Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Korte simpele vraag: 996 3.4 uitbouwen

01 jun 2010 18:34

Zoals jullie in mijn voorstel topic hebben gelezen heb ik een 996 met een kapotte 3.4 erin gekocht. het gaat om een 4wd met automaatbak.
ik heb verder nog niet echt naar de auto gekeken, hij staat zelfs nog op de trailer, maar het staat voor mij sowieso vast dat de hele motor uitelkaar gaat en opnieuw opgebouwd gaat worden.

Nu is mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen hier op t forum, gaat de motor er kompleet met bak uit? of kan ik de bak laten hangen en alleen de motor eruit halen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Re: Korte simpele vraag

01 jun 2010 18:40

Bij een 4wd of automaat moet altijd het geheel motor+blok er uit.

(Op basis van luchtgekoelde types :oops: :wink: )

01 jun 2010 18:58

Waarschijnlijk zijn er slimmere gasten met meer ervaring maar kijk op deze site voor manuals http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm

01 jun 2010 22:37

gevoelige IMS Lager?

02 jun 2010 0:21

Thanks voor de reactie, die link heb ik zeker wat aan, snel alles even opgeslagen.

De motor heeft een probleem met de ketting (denk tussenas) want van 1 van de cilinderkoppen draaien de nokkenassen niet meer mee, dat is in elk geval mijn 1e diagnose, heb hem 1 keer geprobeerd te starten en hoor op 3cilinders kompressie.

In ieder geval reden genoeg voor mij om de motor er kompleet uit te halen.

Ik ga daar een nieuw topic voor maken en hou jullie op de hoogte.

Re: Korte simpele vraag: 996 3.4 uitbouwen

02 jun 2010 9:57

check zeker even op 'plof'. Geen id wat dit is? gebruik even zoekfunctie(olie in je water/water in je olie).

Good luck(en vergeet geen foto's te nemen/deze te posten :mrgreen: )

02 jun 2010 13:51

klikhier..wat te lezen...

02 jun 2010 22:42

Je zou zo maar eens heel dicht in de buurt kunnen zitten met die conclusie bully. Geen onaanzienlijke schade maar dat geeft het genoemde topic ook al aan.

06 jun 2010 23:30

Motor is eruit, viel me 200% mee, tenminste als het om de motor eruit halen gaat. de motorschade zelf niet :) ik maak daar even een ander topic voor.
Plaats een reactie