Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 mei 2010 15:30
Had ik besloten om mijn C2 te koop te zetten. (dat heeft hij ook gestaan, precies een week).
Het verhaal:
4 jaar geleden heb ik mijn jongensdroom gekocht. Een donkerblauwe C2 met zwart leder interieur. Hij heeft zonder noemenswaardige problemen 206000 nu gelopen, waarvan ongeveer 28000 van mij.
Nu begon wel het moment aan te breken dat ik aan revisie (groot onderhoud) moest gaan denken. Inmiddels is het zweten een behoorlijke PITA.
Uiteindelijk besloot ik dat ik 'het' er niet meer voor over had, en hem weg zou doen (daarmee mijn verlies nemend). Na precies een week vakantie ben ik erachter dat ik het niet over mijn hard krijg. Daarbij was het plan om deze te verkopen om (met bijleggen) iets beters te kopen. Nu lijkt het wel of ze de laatste tijd in waarde gestegen zijn. MAW, ik kan beter in mijn eigen P investeren, dan weet ik wat ik heb.
Zodoende staat hij niet meer te koop, en ben ik nu uitgebreid aan het orienteren wat ik met de motor zal gaan doen. Zodat hij er weer fris tegenaan kan. Nu vind ik een revisie van 12k echt 'to much'. Ik hecht weinig waarde aan matching numbers dus een ruilmotor is een serieuze optie. Deze zou ik dan zelf insleutelen. Ook heb ik al contact gehad met sven molenaar, deze biedt het een en ander tegen een gunstiger tarief aan (ervaringen??)
Dit was mijn verhaal, tips, ideeën, ervaringen en suggesties zijn erg welkom!
CJ
28 mei 2010 15:41
Ik heb er niet heel veel verstand van maar 12k voor een revisie lijkt mij wat veel... Volgens mij kan dat wel voor wat minder. Nou weet ik niet of je meerdere soorten revisie hebt.
28 mei 2010 16:04
ja. dat heb je.
28 mei 2010 16:11
bovenkant, klepwerk enzo
onderkant, lagers enzo
inpakken, 964 enzo.
28 mei 2010 16:22
wolf schreef:ja. dat heb je.
Inderdaad nu je het zegt... Ik heb laatst mijn ruitenwisserarmen laten reviseren!
Zien er weer top uit!
Dus CJ, wat krijg je allemaal voor die 12k?
28 mei 2010 16:28
Wimpie77 schreef:wolf schreef:ja. dat heb je.
Inderdaad nu je het zegt... Ik heb laatst mijn ruitenwisserarmen laten reviseren!
Zien er weer top uit!
Dus CJ, wat krijg je allemaal voor die 12k?
veur 12 K ook de achterruitruitewisser als nieuw
28 mei 2010 16:52
een monteur of garage houder met een (glim)lach / lang weekend / midweek / paaldanseres die eruit ziet als de radio van een stukadoor....
28 mei 2010 16:54
$TEEF schreef:een monteur of garage houder met een (glim)lach / lang weekend / midweek / paaldanseres die eruit ziet als de radio van een stukadoor....
lekker aan het bier steef?
28 mei 2010 17:01
jij snapt hoe blij die man is
ga zo bbqen
28 mei 2010 17:11
ah. met lekkere warme choco-met-rum. ook mutsje op?
28 mei 2010 17:39
Bij mij kostte de deelrevisie 3500 euro bij Robbert Visser. 12k voor een volledige revisie heb ik nog nooit gehoord, 6-8-10k zijn toch wel de veelgehoorde tarieven.
28 mei 2010 17:55
Ik verwacht dat een volledige revisie van de 964 inderdaad rond 11 / 12 uitkomt. en voor 3.5/m is er echt weinig gebeurd aan de revisie.
28 mei 2010 18:01
Wat ik zo rondvraag/lees/bel,
Heb je voor 12k echt alles vervangen/gereviseerd.
Cilinders, zuigers, krukas, nokkenassen enz enz.
Deelrevisies, hoe minder je laat doen, hoe minder het kost.
Inpakken (opnieuw) kost ongeveer 3k.
Ik ben nu aan het overwegen wat ik allemaal zal laten doen.
En wat ik eventueel zelf zal doen, en aandurf.
Erwin zit in elk geval al helemaal vol......
