Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Motor uitbouwen van een 993 4s

09 jun 2010 17:52

Beste forumgenoten, ik heb een 993 4S waarvan de koppeling slipt, ik wil de motor er zelf uithalen, heeft iemand nuttige tips waar ik op letten moet? Na het demonteren van de bodempanelen merk ik ook dat de motor verschillende lekkages vertoont. Alvast bedankt voor de reacties.

Re: Motor uitbouwen van een 993 4s

09 jun 2010 19:06

euh, ik heb het laten doen, mede ivm de lekkages, die ik 2 jaar geleden ook had.

Als het de kleppendeksels zijn kun je dit nog wel zelf, maar als het een keerring is, dan heb je speciaal gereedschap nodig.

Ik zou overigens( advies heb ik destijds ook opgevolgd) alsnog de keerring (laten?) vervangen, is soortement preventief onderhoud :wink:

Het is vervelend en kostnbaar, als binnen 1 of 2 jaar na vervangen v/d koppeling de motor er opnieuw uit moet ivm lekkage aan 1 v/d keerringen.

Het is bij oudere modellen iets eenvoudiger, is me verteld. Vraag me niet waarom, ik vermoed bji een 993 meer kabels en slangen om af te koppelen :wink:

09 jun 2010 20:46

kristofl schreef:ik wil de motor er zelf uithalen,.............................................. heeft iemand nuttige tips

:shock: Jij hebt lef :scratch:

09 jun 2010 21:06

Ach met zo'n schoonmoeder :mrgreen:

09 jun 2010 21:10

Hier schreef ik eerder over dit onderwerp.

09 jun 2010 22:03

Ik zal morgenavond laten weten, als hij eruit is. Weet iemand hoe je best de compressie van zo een motor meet?

09 jun 2010 22:19

Met een compressie meter?

Compressie meten moet je eigenlijk doen met een warme motor dus met de motor nog in de carrosserie.
het gemakkelijkste is om de onderste bougie's eruit te draaien, bovenste te laten zitten en zo een voor een meten, bij het rond starten wel vol gas geven.

10 jun 2010 18:11

De compressie zit rond de 12 kg, is dit goed? Weet iemand hoe je de aandrijfas naar de voorwielen demonteert? gaat die automatisch los bij het uitbouwen van de motor?

10 jun 2010 19:10

hier kun je het handboek voor de 993 downloaden
staat het allemaal in:
http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm

13 jun 2010 14:05

De compressie zit wel goed rond de 12 op alle cilinders.

De aandrijving naar het voorste differentieel zit aangesloten door middel van een schuifmof, op de uitgaande as van de versnellingsbak.

Het is misschien wel verstandig om, zoals Dennis al zegt, een werkplaats handboek te kopen, dan hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden.

14 jun 2010 9:25

Hallo Joost, dat klopt, maar niet alles staat erin, misschien wel als ik de juiste handleiding had. Nu heb ik die voor de 993, de 993 4s is dan weer net iets anders. Maar met jullie hulp kom ik er wel uit. Merciekes

15 jun 2010 21:47

Hi Kristofl,
Ik heb ook een manual 993 pdf, misschien dezelfde...
stuur anders even een pb, hij is wel 350 mb :mrgreen:
ik hoor t wel ff
Plaats een reactie