Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

lood toevoegen 3.2

26 jul 2010 11:45

Hallo,

Ik zie heel veel berichten over welke benzine je moet tanken in een 3.2 zonder katalysator.
In mijn handleiding staat euro 98 met lood, aangezien dat niet meer is te krijgen, tank ik euro 98 maar is het dan ook verstandig om, om de zoveel tank beurten lood toe te voegen. Of beschikt mijn 3.2 motor uit 1986 over geharde zittingen. Wie kan mij daar duidelijk over verschaffen.

Met vriendelijke groet,

Herman

Re: lood toevoegen 3.2

26 jul 2010 12:35

Zoekfunctie: loodvervanger......

Re: lood toevoegen 3.2

26 jul 2010 13:27

Hoi Herman,

Gewoon 98 tanken... weliswaar zonder lood maar daar kan ie gewoon tegen hoor!

Re: lood toevoegen 3.2

26 jul 2010 14:12

Mijn 3.2 ('88) kreeg startprobleempjes - hangende verstuivers - door de loodvervanger; waarschijnlijk tevens veroorzaakt door weinig gebruik nieuwe eigenaar ...

Re: lood toevoegen 3.2

29 jul 2010 8:52

Indien er harde klepzittingen in zitten, is een loodvervanger niet nodig. Maar tegenwoordig is de brandstof zo schraal. Octaan 98 aan de pomp is nog schraler dan de 95. Ik gebruik al geruime tijd de octaan booster van Millers oils
(Petrol power Eco max) deze is er in 2 varianten. de one shot ( 250 ml. flesje op 60 ltr. brandstof toevoegen aan octaan 95, en je hebt 3 octaan erbij. Dus de benodigde 98.... Maar hier loopt de motor beduidend beter op, en geeft de brandstof weer de benodigde smerende werking. De andere die ze hebben is een multi shot fles ( 500 ml. voor 500 ltr. brandstof) deze geeft 2 octaan erbij.

En voor de oudjes, met zachte klepzittingen is er VSP Plus. Dit is een octaanbooster en loodvervanger in één. Geeft 2 octaan erbij ( 250 ml. flesje op 40 ltr. brandstof.

Hoe lager het octaan aan de pomp des te beter is de smerende werking.
Op de site van Millers oils kan je hier alles over terug vinden.

Succes
Plaats een reactie