Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
08 jul 2010 19:49
Mijn 993 turbo heeft last van trillen, of misschien wel meer 'schudden' als ik gas geef. Dit gevoel wordt de laatste tijd langzaam sterker. Vooral als je gas geeft bij lagere toerentallen, en dan weer sterker bij de hogere versnellingen. M.a.w. als je in zijn 4 of 5 gas geeft bij 2500 toeren is het op zijn ergst. De auto gaat er prima vandoor, maar dat gaat gepaard met bovengenoemd verschijnsel. Je voelt het door de hele auto, ook in stuur, aan de pook, de stoelen, echt alles. Het wordt weer direct minder als het gaspedaal wordt losgelaten. Op de aandrijflijn zelf zit geen speling, is al gecontroleerd. De banden zijn net 4000 km oud, de achterdempers zijn nieuw (origineel) en de veren zijn nog prima. Mijn specialist denkt dat het wel eens het vliegwiel zou kunnen zijn, maar omdat te controleren moet het blok eruit, een duur geintje, zeker omdat we natuurlijk niet zeker weten of dit het is. Heeft iemand nog andere zinvolle suggesties? Ik was al van plan om nog even bij een andere specialist langs te rijden om zijn mening te horen, maar misschien kunnen jullie mij ook al verder helpen!
08 jul 2010 19:52
ik weet nie hoe het bij de motoren van een 911 zit, maar misschien is de ophanging van de motor zelf versleten? Hoor bij andere typen auto's vaak over de motorsteun e.d.
zou iig verklaren waarom hij bij lage toeren meer trilt
08 jul 2010 19:55
Dank je, maar daar was inderdaad ook al naar gekeken, niks mis mee (zou ook een beetje vreemd zijn bij net 100k), dus we zoeken verder!
08 jul 2010 20:55
Ik denk dat je specialist in de goede richting zit, was bij mij gelijk ook de eerste gedachte, koppeling/vliegwiel.
08 jul 2010 22:28
De koppeling zelf is net compleet vernieuwd, dus jammer dat dit toen niet is opgevallen.... Zelf was het me nog niet echt goed opgevallen omdat ik dit heb laten uitvoeren toen ik hem een paar dagen had.
08 jul 2010 23:10
Als er geen echt merkbaar vermogensverlies is, lijkt mij het ook dat je het moet zoeken in een roterende massa a la vliegwiel of met heel veel pech iets in de krukas (kan het mij niet voorstellen) .
Het getril lijkt mij in ieder geval het gevolg van een onbalans in een (statisch) roterend onderdeel.
Is dit getril ook merkbaar als je met koppeling in (of in zijn vrij) gas geeft boven 2500 toeren?
Of enkel in de versnelling ( je zegt al hoe hoger de versnelling des te beter merkbaar)?
Vind het iets te toevallig dat de koppeling net compleet vernieuwd is i.c.m. wat je merkt...
Het feit dat het langzaam erger wordt betekent m.i. dat onbalans toeneemt of speling op een onderdeel (veroorzaakt door de onbalans) toeneemt
09 jul 2010 0:43
wat heeft onze franse medeforummer met zijn 993 turbo gehad en dat hij nu de voor aandrijving niet heeft aangesloten?
misschien ook wel dat soort klachten
09 jul 2010 9:20
Bedankt voor deze laatste info, gaan we zeker onderzoeken als mijn auto weer bij de specialist staat. Ik ben niet op de hoogte van het probleem van die franse 933TT, bedoel je daar Arenarood mee? Kan ik hem even pb-en...
09 jul 2010 9:27
marino schreef:bedoel je daar Arenarood mee? Kan ik hem even pb-en...
Ja
09 jul 2010 9:44
Vraag aan Arenarood is verstuurd, ben benieuwd. In een oud draadje heb ik alleen kunnen vinden dat hij zijn voordiff kapot had, maar heb niet kunnen vinden wat toen de klachten waren.
Als ik wat hoor meld ik me weer!
09 jul 2010 12:41
En dat bij een duitse auto...
09 jul 2010 17:57
gast schreef:Kan even duren. Gaat met de franse slag
ja even geduld
Nee hoor, ik heb al een pb terug gestuurd! Ga het verhaal hier niet neerzetten,anders breekt daar weer een discussie over los
10 jul 2010 17:16
hartelijk dank hoor jaap, voor je reactie. Ik zal zeker nogmaals op de diffs laten controleren. Over ruim een week gaat hij naar mijn specialist en wordt dan onderhande genomen. Laat de resultaten uiteraard weer weten!
11 jul 2010 10:26
Denk ook richting onbalans of speling op de aandrijfassen/homokineten.
11 jul 2010 13:26
marino schreef:hartelijk dank hoor jaap, voor je reactie. Ik zal zeker nogmaals op de diffs laten controleren.
En natuurlijk de aandrijfas naar voren niet vergeten
11 jul 2010 14:44
Die ook natuurlijk. Heb jouw reactie doorgespeeld naar mijn spec!
12 jul 2010 10:51
Ik heb met een Audi 80 Quattro competition hetzelfde gevoel gehad. Er zat balanslood op de aandrijfas naar achteren. Tenminste hoorde te zitten. Toen dat eraf was gaf die as bij snelheden tot 80 km/u onbalans/trillen. Hoop voor je dat het zoiets is.
20 jul 2010 12:11
De auto staat sinds gisteren bij mijn spec. Hij heeft naar aanleiding van dit draadje eerst alles gecontroleerd op het gebied van de aandrijving, zoals voor en midden diff, de homokineten etc, maar daar was niks mis mee. Wel viel hem op dat de sper erg 'goed' werkt. We hebben nu maar besloten om toch maar het blok eruit te halen om het vliegwiel te gaan bekijken. Een andere spec heeft vandaag nog meegereden om ook mee te kijken, maar kwam weer tot dezelfde conclusie. Helaas, nu maar hopen dat dit het ook echt is!
20 jul 2010 14:36
Is dat een dual-mass vliegwiel?
20 jul 2010 14:42
Dacht het wel, ben niet de techneut...
20 jul 2010 14:44
M a r c schreef:Is dat een dual-mass vliegwiel?
Ja
20 jul 2010 14:51
En bedankt!
Zal blij zijn als deze P een keer 'klaar' is. Heb hem nu sinds eind februari, maar heb er nog niet veel van kunnen genieten. Ik weet in ieder geval wel dat de auto dan weer helemaal klaar is zonder (voor mij bekende) gebreken. Ik ben nou eenmaal redelijk perfectionistisch wat dit soort zaken betreft....
20 jul 2010 15:25
en terecht. zo'n topkar moet ook top presteren!
ben benieuwd wat ze gaan vinden.
20 jul 2010 15:32
Als ik zo zie wat jij aan je P's hebt gedaan zit je hetzelfde in elkaar als ik, en dan begrijp ik je huidige beslissing ook best wel, gaat soms echt onevenredig veel geld in zitten... (Als het aan mijn vrouw had gelegen....
)
20 jul 2010 15:39
Ach, als ik een Aston Martin in de schuur had staan had ik nu ook geen Volvo gereden hoor
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.