28 mei 2010 18:09
Ik heb in begin 2008 het volgende aan de motor (bij 215.000 Km) laten doen om dezelfde reden als de topic starter aangeeft:
-Koprevisie
-Alle klepgeleiders vernieuwd
-Zuigerveren en distributiekettingen vernieuwd
-Alle carter O ringen vernieuwd
Plus nog wat ander spul toen de motor toch los lag van de bak, oa nieuwe koppelingsplaat en drukgroep, een lamdasonde, nieuwe achterlicht units en tussen reflectorbalk.
Ik was toen net iets meer dan € 7.000,-- incl BTW kwijt.
Motor loopt als een zonnetje, olie verbruik 0,4 Ltr op 2500 Km (Italie tripje)
28 mei 2010 21:10
mocht je hem ooit kwijt willen: revisie goed laten documenteren.
diagnose wat er moet gebeuren: rijdt eens langs renntech, de forumtechnieker.
Tijdje geleden naast een proefrit gezeten van 993(standaard) die laatste grote beurt bij Renntech had gehad. 993 liep opvallend beter dan elke 993 waar ik in heb gezeten, ging ontzettend makkelijk ontzettend hard.
Nu is het een hele slechte oorzaak-gevolg analyse. Echter moet ik het eerste negatieve verhaal nog over Renntech tegenkomen(zelfde geldt overigens voor Erpa wat mij betreft).
Als ik het uit zou besteden, zou ik het daar laten doen. Zal ook niet de hoofdprijs zijn.
28 mei 2010 21:37
@ CJ Ik lees je post nog eens na, als je handig genoeg bent om de motor te wisselen waarom doe je de rivisie dan niet zelf
28 mei 2010 21:47
Het kost veel meer tijd.
Daarbij krijg je meestal ook geen garantie
Maar het is inderdaad een van de dingen die ik wel overweeg.
Misschien doe ik wel hetzelfde als jij, maar dan zelf.
Ook mijn achterlichten zijn (zeer) dringend aan vervanging toe.
29 mei 2010 0:12
Ik heb (met een 2.0 V6 Dino motor) uitstekende ervaringen met Dymotrack Motortechniek in Cruquius (bij Heemstede) en kan ze van harte aanbevelen. Doen werkelijk alles in eigen beheer, wat bij anderen meestal niet het geval is.
Je kunt je motor gewoon zelf in- en uitbouwen en daarheen brengen voor revisie. Op het door hen geleverde werk krijg je 100% garantie, zonder gezeik. Ik heb daar zelf ervaring mee. Door wat uiteindelijk een productiefout in de zuigerveren bleek, hebben ze de motor na revisie maar liefst 2 keer volledig opnieuw opengehaald omdat ik een ENORM olieverbruik had na revisie. Is niet moeilijk over gedaan terwijl ze er zelf niets aan konden doen. Men is zelfs naar Eindhoven gereden om samen met mij 't blok uit- en in te bouwen. Op zondag. Over je verantwoordelijkheid nemen gesproken....
Neem eens contact op met de eigenaar, Maarten von Balluseck. 023-5293588
29 mei 2010 0:24
Ah, de jonkheer in de olie
29 mei 2010 0:25
gast schreef:wolf schreef:ja. dat heb je.
Maar ze zijn altijd DUUR (
of kosten ze nu veel geld :P )
Niet zo piepen gast. Ik weet nog wel wat duurdere P-geintjes
29 mei 2010 0:32
wolf schreef:Ah, de jonkheer in de olie
Yep, en de flat-six compressor modificatie King
30 mei 2010 18:31
Goeie tips mensen
Ga van de week eens even een rondje bellen.
Over twee weken ga ik voor een half jaar varen.
De P. gaat in de stalling (spaar ik toch weer bv. de koppeling uit
)
Als ik terug kom wordt dit een mooi projectje
Heb er nu al zin in!
30 mei 2010 19:17
CJ schreef:Heb er nu al zin in!
Lekker. Een zinvol draadje. Is weer eens wat anders. CJ, succes, en heb alvast de voorpret van het genieten straks.
30 mei 2010 22:58
Ruilmotor is leuk en aardig, maar is meer iets voor een snelle oplossing, terwijl je, als je echt nog lang met de auto door wenst te gaan, met een revisie gewoon weet wat je hebt.
Kortom: als je de auto op niet al te lange termijn de deur uit wil doen is een ruilmotor prima. Als je de auto niet wenst te missen, dan zou ik kiezen voor revisie.
31 mei 2010 13:14
+1
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.