Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
05 mei 2010 20:46
Ik heb een olie lek achter de poelie (oliekeerring) ik las dat er wel is
een sleuteldag is, ik zou daar graag eens aan mee willen doen.
weet iemand of dit op korte termijn nog eens wordt gedaan.?
Gr. Wietze
05 mei 2010 20:56
De vraag is of een dergelijke, pittige klus, daar 'even' gedaan zal worden.
Denk nie
05 mei 2010 21:01
Ik heb begrepen dat zodra de volgende datum bekend is deze hier op het forum gemeld wordt.
Ben alleen bang idd dat het vervangen van de keering een iets te grote klus is voor een sleuteldag.
05 mei 2010 21:06
Voor mij is het belangrijkste te weten of het zelf wel te doen is
en of er speciaal gereedschap voor nodig is.
Gr. Wietze
05 mei 2010 21:27
Is prima te doen. Het meeste werk is zorgen dat je erbij komt. (Uitbouwen van je achtermiddenscher, motor op de krik of steun, motorophanging los en uitbouwen zodat je bij de poelie bent)
Als je de poelie los hebt, is het heel eenvoudig.
- Heel voorzichtig 2 gaatjes in het metalen gedeelte van de keerring boren, ijzerdraad erdoor heen en trekken maar. opening goed schoon/vet vrij maken.
- Nieuwe keerring goed in olien aan de binnenkant en aan de buitenkant insmeren met Curil T van Elring(Soort vloeibare pakking)
- Met beleid recht plaatsen op de krukas en met een hele grote dop of iets anders wat de hele keerring beslaat
- Heel gelijkmatig en rustig de ring erin tikken.
Tip: Koop 2 keerringen. Gaat nog wel eens mis met de eerste ring en erg rottig als je dan niet verder kan.
05 mei 2010 21:36
Wie zegt dat hij die krukaskeerring bedoeld en niet die aan de polie ?
05 mei 2010 21:46
Zit bij jouw de poelie dan ook niet op de krukas???
Heeft 2 kanten zo'n krukas he. Aan de koppelingskant zit geen poelie
05 mei 2010 21:47
Klopt Hessel , heb het nu pas volledig gelezen
06 mei 2010 5:59
Misschien zeg ik het verkeerd maar de motor lekt als je de motor deksel
open doet aan de kant van de achterbumper.
Volgens de garage zit daar een keerring.
Gr. Wietze
06 mei 2010 8:39
Daar zit als het goed is maar 1 keerring en dat is diegene achter de krukaspoelie. Moet je kunnen zien aan een olieachtig goedje onder aan je blok of zelfs op je achterdemper. Er zit ook nog een tussenas, maar die zit achter een plaatje met een normale pakking.
Een foto zou ook wel helpen om er zeker van te zijn.
Let wel, dit is wel te doen als sleutelaar, maar je moet wel het gereedschap hebben. Met name een goede momentsleutel is nodig om de poelie weer op een hoog moment vast te zetten.
06 mei 2010 13:35
Hoi Wieze ,
Nog een tip , ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar volgens mij gaat er olie uit de motor ontsnappen (via weg gehaalde keerring) als je de motor zodanig gaat laten kantelen , dus eerst miss. olie uit laten lopen !
gr Diablo
06 mei 2010 14:04
Daar klopt er zit maar 1 keerring (krukaspoelie) de olie lekt via een steun aan de achterkant uit een klein gaatje dit verspreid zich onder de motor.
Ik heb de motor droog gemakt aan de onderkant, stationair laten lopen en na
verloop van tijd kwam uit dat gaatje een druppel olie.
Weet een van jullie of dit misschien in een handboek staat omschreven wat je
allemaal moet los halen.?
Gr. Wietze
06 mei 2010 14:33
Hoi Wietze ,
kan nergens terugvinden met welk model je rijd , kan je miss meer info geven ?
gr Diablo
06 mei 2010 14:34
Kheb ook een lekkage gehad aan een 2,7 van 1976.
Je hebt de poelie en het gedeelte waar de keering in zit, dit is een soort ronde buis.
Bij mij lekte het waar de buis uit het blok kwam.
Is dit bij jou ook het geval
06 mei 2010 14:36
Tja nu zie ik het !!
Topicstitel
enfin ik denk dat die van jou hier ook opstaat , te downloaden in PDF formaat :
http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm
06 mei 2010 16:27
Koop even "101 projects for your porsche 911" van Wayne dempsey. Hierin staat een hoofstuk in over het oplossen van olie lekkages. Meer gedetaileerd is "Hoe to rebuild a porsche 911 engine" van dezelfde auteur. Ook als je geen hele revisie van plan bent een heel goed boek met in detail uitgelegd hoe je motor in elkaar zit en alle benodigde informatie zoals aanhaalmomenten en toleraties van verschillende onderdelen.
Kost misschien even wat, maar is zeker de moeite waard. Nog even een hollandse tip: koop op de duitse amazon! lagere prijen en geen verendkosten naar NL!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.