Zelf zou ik de originele erin laten, zit behoorlijk wat pit in (165 pk voor een auto van 1050 kg) mits goed gereviseerd (incl. bak, koppeling, etc.).
Informeer anders eens bij die of gene (specialist) of het blok wellicht een beetje te kietelen valt. Als je écht sneller wilt een 2.4 S-blok (190 pk; duur, zie er maar eens aan te komen), een 2.7 (NB niet veel sterker 150-175 pk, behalve Carrera en RS, 210 pk; zie bijv. post Bully; NB sterk aan te raden een gereviseerde te kopen, anders kans op ellende), en/of helemaal als RS-spec oppimpen (duur en ingrijpend geintje, complete nieuwe opbouw met speciale onderdelen).
Ik vraag me af of nóg groter (3.0/3.2) makkelijk past, c.q. verstandig is. Er zijn natuurlijk cowboys die dat soort projectjes doen, maar waarom eigenlijk en met hoeveel geklus? Geen idee, maar hier ter 'inspiratie' een Amerikaans voorbeeld: 3.2-blok in een '72er:
http://www.europeancollectibles.com/inventory_detail.aspx?@page_inv_id=Po2261.
De 3.2 staat overigens bekend als een heel goed blok en is behoorlijk sterk (210 pk in de US spec, 234 in Euro)...
Ben benieuwd wat je voor old skool rocketship gaat bouwen, keep us posted