Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

start problemen met mijn p911 2.7

30 apr 2010 21:11

Ik zit met een probleemje met mijn P911 met 2.7 (150pk.)
Sinds kort start hij niet meer.
Misschien een woordje uitleg .De wagen stond al een paar maanden stil voor de winterperiode .Ik wou de wagen terug van stal halen en .....
Met veel moeite starte hij . Ik heb met de wagen buiten en binnen de garage kunnen rijden . De volgende dag starte hij en viel stil .Nadien heb ik blijven proberen tot dat de accu leeg was. Na de accu te hebben herladen heeft de motor willen starten maar het bijgeven van wat gas viel hij diect stil. (dit zo een 2 a 4 keren en de accu was terug leeg) m.a.w. ik krijg de wagen niet aan de praat
Heeft er iemand ervaring met dit probleem , laat het mij aub weten.
mvg Eddy

Re: start problemen met mijn p911 2.7

30 apr 2010 21:50

Nieuwe bougies en een fatsoenlijke batterij :idea: !!
van 2 a 4 keer starten mag en kan die gewoon nog niet plat zijn :bang:

Re: start problemen met mijn p911 2.7

30 apr 2010 23:37

nieuwe benzine en filter......

Re: start problemen met mijn p911 2.7

01 mei 2010 9:18

Bedankt voor de reacties.Maar hoe draai jeer de bougies uit ? Bestaat er een speciale Bougiesleutel ? Met een gewone dopsleutel geraak ik niet tot aan de bougies

mvg
Eddy

Re: start problemen met mijn p911 2.7

01 mei 2010 12:54

Afbeelding :salut:

Re: start problemen met mijn p911 2.7

11 mei 2010 13:53

En Eddy is het gelukt?
Doet hij het alweer?

Re: start problemen met mijn p911 2.7

11 mei 2010 14:55

Ik heb een soortgelijk probleem gehad.
Ik merkte dat van de één op de andere dag de motor niet meer wilde starten.

De auto met K-jetronic start op brandstof dat komt uit een nozzle onderin de throttle housing. de motor creeert een onderdruk die vervolgens na starten de luchtweger omhoog zuigt. Deze stuurt mechanisch de brandstofverdeler aan die vervolgens een bepaalde hoeveelheid brandstof naar de injectoren stuurt om de motor "aan de praat" te houden.
Bij mij was deze initiele afstelling net wat sumier waardoor hij niet uit zichzelf wilde starten. Door de CO stelschroef (3mm inbus) iets rijker te zetten was het probleem verholpen.

Een kleine luchtlekkage tussen throttle housing en luchtweger (bijvoorbeeld een klein scheurtje in het rubber of slechte aansluiting) kan al de oorzaak zijn......

Misschien de moeite waard om dit even te checken.....

Re: start problemen met mijn p911 2.7

18 mei 2010 10:33

En toen was het stil...
Plaats een reactie