Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Koppel motor, 3.0 VS 3.2

06 jun 2010 18:24

Beste mensen,

Ik ben nu al een tijd op zoek naar een nieuwe sound voor men 3.2, met al dan niet extra voordelen (kwa koppel en pk enzo....)

Daarjuist ben ik iets tegengekomen, dat prijskwaliteit me wel iets lijkt!
"fabspeed cat bypass pipe and bypass exhaust pipe"

MAAR, mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat een 3.2 een koppelblok is en een demper nodig heeft voor het koppel?
Een 3.0 niet, wat is er dan zo verschillend tussen een 3.0 en een 3.2?

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=u3jvTQWu7o0

http://www.youtube.com/watch?v=hzFPBZf7 ... re=related

groetjes axe

Re: Koppel motor, 3.0 VS 3.2

09 jun 2010 20:14

:scratch:

Re: Koppel motor, 3.0 VS 3.2

09 jun 2010 20:19

veel pk's vallen er bij een 3.2 niet te winnen. en het geluid staat bekend als top. dus ik zou mijn geld in een andere put gooien.

Re: Koppel motor, 3.0 VS 3.2

09 jun 2010 20:21

+1

Cat bypass én einddemper bypass is echt te veel van het goede. Hooguit cat bypass en einddemper licht modificeren. Meer dan voldoende. En alleen voor het geluid, vermogen ga je er niet mee winnen.

Re: Koppel motor, 3.0 VS 3.2

09 jun 2010 21:42

+2

Mijn SC heeft geen kat bypass en een einddemper van
DP Motorsport (85mm), met meer dan voldoende onbeschaafd geluid.

En als je daarmee door een tunnel rijdt............................wauw!

Meer vermogen levert dit niet op, dan moeten nokkenassen, injectiesysteem (of nog beter carbs) enz worden aangepakt, financieel niet interessant.

Groet, SC

Re: Koppel motor, 3.0 VS 3.2

09 jun 2010 21:46

SSI + aangepaste demper (geen kats)
mooiere sound is er niet 8)

Re: Koppel motor, 3.0 VS 3.2

10 jun 2010 22:22

Zit er kwalitatief nog verschil tussen een catbypass van de merken M&K, Dansk of Fabspeed (of ander merk)? Ook evt. verschil in geluid?

Waar op te letten bij aanschaf ervan? Betreft in mijn geval een 3.0 SC
Plaats een reactie