Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
10 jul 2010 19:06
Hoi,
Ik heb vandaag mijn standaard luchtfilter vervangen door een performance filter
zie foto's (vandaag 38 graden , pffff zwemmen was een betere optie achteraf
)
Ben benieuwd of ik iets kan merken met het vermogen.
Deze delen heb je nodig;
Steuntje gemaakt die filter afsteunt op trillingsdemper oud luchtfilterhuis
Pakking
Filtercone
Verloopstuk naar filtercone
Verloopstuk naar filtercone
Steun
Vacuumpotje met zelfgemaakte steun
Zo ziet het eruit als het gemonteerd is
mvg
Unteed
Laatst bijgewerkt door
Unteed op 19 jul 2010 20:52, in totaal 1 keer bewerkt.
10 jul 2010 19:52
waarom gedaan?
10 jul 2010 21:11
Hoi,
Reden van wissel is dat bij het origineel luchtfilterhuis de klemmen
afgebroken zijn en ik op diverse Amerikaanse site zie dat de luchttoevoer beter kan dan origineel en dat je mede daardoor een
mooiere sound krijgt.
mvg
Unteed
11 jul 2010 9:05
mooiere sound +1
meer vermogen -1
Doordat nu de aanzuiglucht uit de warme motorruimte wordt gehaald heb je dus minder vermogen, koude lucht bevat meer zuurstof.
Daarnaast is je luchtmassameter geen fan van de olie geimpregneerde filters. De olie slaat neer op je lmm. element en gaat minder presteren.
Het kan lang goed gaan hoor, maar ben door ervaring, schade en schande wijzer geworden en voor mij nog enkel originele filters.
11 jul 2010 9:09
zoveel mensen zoveel meningen. gebruik de zoekfunctie en je vind er een aantal. maar pk winst ga je iig niet merken met het vervangen van een luchtfilter. een duidelijker aanzuiggeluid iig wel.
11 jul 2010 10:19
Zo jammer dat je een goedkoop Chinees filtertje hebt gebruikt in plaats van een kwalitatief veel betere K&N of Greenair....
11 jul 2010 12:38
Maar ook dan blijft de ervaring van michelm1978 100% overeind staan.
11 jul 2010 12:46
Die untietje toch. Heel het forum rijdt met K&N filter... Wel mooie foto's.
11 jul 2010 12:48
michelm1978 schreef:Daarnaast is je luchtmassameter geen fan van de olie geimpregneerde filters.
Heeft de 964 een LMM? Mijn 3.2 heeft een klep met potmeter, een zgn LHM, daar maakt het niet uit. Ik heb er een K&N inlegfilter in zitten.
11 jul 2010 12:48
Paul II schreef:Maar ook dan blijft de ervaring van michelm1978 100% overeind staan.
michelm1978 schreef:Doordat nu de aanzuiglucht uit de warme motorruimte wordt gehaald heb je dus minder vermogen, koude lucht bevat meer zuurstof.
daar gaan we weer met dezelfde "gebakken lucht" discussie...theorie klopt maar .....michelm1978 schreef:Daarnaast is je luchtmassameter geen fan van de olie geimpregneerde filters.
een 964 heeft geen LuchtMassaMeter
11 jul 2010 12:56
Hoi
Ik begrijp onderstaande opmerking niet ?
Doordat nu de aanzuiglucht uit de warme motorruimte wordt gehaald heb je dus minder vermogen, koude lucht bevat meer zuurstof.
Zowel het standaard filter als het performance filter haalt in een 964 de lucht uit de motorruimte dus enig verschil van temperatuur inlaat lijkt me niet
waarschijnlijk.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat K&N ook zijn filters in een laag lonenland laat maken zoals bijna alle andere bedrijven dit doen.
Kan natuurlijk wel een kwaliteitsverschil zijn.
mvg
Unteed
11 jul 2010 13:17
De lucht wordt niet via trechter vanuit het rooster in je achterklep weggezogen en zou in theorie warmer kunnen zijn.
Gewoon lekker genieten van dat filter, ziet er super uit!!
En we zullen er met z'n allen aan moeten wennen dat er ook goede spullen voor weinig uit China komen...
11 jul 2010 13:28
Paul II schreef:Maar ook dan blijft de ervaring van michelm1978 100% overeind staan.
Nee.... ik rijd al meer dan 20 jaar met K&N filters op mijn auto's, nog nooit problemen gehad. Vaak gaat het fout wanneer de filters worden uitgespoeld en opnieuw ingeolied, dan is men vaak véél te kwistig met de filterolie of men spuit het aan de verkeerde kant....
