2010 13:56
Heb je de motor inmiddels al aan de praat gekregen?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.