Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 apr 2010 23:18
Vandaag met 'prefab' straight pipes gereden. originele katalysator er nog op, primaire en secundaire demper eraf zonder montage van cup buis of g-pipe.
Wat mij opviel was dat het geluid bij rijden mooi was, lekker agressief en niet te luid.
Echter bij stationair trilde mijjn trommelvliezen er bijna uit.
Nu de vraag: Die zware dreun die in de auto sterk hoorbaar is bij stationair toerental. Wordt deze veel minder als er na de katalysator een cuppijp + g-pipe opzit of blijft dit nagenoeg hetzelfde? mensen die ook met cuprorh en g-pipe rond rijden en bij stationair hier geen last van hebben?
Ps. als dit hem niet wordt, wordt het of een minder dempende eerste demper en g-pipe of standaard eerste demper en sportcat.
(haha wel in eens heel veel mensen die stoppen om je te complimenteren met het geluid)
Edit: heb ook een conefilter(open lucht filter)
* Edit: Rijdt hier niemand met systeempje zonder dempers, maar met cat, op zijn 964 of 993 rond? Dit is dus ook combinatie cuprohr + g-pipe?
(Wil graag jullie ervaringen weten, wil namelijk zelf graag een buis vanaf katalysator naar gat in bumper voor uitlaat pas laten lassen mits de dreun verdwijnt)