En zoals Radboud al zegt: een 3.2 heeft een luchthoeveelheidsmeter met een klep en potmeter, geen luchtmassameter....
Zolang je rijdt komt er plenty frisse lucht bij dat filter.
Over de kwaliteit van K&N en China-made kunnen we lang discussieren, niet alles uit China is inderdaad slecht, maar dit soort filters heb ik al gezien met verpulverend filtergaas.... lijkt me niet lekker als dit in je motor komt.
11 jul 2010 15:53
M a r c schreef:En zoals Radboud al zegt: een 3.2 heeft een luchthoeveelheidsmeter met een klep en potmeter, geen luchtmassameter....
Nvt, want het gaat (hier) helemaal niet over een 3.2
.
11 jul 2010 16:27
op de foto`s van TS zie ik ook geen lmm maar een luchthoeveelheid meter.
dus zal ook geen last hebben van olie op zn lmm
11 jul 2010 20:37
lmm = LuftMengenMesser
klinkt toch beetje als hoeveelheidsmeter voor lucht
Maar ook de 3.2 heeft een dergelijk ding - ook wel luchtweger genoemd - gaat alleen via een stuwschijf die wordt weggedrukt afhankelijk van de hoeveelheid.
De actuele generatie werkt met een hiitedraad die nauwkeuriger de hoeveelheid luchtigheid bepaald
11 jul 2010 21:23
is dat net zoiets als de hittedraad conversie LM220 kit die o.a. ik op mijn 964 had?
11 jul 2010 21:32
jah hittedraad heeft een betere precisie.
@ Paul II: dat weet ik ben eerste auto monteur
13 jul 2010 12:32
heb recent zelfde gedaan. Ik zocht alleen nog een mooie plek om een steuntje te maken om het gewicht voor filter en spruitstuk op te vangen. Die heb ik nu met jouw foto's gevonden.
Om het theoretische probleem van warmere lucht op te vangen (waarvan ik denk dat deze mini minimaal is), kun je een buis met 90 graden bocht op spruitstuk plaatsen met daarop filter. Is wel even passen en meten gezien de ruimte beperkt is, maar goed.
Ik plan dit in de toekomst eens te doen en te testen voor verschillen met de 90 graden bocht(hier bovenop gaat dan een pipercross filter dus niet helemaal ceteris paribus) t.o.v. zonder een bocht met aanzuiging 'warmere' lucht. Heb nu dus geen bocht en een cone filter van K&N alternatief. Zal hem eens in de gaten houden i.v.m. Afbrokkelen.
11 aug 2010 8:28
Hebben jullie dan eerder voorkeur voor open luchtfilter of een inlegfilter van K&N?
Ik twijfel, ik zou voor mijn 996 "2003 wls" ook de filter willen veranderen, maar wat te plaatsen?
11 aug 2010 8:45
De lucht wordt niet via trechter vanuit het rooster in je achterklep weggezogen en zou in theorie warmer kunnen zijn.
Is bij mijn weten pas vanaf 996 zo (trechter vanuit spoiler naar luchtfilterhuis). Bij 964 en 993 komt aanzuiglucht gewoon direct uit motorruimte (waarbij wellicht via rooster "verse buitenlucht" in motorruimte terecht komt).
11 aug 2010 8:46
voor een 964 voorkeur voor inlegfilter. met 996 geen ervaring. ik vond het aanzuiggeluid van een open luchtfilter storend en het geluid van een cuprohr icm K&N inlegfilter briljant.
11 aug 2010 10:19
Ik had zitten denken om de uitlaatcollectoren en cats te veranderen( zelfs volledig lege cats gevonden), de einddempers met klankast te bewaren (dan heb ik nog wat controle over het geluid), maar wil er graag de diepere grom bij.
Vandaar de vraag, heb op het net openfilters van K&N gevonden, maar kosten wel wat geld tussen 400 en 500 Euri.
17 aug 2010 11:07
@jvg: even kort gezocht op marktplaats(nieuw):
http://link.marktplaats.nl/368397148mod by horn - tip: in de rechterkolom staat bij een MP advertentie altijd 'link naar advertentie' - als je die gebruikt hoef je geen URL van 4 regels te posten
17 aug 2010 15:24
Heb een open K&N filter op mijn 3.2.
Bevalt prima!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.