Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
13 jul 2010 22:14
Hallo,
Ik overweeg de aankoop van mn eerste porsche, een 964. Ik heb er eentje op het oog van 89 met 120.000km op de teller
Ik heb al meermaals gelezen dat het zinvol is een compressie test uit te voeren.
Is dit makkelijk doenbaar bij een 964? Op een 'normale' wagen lijkt het me gemakkelijk maar ik heb al gehoord dat voor het vervangen van de 964 bougies de motor eruit moet....
Graag ook wat tips of jullie allen een professionele inspectie/speciale testen lieten uitvoeren alvorens de aankoop van een 911.
Mvg,
Jan
13 jul 2010 22:31
zoek voor je gevoel een goede uit en laat een AKK doen door een specialist, kan ook naar compressie kijken en naar nog veel meer ZEER belangrijke punten
13 jul 2010 22:34
+2...succes Jan
13 jul 2010 22:36
Compressie test geeft alleen maar aan dat je compressie in orde is, dus slechts een zeer beperkte weergave van de conditie van de motor.
Als je zelf geen verstand heb van specifiek de 911 dan zou ik een aankoopkeuring laten uitvoeren. Overigens wordt daarbij ook standaard vaak geen compressie test uitgevoerd, omdat er genoeg andere indicatoren zijn over de conditie van de motor.
Overigens hoef je voor het vervangen van bougies niet de motor eruit halen.
13 jul 2010 22:38
volgens mij hoeft de bumper er niet af voor n compressietest, wel de bodemplaat van de motor. Was bij mij in 20 minuten geregeld en ik gok dat de 964 niet anders is.
13 jul 2010 22:49
ps schreef:Was bij mij in 20 minuten geregeld ........
Dat is heel snel als je van alle 6 cylinders de compressie wilt meten!
14 jul 2010 2:00
volgens mij doelde hij op de bodemplaat toch?
14 jul 2010 10:47
compressietest/lektest alleen bij twijvel over de staat van de motor. wordt niet veel gedaan, er zijn genoeg andere parameters.
14 jul 2010 13:22
hallo
dank voor jullie antwoorden
als jullie spreken van belangrijke punten, bedoelen jullie dan de punten die je ook terug vindt in de buying guides...?
de porsche die ik op het oog had staat in italie... hoe krijg ik daar een specialist te pakken? => naar de locale porsche dealer?
14 jul 2010 13:26
Veel porsche's uit Italie hebben 120k gelopen
U bent gewaarschuwd
14 jul 2010 13:41
hoe krijg ik daar een specialist te pakken? => naar de locale porsche dealer
Dat kan je idd doen. Hou er rekening mee wat TD zonder I schrijft. Ze rijden daar erg veel achteruit
14 jul 2010 13:47
hoe kan je dat checken hoeveel km er achteruit gereden werd
14 jul 2010 14:00
[quote=]
de porsche die ik op het oog had staat in italie. [/quote]
altijd compressietest doen gekkie
14 jul 2010 15:31
jfv schreef:hoe kan je dat checken hoeveel km er achteruit gereden werd
... door de KM-teller even uit het dashboard te trekken en de rand om de klok te inspecteren ...
... maar ook dat geeft geen garantie
Waarom (zelf) in Italie kopen
14 jul 2010 15:38
waarom italiƫ: zit daar af en toe voor mn werk....
waarom 'zelf': wie anders en hoeveel kost dat?
14 jul 2010 18:12
Wellicht kun je even informeren bij de lokale italiaanse dealer/specialist waar de auto in onderhoud is geweest (history) en een AKK kennen ze ook vast in Italie (dealer)...
Ricky (ook PF'er hier) heeft ook zelf onlangs een 911/996 geimporteerd uit italie en dat scheen best mee te vallen bij elkaar!
Suc6
ben benieuwd.... en neem niets aan van de flauwe grappen/opmerkingen hier
14 jul 2010 18:16
Dimitri-Turbo schreef:
Ricky (ook PF'er hier) heeft ook zelf onlangs een 911/996 geimporteerd uit italie en dat scheen best mee te vallen bij elkaar!
Nou....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.